Hier op kantoor hebben we nieuwe server nodig (huidige server is een desktop pc)
Huidige situatie:
10 werkstations werken stand-alone (dus geen domain controller)
op de server draait een mailserver programma en worden documenten opgeslagen
de schijf op de server wordt elke dag 'getaped'
Nu moet hiet een programma komen draaien genaamd ACT! en hiervoor hebben we nieuwe server nodig. Volgens de adviseurs van ACT! moet deze server minimaal 3GB intern geheugen hebben. Op de server moet o.a een SQL server komen te draaien.
Nu heb ik hier een daar rond zitten neuzen en heb een oogje op de HP ProLiant Ml350 maar deze is al vrij prijzig.
Dus ik zit er over te denken om zelf een server te bouwen om zo goedkoper uit te komen, maar mijn ervaring met server onderdelen is minimaal.
Waar de server voor gebruikt gaat worden:
Mail server.
SQL Server
File server
Netwerk bestaat uit 10 workstations
Mijn vraag is kunnen jullie mij adviseren welke onderdelen er nodig zijn om een geschikte server te bouwen. (Welke CPU minimaal, moederbord, hdd schijven, controller enz)
Huidige situatie:
10 werkstations werken stand-alone (dus geen domain controller)
op de server draait een mailserver programma en worden documenten opgeslagen
de schijf op de server wordt elke dag 'getaped'
Nu moet hiet een programma komen draaien genaamd ACT! en hiervoor hebben we nieuwe server nodig. Volgens de adviseurs van ACT! moet deze server minimaal 3GB intern geheugen hebben. Op de server moet o.a een SQL server komen te draaien.
Nu heb ik hier een daar rond zitten neuzen en heb een oogje op de HP ProLiant Ml350 maar deze is al vrij prijzig.
Dus ik zit er over te denken om zelf een server te bouwen om zo goedkoper uit te komen, maar mijn ervaring met server onderdelen is minimaal.
Waar de server voor gebruikt gaat worden:
Mail server.
SQL Server
File server
Netwerk bestaat uit 10 workstations
Mijn vraag is kunnen jullie mij adviseren welke onderdelen er nodig zijn om een geschikte server te bouwen. (Welke CPU minimaal, moederbord, hdd schijven, controller enz)