Vandaag kreeg ik mijn moederbordje terug, een P4C800-E Deluxe. Ik had mezelf al rijk gerekend omdat hier een socket 479 convertor in kan. Lekker voor een zuinig servertje, maar ik stuitte daarbij op een probleem.
In dat moederbord moet natuurlijk een processor. Daar had ik een Celeron uit een kapotte laptop voor in gedachte. Nu kijk ik de specs na van die processor, want ik was in de veronderstelling dat het een Celeron M was, en blijkt het "gewoon" een Mobile Celeron te zijn, zie specs uit CPU-Z
Nu vraag ik mij af of een mPGA-478B proc in een mPGA-478 moederbord past.
In dat moederbord moet natuurlijk een processor. Daar had ik een Celeron uit een kapotte laptop voor in gedachte. Nu kijk ik de specs na van die processor, want ik was in de veronderstelling dat het een Celeron M was, en blijkt het "gewoon" een Mobile Celeron te zijn, zie specs uit CPU-Z
Nu vraag ik mij af of een mPGA-478B proc in een mPGA-478 moederbord past.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Name Intel Mobile Celeron Code Name Northwood Specification Mobile Intel(R) Celeron(R) CPU 1.50GHz Family / Model / Stepping F 2 7 Extended Family / Model 0 0 Brand ID 15 Package mPGA-478B Core Stepping C1 Technology 0.13 µ |