[2003] Netwerk printer toevoegen is niet mogelijk.*

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160960

Topicstarter
Bij een klant van ons hebben we de oude omgeving qua servers opnieuw ingericht op een nieuwe Small Business Server omgeving. Als is gelijk gemaakt alleen de nieuwe server hebben een ander ip-adres. De nieuwe omgeving bestaat uit 2 server.

File Server (10.0.0.2)
- AD
- DNS
- DHCP (Tijdelijk Uit)
- Gedeelde printers. (LM1200)

Terminal Server.(10.0.0.3)
- Terminal Sevice voor de Thin Clients.

We zitten met het volgende probleem. Als er ingelogd wordt op beide server met het administrator account dan is het niet mogelijk òm een printer te installeren van (10.0.0.2\LM1200)

De volgende melding wordt gegeven:

"Operation could not be completed. Either the printer name was typed incorrectly, or the specified has lost its connection to the server.

Ik heb al op de microsoft website gezocht, en daar staat dat het een policy probleem is. Heb toen op de Default domain controller policy het volgende ingesteld volg dit articel.

http://support.microsoft.com/?kbid=883789

Method two: Use Terminal Services to configure the Allow Print Spooler to Accept Client Connections policy setting on the Windows Server 2003-based computer

Jammer genoeg heeft dit het probleem niet opgelost. Heeft er iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 15:43

Phreak

KTM SuperDuke

Volgens mij probeer jij een netwerkprinter te installeren.
Volgens mij moet je een lokale printer installeren met een tcp/ip poort.

Dus je kiest voor een lokale printer, het vinkje voor automatisch detecteren uitzetten.
Dan kies je voor een nieuwe tcp/ip poort.
Je geeft het ip adres op en kiest de printerdriver.
Dan zou hij geinstalleerd moeten zijn op je server.

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Je moet een keer de printer op de terminal server hebben geinstaleerd. De users hebben waarschijnlijk geen rechten om de drivers te instaleren maar wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De printer is al geinstalleerd op de server.

Alleen het is niet mogelijk om deze als netwerk printer te gebruiken op de TS server.

Ik dus al de procedure gevolgd van Local printer --> TCP/IP printer --> enzovoort.

Na dit is de printer "SHARENAAM" aangemaakt en is die ook te zien bij de andere gedeelde mapen als ik naar \\servernaam gaat. Maar als ik hem dan aan klik op de TS dan krijg ik die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
waarom share je hem op de file server en maar je een local printer aan op de terminal server? je kan toch gewoon een netwerk printer instellen. want wat je nu doet is een koppeling maken naar een netwerk printer en niet een machine die als printer server dient.

zoals ik het nu begrijp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden is dat alle printers centraal geconfigureerd worden op de file server.

Dus op de File server heb ik alle printers staat op de manier van TCP_IP.

Als je nu de netwerkprinter wil toevoegen op een client of TS dan krijg ik die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 16:30
Anoniem: 160960 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:07:
We zitten met het volgende probleem. Als er ingelogd wordt op beide server met het administrator account dan is het niet mogelijk òm een printer te installeren van (10.0.0.2\LM1200)

De volgende melding wordt gegeven:

"Operation could not be completed. Either the printer name was typed incorrectly, or the specified has lost its connection to the server.
Ik heb in de basis dezelfde configuratie draaien. Ik heb alle printers geinstalleerd en werkend gekregen op de Server. Vervolgens heb ik deze geshared, ook via het AD.

Als je een printer wilt installeren is het makkelijkst om vanuit de Terminal Server met explorer naar de Server te gaan en daar met rechts klikken op een printer en "verbinding maken" kiezen. Bovendien, als jij dat ook zo doet, weet je zeker dat "Either the printer name was typed incorrectly" geen oorzaak meer kan zijn en je een verbinding hebt met de server "or the specified has lost its connection to the server".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denk dat ik nu een beetje door krijg waarom het niet werkt.

Als ik in de TS naar Entire Network --> Microsoft Windows Network --> HETDOMEIN --> gaat dan zie ik daar ook helemaal geen computers staan. Is dit standaard afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben er ook al achter gekomen , dan ik met welke client ook probeer een netwerk printer te connecten dat het niet lukt. Het is dus een instelling op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Jij hebt DHCP uit staan heh... maar eh, is je DNS dan wel helemaal bij? Active directory wil wel graag dat je DNS goed werkt... anders kan ie de server niet vinden (wellicht op netbios naam, maar geen gevulde DNS gaat sowieso je dag verpesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Problemen zijn opgelost.

Ik connecte op \\ip-adres\printer maar het moest zijn \\hostname\printer.

Nu werk het wel... Domain is ook weer zichtbaar met de bijbehorende computers.

Ik wil iedereen bedankten voor medewerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 16:30
Anoniem: 160960 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:39:
Problemen zijn opgelost.

Ik connecte op \\ip-adres\printer maar het moest zijn \\hostname\printer.

Nu werk het wel... Domain is ook weer zichtbaar met de bijbehorende computers.

Ik wil iedereen bedankten voor medewerking..
Ja, en dat komt dan weer omdat je DNS niet goed staat. Bij mij kan het namelijk wel.

Als je ook nog even de moeite neemt om je DNS goed te zetten, voorkom je een hoop problemen. Dan ben je ons vast nog veel dankbaarder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gezien je zegt 'nieuw' ga ik maar uit van Windows 2003 - ik voeg dat nog even bij in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1