[GeForce 6600] Puntjes op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een raar geval.
Kale windows install, en nu ziek ik steeds puntjes komen op de desktop. *moeilijk uit te leggen*
Het lijkt wel op video corrutpie?

dus ik start windows op dan een blauwe deskrop bijv. dan open ik Mijn Computer en dan bijv sluitenl.. dan zie ik op het blauwe een wit puntje.. maar als ik met de muis er over heen ga.. is ie in eens weg .

Ik log bij windows is zie Administrator staan en dan [Administrator . <-- Puntje] Nogmaals doe ik me muis er over heen is het weg.

Weet iemand of mijn 2 dagen oude GeForce 6600 van Xtreme Vision corrupt kan zijn? Of is dit echt iets wat normaal is?

Als ik de laatste drivers installeer is het wel minder.. maar omdat ik dit met een goedkope mx400 nooit heb gezien vraag ik het maar vast hier voor dat ik nar de winkel terug ga en misschien voor gekl sta.

Windows Xp / Server
P4S533-E

Trouwens op de doos staat Xtreme Vision (is dat wel een ok merk?) Ik heb er 140 euro voor moeten betalen.. dus ging er van uit dat het wel ok is?

Maar goed aangezien ik altijd mx ben gewent was dit een hele stap.. alleen nu vraag ik me af wat ik dus fout doe..

Hopelijk kan iemand mij helpen

Thx al vast!

• maartn
Niemand een idee? kan het liggen aan mijn ram systeem ram?

[ Voor 65% gewijzigd door maartn op 05-04-2024 21:18 ]

Verwijderd

Het probleem wat jij beschrijft lijkt op artifacts van de videokaart.

- Wat zijn de specs van je pc?
- Kun je het ook zien als je een screenshot maakt van het scherm. (een plaatje zegt meer dan woorden)
- heb je het ook bij bijv bij knoppix boot cd.
- update je start post eens, geef ns meer info en gebruik duidelijke taal.
- wat heb je zelf allemaal al gedaan om het probleem op te lossen.
- heb je zitten overclocken....?
- en oja, je mag je topic niet kicken binnen 24 uur.
- lees beide faq's goed door, en update je topic start:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/610592
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/610587
... vraag ik het maar vast hier voor dat ik nar de winkel terug ga en misschien voor gekl sta....
Misschien dat als je tegen de verkoper zo praat dat je dan idd voor gek staat :+
Sorry voor de spelfouten in het topic.
Verbeter ze dan dmv de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. De knop zit er niet voor nix.
Of is dit echt iets wat normaal is?
Uiteraard is dit niet normaal.
k log bij windows is zie Administrator staan en dan [Administrator . <-- Puntje] Nogmaals doe ik me muis er over heen is het weg.
En als je je muis weg haalt verschijnt het puntje weer?

Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld een andere videokaart erin zet (die mx 400 dus).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 21:48 ]

• maartn
- Wat zijn de specs van je pc?

Was:

Asus P4S533-E Bios 1008.009 Award.
Intel Pentium 4 Cel 1.700 Hmz
1 GB DDR Kingston 333 Mhz - Row 0
GeForce 6600 AGP 128 MB Ram
Audigy 2 Platium Ex
Netwerk Realtek
NEC - Floppy Drive

NEC - 4551A DVD Brander - IDE Secondary Cable Select (Master)
Quantium Fireball 13GB 5200 Rpm - IDE Secondary Cable Select (Slave)

WDC - WD3200JB 320GB 7200 Rpm IDE Primary Cable Select (Master - Boot)
WDC - WD400BB 40GB 7200 Rmp IDE Secondary Cable Select (Slave)

Is nu :

Asus P4S533-E Bios 1008.009 Award.
Intel Pentium 4 Cel 1.700 Hmz
1 GB DDR Kingston 333 Mhz - Row 0
XFX GeForce 6600 GT AGP 128 MB Ram <-------------------------
Audigy 2 Platium Ex
Netwerk Realtek
NEC - Floppy Drive

