[OUTLOOK] Mail wordt niet automatisch binnen gehaald

Pagina: 1
Acties:

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Geutmjeuning,

Ik heb draaien een EXCHANGE 2003 server met daaronder workstations die draaien op WinXP met Office 2000.

Op 1 machine wordt de e-mail niet automatisch opgehaald, (er wordt gebruik gemaakt van een groepsaccount) als ik een test e-mail stuur zie ik deze direct verschijnen bij de andere machines maar bij de machine die niet goed werkt moet ik echt op een onderliggende map van Postvak in of een andere map klikken, dan zie ik de melding "Er is 1 nieuw e-mail bericht, wilt u deze lezen [JA] [NEE]" De knop Verzenden en ontvangen werkt trouwens NIET, het lijkt mij een beetje op een synchronisatie probleem.

Het rare is is dat het om een groepsaccount gaat, de instellingen zijn exact hetzelfde als de andere machines, in den beginnen is 1 profiel helemaal in orde gemaakt, met deze is ingelogd op de machines en dan lokaal gezet, nu zal er ongetwijfeld een antwoord komen met verwijder het profiel en haal em opnieuw op maar dat kan ik helaas niet zo makkelijk, er draait namelijk software op de machines die letterlijk kapot gaan als het profiel gewist wordt en de installatie daarvan kan uren in beslag nemen of ik moet het remote door desbetreffende leverancier laten installeren voor een paar duizend euro (en dat kan ik moeilijk verantwoorden bij de baas ;-))

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor, mijn collega die aan die machine werkt wordt letterlijk GEK omdat hij zwaar afhankelijk is van zijn e-mail...

[ Voor 5% gewijzigd door roodbwoy op 31-01-2006 09:51 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Admin General Chat
Heeft een ander ook problemen met zijn email op die machine en kan jouw collega wel zijn email binnenhalen op een andere machine. Zo kan je kijken waar het aan ligt (machine of profiel).

Wauw, een sig!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Dat vergat ik erbij te zeggen ;-)

Gebruikers die dus bij die afdeling zitten hebben allemaal dezelfde login/pwd en loggen in op machines waarvan het profiel lokaal is opgeslagen. Als ik bij elke willekeurige machine inlog werkt Outlook perfect, doe ik het bij die ene machine, werkt het dus niet. Instellingen zijn exact hetzelfde als de andere machines, ik heb net voor de zekerheid Outlook verwijderd en opnieuw geinstalleerd, geen resultaat helaas :-(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Admin General Chat
Hmm, dus het ligt aan de machine maar niet aan het profiel. Dat betekent weer een zorg minder ;)
Heb je toevallig niet een backup staan van 'schone' pc? Anders moet je die er eens overheen poetsen en de software er opnieuw opzetten (of je hebt een ghost met alle programma's er al op)

Wauw, een sig!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Thanks, ik denk dat dat inderdaad een oplossing is, helaas niet een waar ik op zit te wachten...

[ Voor 80% gewijzigd door roodbwoy op 19-01-2006 11:59 ]

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
roodbwoy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:50:
Thanks, ik denk dat dat inderdaad een oplossing is, helaas niet een waar ik op zit te wachten...
Helaas... C is geformat. Verse installatie, en nog steeds hetzelfde probleem, iemand anders met nog wat tips?

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
hah! eindelijk, het probleem is opgelost, de oorzaak was de SP2 firewall, deze weerhield de client ervan om te synchronizeren met de exchange server.
Pagina: 1