Toon posts:

[XP] Harde schijven/programma's openen traag*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik gebruik maak van het Windows XP startmenu en ik wil een harde schijf openen (in het startmenu is deze computer ingesteld als menu), dan duurt dit 5 tot 10 seconden voordat deze geopend is. Dit geldt vaak ook voor word, excel, frontpage etc. bestanden, zelfs als er al een ander document geopend is.

Wanneer ik het 'deze computer' icoon op het bureaublad gebruik en dan een harde schijf open dan werkt het wel normaal. Het gaat dus alleen fout bij het xp menu.

Ik heb mijn harde schijf al geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft bestaan. Voor de rest werkt windows xp snel en correct. Waar kan deze fout aan liggen?

Operating System: Windows XP SP2
Office: 2003
Internet security: McAfee Security Suite 7 2005

MB: Asus A8N SLI
Processor: AMD Athlon 64 3000+
Geheugen: 1024MB RAM Kingston (2 x 512)
Harde schijven: 160Gb Maxtor SATA Diamond Max 9 (voor OS)
200Gb Maxtor SATA Diamond Max 9
200Gb Western Digital
250Gb Western Digital

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens naar sommige oplossing in het dit topic: [rml][ XP] Verkenner traag met weergeven "mijn computer"[/rml]
Hij had dezelfde problemen als jou ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Problemen zijn bij mij iets anders. Hij vindt alles en ik krijg geen zaklampje ofzo.

Wanneer ik via start, deze computer en dan schijf d klik, blijft explorer ff hangen (start kan ik niet gebruiken en mij hele start balk niet). 10 seconden later wordt mijn schijf geopend.

Terwijl alles 'hangt' oftewel tijdens die 5 a 10 seonden dat er niets gebeurd kan ik wel via prullenbak of via deze computer op het bureaublad naar de d schijf en die opend normaal. Fftjes later wordt dan alsnog deze schijf geopend maarja, dat is al te laat.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:
Problemen zijn bij mij iets anders. Hij vindt alles en ik krijg geen zaklampje ofzo.

Ik doel op het traag openen :>

Wanneer ik via start, deze computer en dan schijf d klik, blijft explorer ff hangen (start kan ik niet gebruiken en mij hele start balk niet). 10 seconden later wordt mijn schijf geopend.

Terwijl alles 'hangt' oftewel tijdens die 5 a 10 seonden dat er niets gebeurd kan ik wel via prullenbak of via deze computer op het bureaublad naar de d schijf en die opend normaal. Fftjes later wordt dan alsnog deze schijf geopend maarja, dat is al te laat.
Zaklampje of niet, hij blijft ook alles traag openen. Kijk eens bij apparaatbeheer als je toevallig een paar uitroeptekentjes ziet staan en doe eens een virusscan/spyware scan voor de zekerheid :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal gebeurd. Zelfs nieuwe harde schijf, geformateerd, alles opnieuw geinstalleerd. Schijven eruit gehaald. Ik heb alles gedaan. Maby dat het ligt aan bepaalde software of de virusscanner. Of een foutieve windows update

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1