NEC - 4551A DVD Brander - IDE Secondary Cable Select (Master)
Quantium Fireball 13GB 5200 Rpm - IDE Secondary Cable Select (Slave)

WDC - WD3200JB 320GB 7200 Rpm IDE Primary Cable Select (Master - Boot)
WDC - WD400BB 40GB 7200 Rmp IDE Secondary Cable Select (Slave)

- Kun je het ook zien als je een screenshot maakt van het scherm. (een plaatje zegt meer dan woorden)

Sorry dat lukt me niet nee. Ik heb heel google af gezocht, er waren meer mensen die dit probleem ook in games hebben metname HL.
Textures dots dus gewoon . . ... ........ .. ergens in het spel, dit heb ik dus op me desktop zo nu en dan.

Ja ik was niet helemaal duidelijk, teneerste een nieuwe toetsenbord plus ik moet leren met 10 vingers te typen. Komt nog bij dat de kaart die ik eerst HAD Expert Vision GF 6600 (geen GT) Pologon artifects liet zien, ik schok daar zo van toen ik dit systeem aan upgrade was dat ik de kaart heb kunnen ruilen tegen een betere XFX GeForce 6600 GT AGP 8X

Ik weet ook wel dat 8X het in 4X AGP kan doen, geweldig is het natuurlijk niet.
Voeding? 450 watt moet genoeg zijn.

Er is niets aan de hand met mijn kennis, integendeel ik ben erg moe.. en ik was de verkoper een beetje zat.. die zag geen verschil in 6600 of 6600 GT (op de prijs na :S)

Hoe dan ook... ik zal heel duidelijk zijn.. als ik Hardware acceleration UIT zet, is het probleem weg.

Als ik de nvidia drivers installeer is Hardware acceleration geen probleem meer.

AGP Driver van SIS heeft volgens mij niet zo veel effect. Dus ook daar ben ik nog niet uit of je dat nu wel of niet moet installeren.

Nu zal je denken maar dan installeer je toch gewoon de Forceware drivers?

Ja, dat klopt, maar ik wil een drivervrije image maken.. (Dat lukte vroeger ook namelijk)

Dit probleem had ik met mijn oude GeForce 2 MX niet, vandaar mijn vraag.. dus omdat ik dit nooit eerder had gezien (met de standaard driver van windows)
en nu dus wel.

Ik heb ook gelezen dat het aan SIS ligt, alhoewel ik daar aan twijfel.

dingen die nieuw zijn :

1. XFX GeForce 6600 GT AGP + voeding
2. Kingston 1 GB ValueRam 333 Mhz

Alle HDD 's op Cable Select gezet, blijkt te werken. Vraag me alleen of of het systeem er trager door wordt.

Maar goed ik ben er dus achter, of ik nu een 6600 normale neem of 6600 GT (geen verschil met artifects) In standaard windows xp driver.

En nee overclocken ben ik nog niet aan toe gekomen, ik durf dat ook niet aan. En zie er het nut niet van in nu, mijn bottleneck is toch de Celeron.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Als ik het zo snel zie zou ik zeggen dat je dode pixels hebt in je scherm? Maargoed dan zou je dat ook moeten zien als je bijvoorbeeld in de bios van je pc zit... Als ze in je bios van je pc ook verschijnen dan ligt het niet aan je drivers / software op je pc maar aan je scherm of aan je videokaart...

