Toon posts:

[PICS] Bench Arc (Dry Ice / LN2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de strijd tegen condensatie en het makkelijker maken van een bench sessie ben ik enige tijd terug begonnen met het maken van een Bench-arc.

Voordelen:

Het grootste voordeel van dit apparaat is toch wel het mounten van de container. Omdat hierbij geen moederbord mounting meer nodig is, is het dus veel makkelijker om alles te isoleren + dat al de tegenwerkende kracht recht op de core afkomt, en niet op de zijkanten van de container zoals bij een normale setup.

De arm is volledig instelbaar. Moederbord ligt vast, dus ik kan zowel op de x als de y as alles perfect instellen, zodat de press recht op de core drukt.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v336/wappie/aa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpnzTF0p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpYc3plB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4442phpjdAxPw.jpg

Nu alleen nog een goed stuk kunstof maken dat de arm met de press (schroefdraad) verbind, en de arc zelf nog polijsten en lakken. En dan is het party time :D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Netjes gedaan :)

Ga je ook nog neopreen o.i.d. op de plaat maken zodat de onderkant van het moederbord ook meteen geisoleerd is?

Verwijderd

Topicstarter
Je bent me voor ;) er liggen 2 muismatten tussen 2 stalen platen om met lijmklemmen geperst te worden zodat ze tussen mobo en arc passen.... :D

Verwijderd

ik ga binnekort ff lading neopreen platen inkopen waus, als je wat nodig hebt moet je het maar ff zeggen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is idd een erg nette constructie ! Had ik zelf nog niet aan gedacht om het zo te doen! * Apen-nootjes gaat het zeker onthouden!

Ik heb even je topic titel aangepast, is niet noodzakelijk voor Dry Ice natuurlijk maar de tag hebben we binnenkort ff nodig :)

[edit]
Twynn: Pas de titel dan wel goed aan ;)

[edit]
A-n: Ach... voor het doel waar het voor was, is het genoeg O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-01-2006 13:10 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
edit: Laat maar :+

mooi gefixt zo :)

houd het zelf ook in gedachten

[ Voor 87% gewijzigd door Extera op 19-01-2006 12:37 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Erg slim bedacht verder, omdat je de container zo ook beter kunt isoleren lijkt me.
Ik vraag me alleen af of je geen hinder gaat ondervinden van die schroef bij het gieten van LN/DI.
En de kans op brandwonden is iets groter lijkt me, aangezien metaal kou/warmte geleid, als je dan bv. LN 2 erin giet wird iig die schroef en mss ook die arch erg koud.

Gabriël AM5

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
sapphire schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:09:
Erg slim bedacht verder, omdat je de container zo ook beter kunt isoleren lijkt me.
Ik vraag me alleen af of je geen hinder gaat ondervinden van die schroef bij het gieten van LN/DI.
En de kans op brandwonden is iets groter lijkt me, aangezien metaal kou/warmte geleid, als je dan bv. LN 2 erin giet wird iig die schroef en mss ook die arch erg koud.
Er komt een stuk kunststof met draad erin getapt waardoor de schroef heen gaat.
Dat kunststof zal de koude al een beetje doen stoppen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24

DaWaN

'r you wicked ??

Zo benchen Jappen ook altijd, het ingieten wordt wel iets moeilijker maar als je schroef hoog genoeg zit moet dat niet uitmaken. Maar je hebt denk ook wel nadelen aan een arc:
-Lastiger ingieten
-LN2 verdampt sneller doordat de arc ook iets koude opneemt
-Je hebt geen LN2 direct boven je die dus met een dunne base is het klote
-Het lijkt mij lastiger om je contact goed te krijgen om die Arc echt 100% goed te zetten
-En wat leg je tussen arc en mobo want er komt op 1 punt veel druk op je mobo

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

DaWaN schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:48:
Zo benchen Jappen ook altijd, het ingieten wordt wel iets moeilijker maar als je schroef hoog genoeg zit moet dat niet uitmaken. Maar je hebt denk ook wel nadelen aan een arc:
-Lastiger ingieten
Daarvoor zijn trechters uitgevonden
-LN2 verdampt sneller doordat de arc ook iets koude opneemt
Dit zal echt minimaal zijn en gezien de temperatuur van LN2 en de benodigde temp voor huidige
cold-bugged cores, lijkt me dit geen issue
-Je hebt geen LN2 direct boven je die dus met een dunne base is het klote
De drukstaaf is zo groot ook weer niet
-Het lijkt mij lastiger om je contact goed te krijgen om die Arc echt 100% goed te zetten
das wel een belangrijk punt om op te letten ja
veel neopreen oid en boutjes met moertjes maken veel goed :)

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
quote:

Haha, als je heel slim nadenkt :)
Je plaats mobo. zet netjes je cpu erin. Dan stel je je arc in de de bout exact op de core terecht komt. Daarnaast zit er dan in mijn container een uitsparing ook exact in het midden. Dus ik schroef de bout gewoon omhoog. plaats de container. schroef naar beneden totdat hij in het "gaatje" valt. Nou rechter/strakker/precieser kan gewoon niet ;) Dit lukt je no-way met normale mounting :o

quote:

Klein blokje hout dan zich onder de core bevind.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 22:02 ]

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Kan aan mij liggen hoor, maar Waus je hebt nu al 3 topics. Kun je dat niet beter binnen 1 topic houden. In principe heeft het toch allemaal met elkaar te maken ;) .

Edit

Ik ben het er niet mee eens. Maarja als je er iets van zegt is het toch nooit goed. zie ook sign O+

[ Voor 26% gewijzigd door AMD 64 op 27-01-2006 15:34 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:31

sapphire

Die-hard pruts0r

ja idd !
Weet je wat laten we heel DOC in 1 thread gooien want het heeft allemaal met elkaar te maken :+

! topic voor de setup, technische vragen en pics en results, 1 voor het maken van een bench setup/arch in het algemeen en 1 voor funnie PHCH dingen.
Moet kunnen en tis makkelijker terug te vinden emt de search op deze manier.

Gabriël AM5

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
AMD 64 schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:59:
Kan aan mij liggen hoor, maar Waus je hebt nu al 3 topics. Kun je dat niet beter binnen 1 topic houden. In principe heeft het toch allemaal met elkaar te maken ;) .
Ik denk dat het aan jou ligt :)

Maar inderdaad, 't zijn losse onderwerpen, dus ook losse topics.
Overigens kun je dit soort dingen ook beter vermelden via een topicreport. Daar zijn die dingen voor bedoeld.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik klap voor mensen zoals WAUS.
Hij neem de moeite om zijn inspanningen te verwoorden.
Vervolgens zet hij der ook leuke foto's tussen.

Laten we DOC weer eens funny maken :)
enjoy the OC ;)
Pagina: 1