mPGA-478 [b]B[/b]

Pagina: 1
Acties:

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Vandaag kreeg ik mijn moederbordje terug, een P4C800-E Deluxe. Ik had mezelf al rijk gerekend omdat hier een socket 479 convertor in kan. Lekker voor een zuinig servertje, maar ik stuitte daarbij op een probleem.

In dat moederbord moet natuurlijk een processor. Daar had ik een Celeron uit een kapotte laptop voor in gedachte. Nu kijk ik de specs na van die processor, want ik was in de veronderstelling dat het een Celeron M was, en blijkt het "gewoon" een Mobile Celeron te zijn, zie specs uit CPU-Z

Nu vraag ik mij af of een mPGA-478B proc in een mPGA-478 moederbord past.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Name Intel Mobile Celeron 
Code Name Northwood 
Specification Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 1.50GHz 
Family / Model / Stepping F 2 7 
Extended Family / Model 0 0 
Brand ID 15 
Package mPGA-478B 
Core Stepping C1 
Technology 0.13 µ

• Spamajor
Hmm,

even verder gezocht. Op de balusc server staat nog meer dan op intel zelf over de proc. Maar goed, het betreft dus een Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 1.50GHz die is uitgevoerd met een 478pins µFCPGA. Als ik mijn huidige P4 prescott bekijk is het een 478pins µPGA en dus voor de Socket478.

Bij cpu support komt ie niet voor van moederbord maar wel een P4 Celeron Northwood. Deze lijken identiek alleen het woord Mobile en de packaging verschillen van elkaar.

Zal die µFCPGA (Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 1.50GHz) gewoon in een standaard Socket478 passen?

[ Voor 4% gewijzigd door Spamajor op 19-01-2006 16:58 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer het eens ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
probeer het zou ik zeggen. Ik dacht dat er op GoT wel topics waren van mensen die vroegen of een P4M paste in een gewoon SKT 478 mobo. Dit was niet het geval.

• Spamajor
Die kapotte laptop kost bijna niets, met de nadruk op bijna .... :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit gaat gewoon werken. Ik heb zo'n cpu liggen hier (Celeron 1500m, s478 northwood) en die kun je gewoon op een standaard mobo zetten (je hebt geen converter nodig). enige waar je even rekening mee moet houden is dat je mobo het lagere voltage kan leveren (meestal kunnen ze dat zonder een enkel probleem).

• Spamajor
Ah dan is het de investering van een stuk fietsen wel waard, de kansen schat ik in mijn voordeel. Als het niet werkt laat ik wel wat horen, heeft iemand nog wat aan dit onderwerp.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Terw_Dan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:03:
Dit gaat gewoon werken. Ik heb zo'n cpu liggen hier (Celeron 1500m, s478 northwood) en die kun je gewoon op een standaard mobo zetten (je hebt geen converter nodig). enige waar je even rekening mee moet houden is dat je mobo het lagere voltage kan leveren (meestal kunnen ze dat zonder een enkel probleem).
Als Celerons wel werken, waarom werken P4M`s dan niet? Weet jij dat toevallig dan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

p43000 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:14:
[...]

Als Celerons wel werken, waarom werken P4M`s dan niet? Weet jij dat toevallig dan?
Waarom weet ik niet. Maar ik weet wel dat ik op deze manier een P4 2200M gesloopt heb :X Maar die Celeron werkt prima en is op zich nog best vlot ook :)
Pagina: 1