Verwijderd

Ten eerste hulde aan je update _/-\o_ .
Ik weet ook wel dat 8X het in 4X AGP kan doen, geweldig is het natuurlijk niet.
Voeding? 450 watt moet genoeg zijn.
Een te el-cheapo / slechte voeding zorgt niet voor zulke problemen lijkt me.
Er is niets aan de hand met mijn kennis, integendeel ik ben erg moe
Ik heb niet gezegt dat er wat met je kennis was.... hoogstens iets met je topic start. ;) (die je nu prima hebt verbeterd trouwens).
AGP Driver van SIS heeft volgens mij niet zo veel effect. Dus ook daar ben ik nog niet uit of je dat nu wel of niet moet installeren.
Die driver zal dr wel niet voor niets zijn. Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen.
Hoe dan ook... ik zal heel duidelijk zijn.. als ik Hardware acceleration UIT zet, is het probleem weg.
Als ik de nvidia drivers installeer is Hardware acceleration geen probleem meer.
Nu zal je denken maar dan installeer je toch gewoon de Forceware drivers?
Ja, dat klopt, maar ik wil een drivervrije image maken.. (Dat lukte vroeger ook namelijk)
Niet dat ik ooit met images heb gewerkt (ik backup gewoon alles en doe af en toe een reïnstall), maar waarom maak je dan niet je eigen installatie cd van windows met NLite.
En zonder videokaart drivers heb je dus die problemen met die pixels?
Ik heb ook gelezen dat het aan SIS ligt, alhoewel ik daar aan twijfel.
Misschien dat dus die agp driver installeren een oplossing biedt.
Alle HDD 's op Cable Select gezet, blijkt te werken. Vraag me alleen of of het systeem er trager door wordt.
Cable select zal waarschijnlijk niet uitmaken qua tijd dat ie nodig heeft om te bepalen wie master is en wie slave, maar je gebruikt dus 1 kabel voor 2 HDD's en dat maakt het wel langzamer. Je pc kan namelijk niet tegelijkertijd beide schijven benaderen (wanneer je dingen heen en weer copieerd bijvoorbeeld). En dan maar hopen dat je boot schijf master is (scheeldt waarschijnlijk wel een beetje qua snelheid).

Ik vind het wel vreemd dat zowel de 6600 als de 6600 gt die problemen hebben. Je zou dan zeggen dat het dan niet aan de videokaart ligt, maar aan het geheugen (aangezien dat er ook nieuw in is gekomen). Kun je eens memtest86 draaien om je geheugen te controleren?
metallicelmo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:29:
Als ik het zo snel zie zou ik zeggen dat je dode pixels hebt in je scherm? Maargoed dan zou je dat ook moeten zien als je bijvoorbeeld in de bios van je pc zit... Als ze in je bios van je pc ook verschijnen dan ligt het niet aan je drivers / software op je pc maar aan je scherm of aan je videokaart...
Dit is dus het probleem niet want als hij de standaard windows drivers gebruikt heeft hij het probleem niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 23:04 ]

• maartn
Beste Searoar

Enorm dank voor je reactie! Uhm weet je ik zit er gewoon echt mee.. en geloof me ik weet niet meer waar te googlen haha.. sjees ik ben al 2 dagen bijna wakker pfff..

Als ik je nu vertel.. dat ik sis drivers, dus die agp er op heb gezet. De nieuwste forceware.. er op..
D3D alles op aan in Dxdiag van microsoft, agp arpenture op 256, ram op SPD 2.5 3 3 7 dacht ik,

En ik draai nu met geforce 6600 GT 3DMark06_v102, met een Fps van 2 hmzzzz

Iets houd mijn systeem tegen.. ik zou bijna weer dat goedkope geheugen van 256 MB terug er in willen gaan zetten.
\
Ik vind helemaal niet dat mijn systeem sneller is geworden met 1 gb. Zefls niet met ValueRam.

Mijn god wat doe ik toch fout.. het systeem staat open.. overal heb ik round cables.. oke misschien is de voeding nu minder goed.. omdat die 6600 extra nodig heeft?

Iets houd de snelheid tegen dat is nog erger dan die puntjes zo nu en dan.. met de nieuwe forceware zie ik ze niet meer. Maar ik dacht nu laat ik eens dze goede kaart testen.. maar krijg nu maar 2 fps hmzzzz schokkerig enzo..

Als jij zegt dat dit aan Celeron 1.700 Willamette ligt.. pfff dan heb ik pecht daar heb ik nu geen geld voor.. dan moet ik dus weer sparen

Kan zulk goed ram idd stuk zijn.. of zo veel langzamer door 2.0 3.0 cas etc?

Sorry als ik een beetje veel vraag.. ik wil niemand er mee lastig vallen.. het is gewoon dat ja na zo veel geld er in te hebben gestoken ik me nu afvraag wat ik verkeerd doe

Thx in ieder geval tot zo ver!

Verwijderd

[off-topic]

[quote]
sjees ik ben al 2 dagen bijna wakker pfff..
[/quote]
Tering zeg, ga ns gauw slapen zeg :X

[/off-topic]
Alhoewel niet zo heel erg offtopic ;)

Dr loopt een topic hier op got over die 3Dmark06, en blijkbaar doet de GeForce 7800 GT maar liefst ..... 11 FPS !!!! :+ dus dat jij met die celeron en de 6600gt er nog 2 FPS uit weet te persen is heel normaal lijkt me.
oke misschien is de voeding nu minder goed.. omdat die 6600 extra nodig heeft?
Tja, in verhouding tot die mx400 wel natuurlijk maar in verhouding tot andere videokaarten valt het reuze mee (een 9800 pro vreet bijv meer dan een 6600 gt). Er lijkt me nix mis met je voeding (als die brak is krijg je andere verschijnselen).
Iets houd de snelheid tegen dat is nog erger dan die puntjes zo nu en dan.. met de nieuwe forceware zie ik ze niet meer. Maar ik dacht nu laat ik eens dze goede kaart testen.. maar krijg nu maar 2 fps hmzzzz schokkerig enzo..
Kijk..... zelfs de allerbeste pc die je tegenwoordig kunt kopen levert niet meer dan een diavoorstelling op :+. En dat is heel normaal, tis niet voor nix een benchmark programma en zelfs de allerbeste pc's moeten het wel druk hebben anders kun je ze nog niet benchen.
Als jij zegt dat dit aan Celeron 1.700 Willamette ligt.. pfff dan heb ik pecht daar heb ik nu geen geld voor.. dan moet ik dus weer sparen
Je hebt er idd verstandig aan gedaan om je videokaart te updaten en geheugen. Die 2 dingen (videokaart helemaal) zijn gewoon DE bepalende factor bij games (alhoewel je cpu nu waarschijnlijk wel de bottleneck vormt). Als je nou ff in dit topic kijkt (het grote 6600 gt topic en dan bij de polls dan kun je verglijken wat voor score andere mensen hebben bij 3dmark 01 / 03 en 05:
http://gathering.tweakers...messages/1038760///6600gt
Kan zulk goed ram idd stuk zijn.. of zo veel langzamer door 2.0 3.0 cas etc?
Daarom moet je dus dat voor de zekerheid even controleren met Memtest86. Dan weet je het.
Een lagere cas latency levert je maar een paar % winst op (best wel verwaarloosbaar dus) en is zn geld niet waardt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:07 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 20:49

Archimond

Lopende Helpdesk

Fonk je moet wel even de instructie opvolgen + resultaten posten:

Doe deze dingen even en post het resultaat:
- Memtest86 op diskette zetten en draaien voor 3 uren, is te vinden op google 1e link
- Als je bij het opstarten van de pc paar keer op DEL drukt dan zit je in de BIOS, zie je daar ook puntjes (video corruptie)?
- Start eens in windows veilige modus, in het begin op F8 drukken, zie je daar ook puntjes?
- Test eens deze kaart in een andere pc.
- Als je echt zat van wordt ga je naar de technische dienst afdeling van de pc zaak.

• maartn
Dank je voor de hulp zo ver mensen!

Ik heb de test op het geheugen gedaan 6 uur lang geen problemen.

Nu ben ik op het nvidia forum er achter gekomen dat dit misschien toch met SIS 645DX Chipset te maken heeft.

http://forums.nvidia.com/...&pid=2285&st=0&#entry2285

Ik weet dat dit buiten het topic valt, maar als ik mijn nieuwe agp wil mee nemen en mijn geheugen zoals je ziet heb ik dat eindelijk kunnen kopen van me spaar geld, is het dan ERG dom om een ASUS P5P800-SE te kopen met een nieuwe 775 socket Proc?

Ik weet wel dat het niet het nieuweste is van het nieuwste.. maar ik las dat minder mensen problemen hebben met intel. Plus ik heb dan 8X agp.

Als ik rijk zou zijn zou ik ook wel pci-e kopen.. maar wie is er nu zo gek om net na een week dit wat hier boven staat al weg te gooien? Of zou dit dom zijn.. dus dit moederbord en een processor 64-bit.

Ik las iets over dual core, maar ik weet niet of Intel 865PE dual core heeft (ook niet zo belangrijk maar dan zou ik er misschien in de toekomst nog mee verder komen.. vandaar)

Ik probeer nog een keer alle testen en als het probleem echt aan sis ligt wil ik toch terug naar Intel.
Er zal wel iemand zijn die zegt koop dat niet is zonde ga dan voor pci-e hahaha sja.. maar snap je me probleem? alles is net nieuwe en ja.. zolang ik met Intel 865PE maar beter af ben dan met SIS ben ik al snel happy.

Dit bord is ook te betalen geloof ik.

Hoe dan ook allemaal erg bedankt, je ziet dat ik dus toch ook zelf druk zoek.

Mijn voeding is 450 watt.. helaas wel van sweex (haha sja ach enige wat ik van hun heb.,,. ik las dat ie goed uit de test kwam.. is de gold serie) Hopelijk werkt dat als ik P5P800-SE koop ook nog met deze voeding en heeft de video kaart genoeg amps.

Thxx gasten : )

Ik lees het wel.. en super die hulp nogmaals ben ik zeer dankbaar voor!!

Verwijderd

Kale windows install, en nu ziek ik steeds puntjes komen op de desktop. *moeilijk uit te leggen*
Het lijkt wel op video corrutpie?
Dit probleem had ik met mijn oude GeForce 2 MX niet
Nu ben ik op het nvidia forum er achter gekomen dat dit misschien toch met SIS 645DX Chipset te maken heeft.
En ik draai nu met geforce 6600 GT 3DMark06_v102, met een Fps van 2 hmzzzz

Iets houd mijn systeem tegen.. ik zou bijna weer dat goedkope geheugen van 256 MB terug er in willen gaan zetten.
Dan moet het dus de combinatie zijn van die GeForce 6 serie met dat moederbord die het probleem veroorzaakt.

pfffff...... ok dus voor de duidelijkheid, het probleem is dus dat je je computer te langzaam vind?
Dus je wilt je videokaart houden, maar ook eigenlijk PCI-E ooit een keer gebruiken, en een athlon-64. (dual core) voor een niet al te hoog budget. Dat dual core gebeuren kun je dus wel vergeten (check de prijzen maar ns van Athlon X2's en die Intel cpu's).
Wat ik dan zou aanraden is om bijv de Asrock 939Dual-SataII te halen voor 55 euro (dacht ik zo uit het hoofd). (die kan het allemaal.... PCI-E, AGP, SATAII, 64-bits en Dual-core).
Review van TweakTown bijv:
http://www.tweaktown.com/...oard_an_upgrader_s_dream/

Dus dat wordt:
- Asrock 939Dual-SataII voor 55 euro ofzo
- AMD Athlon 64 3200+ voor 160 euro

De rest kun je nog gewoon overnemen uit je oude pc.
Maar verwacht niet dat je FutureMark 2006 vloeiend gaat draaien. Zoek maar ns benchmark resultaten op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 15:27 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en een nieuwe voeding kopen gooi de sweex rommel alsjeblieft direct uit het raam...
koop een nieuw A-Merk (geen Q-tec dus, doe iets als bijv. Tagan, veel waar voor 't geld)
en test dan nog eenst, 3D mark even met 03 en 05 want er is geen kaart die 06 echt goed draaid...
werkt het dan nog niet zal het waarschijnlijk aan de combo van je chipset + GPU liggen en dan moet je of de GPU ruilen voor een ATI of een systeem upgrade doen naar wat hier boven genoemd is bijvoorbeeld

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Een nieuwe voeding is idd erg aan te bevelen (Sweex voeding hebben gewoon een hoog el-cheapo gehalte).
Wat betreft het in plaats een Ati kaart kopen, zou ik niet doen aangezien je geen betere performance krijgt (aangezien je waarschijnlijk geen hele dure neemt).
Dan zou die upgrade van mobo + cpu beter zijn (en ook vooral omdat je dan later nog een PCI-E kaart erin kunt zetten, Dual-Channel kunt draaien met geheugen, en kunt upgraden naar een AMD M2 cpu).

• maartn
Beste Tweakers,

Dank je voor de bruikbare reacties.

Toch kwam ik een melding op mijn systeem na dit alles tegen..

Bij Systeem - Apparaat beheer

Catogorie:
Stuurprogramma's die niet plug en play zijn

/\ Grafische VGA Adapter

Als ik bij die adapter kijk, bij de bronnen :

Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
SIS Processor to AGP Controller
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:

En helemaal bovenaan waar nogmaal standaard VGA Adapter staat staat nu een (!) voor.
Ik heb hem gedelete, maar dan komt ie weer terug met een fout dat hij dat deel van het geheugen niet kan gebruiken. Ik kan die driver niet laden.

Dus zou ik ooit terug willen van een forceware driver (om een nieuwe juiste te installeren) gaat dit blijkbaar niet.

Die info er boven staat bij de onzichtbare catogorie.

Vreemd toch? Hm mijn Bios:

CPU op normaal (geen overlock etc)
MEM op Auto
Voltages op Auto

MEM op SPD
AGP Arpenture - 256 en 64 getest, geen verschil. Nu staat ie gewoon op 64
USWC = Uit en staat op UC

AGP Fastwrites staat op Enabled.

Plus en Play OS staat op YES
PCI Latency Timer staat op 32

Com ports zijn disabled (die gebruik ik niet) net als serial ports

En de rest is niet van belang denk ik.

Power Saving staat op (User Specific)

Mocht iemand hier iets mee kunnen en me nu kunnen zeggen dat SIS gewoon ruzie heeft met Geforce 6600 GT 128 van XFX, dan heb ik gewoon 1 ding nu, en dat is grote pech.

Thx voor het lezen.

Trouwens als ik scroll is het als een zwembad, allemaal golven en heel erg traag beeld voor beeld. jezus ik snap er niets van.

Dit is een kale windows versie. Met alle updates 100% inorde.
Ik wil op die manier er acter komen wat nu het probleem is met dit moederbord en XFX.

Tuurlijk, om nu drivers te gaan installeren lijkt me niet slim met deze melding steeds.
Dus de puntjes zijn weg, golven zijn gekomen :S

Wie mij hier mee kan helpen krijgt 2 kratten bier!!

Verwijderd

AGP Fastwrites staat op Enabled.
Misschien als je het uit zet?
Lijkt er nu wel op dat die videokaart misschien niet goed is (fout geheugen ofzo).

• maartn
Staat nu idd uit. werkt beter. Zelfs CMOS Bios ge-cleared.
Heb alles opnieuw gedaan en idd met de juiste sis drivers, agp arp op 256 en fast write uit.. werkt het prima.
Dank je voor alle hulp. !

• maartn
Opgelost : )

[ Voor 122% gewijzigd door maartn op 05-04-2024 22:05 ]

Pagina: 1