X800T doet geen 3D

Pagina: 1
Acties:

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Hoi

Voor de oplettende lezers: ik heb toch maar gekozen voor een major upgrade! Thanx :)

Ik heb een AMD 64 3700+, Corsair 2x512 Dual Channel TWINX Pro 3200 RAM, 160 WD SATA, Saphire X800GTO. Geheugen netjes in de twee blauwe banken (A1 + B1)

Heb Windows SP2, alles keurig geupdate. Ik heb de NForce4 drivers van de NVidia site gehaald en geinstalleerd. Tevens nieuwste Catalyst drivers van Ati.

Is een gloedjenieuwe machine, dus ben bezig met alles in te richten.

Windows had al allerlei stabiliteitsproblemen. Meestal bij het booten. Maar dat gaat de laatste paar uur goed...

En nu het probleem: een game starten gaat nog, maar zo gauw als je een 'new game' start en hij dus wil beginnen met 3D weergave, dan crasht de applicatie. Ik krijg een grijs schermpje met als enige optie close, en een blauw linkje voor meer info waar je een *enorme* memdump ziet. Niet echt behulpzaam.

Ik heb dit getest met Grand Theft Auto San Andreas en met MOHAA (originele 1e versie)

In het BIOS staat alles op default eigenlijk. Niks OC'd, ik heb alles net een dag in huis.

Ben wanhopig! Dacht ik een geil systeempje in elkaar te bouwen, krijg je dit... Iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door zaphod_b op 19-01-2006 09:55 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 19:17
Na mijn weten waren er problemen met Mohaa met de laatste catalyst. Ik weet niet of ze het nu fixed hebben in 6.1. Heb je al geprobeerd om 3d mark te draaien ?

• zaphod_b
Die ben ik aan het downloaden. Wat een drama trouwens. Allerlei mirrors die niet werkten of waarvoor je een account nodig had. Toen eindelijk een goeie, uur op gewacht... CRC error in 1 v/d install files tijdens de installatie.. AAARGH. Nu via BitTorrent bezig...

Mods: kan iemand die X800T veranderen in X800GTO? Was tiepfoutje ;)

Ik ga nog even proberen met wat oudere spelletjes zometeen. Ben nu bezig met PCMark draaien en dat ziet er redelijk goed uit (7 v/d 11 tests nu voltooid)

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Heb je de voeding voor de videokaart ook aangesloten?(mocht dit nodig zijn)

wat voor een voeding zit er trouwens in?

[ Voor 23% gewijzigd door kless op 19-01-2006 10:16 ]

http://www.adf-hq.nl

• zaphod_b
Oei? Voeding videokaart? Ga ik meteen checken...

NFS Hot Pursuit II had ik nog liggen, al vrij oud. Dit liep prima! Vaaaag

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Zodra ik boot zonder voeding voor de videokaart krijg ik gewoon systeem piepjes dat er geen videokaart is (met een x800xt pe). Ik weet wel dat het zo was bij 9800's dat als je geen stroom had aangesloten dat ze langzamer gingen lopen, volgens mij is dat bij x800 en up niet meer. Heb je ook je bios settings gecontroleerd? (denk aan mem settings, bussnelheden etc.)

Verwijderd

Windows had stabiliteits problemen tijdens het booten? Wat deed hij dan precies (indien foutmelding op BSOD graag melden) ?

Misschien een keer proberen met 1 stick geheugen (voor beide sticks).

• zaphod_b
Zoals ik zei, BIOS alles op default, dus meeste op "auto". Timings enzo.

Ik zie nergens iets op die videokaart waar die voeding in kan. Maar kan boekje van dat kreng ff niet vinden :S

[edit]: Deze kaart heeft geen 12V nodig van de PSU. Gecheckt in Sapphire forums op hun site.

Inderdaad BSOD's tijdens het booten, maar sorry die heb ik niet opgeschreven... Kwam na het Windows XP logo en dat balkje (eerste scherm) en voordat hij switch naar de goeie resolutie en blauwe achtergrond om de desktop te gaan starten. Erg vaag maar dat doet ie nu ineens goed..

[ Voor 12% gewijzigd door zaphod_b op 19-01-2006 10:56 ]

• Broeils
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 08:19

Broeils

Lock on..!

Nforce4 nieuwste drivers? Hmm kun je misschien beter kijken of je een nieuwe bios kan flashen. Mijn Nforce4 chipset werkte ook instabiel totdat ik de nieuwe bios had geflasht en daarna nieuwe drivers installeerde.

Je kan ook proberen met je mem te spelen, 1 bankje erin, of een ander mem slot o.i.d. Of compleet ander geheugen erin(als je dat zo hebt liggen), misschien andere vga proberen. Zo kun je hardware uitsluiten.

Suc6

Mijn Gamertag: TheBroeils | Mijn Computer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
zaphod_b schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:32:
Zoals ik zei, BIOS alles op default, dus meeste op "auto". Timings enzo.
...
Defaults / Auto settings hoeven niet persé goed te werken. Als je je multipliers en die ongein weet kun je proberen het eens fixed in te stellen.

• zaphod_b
3DMark doet het ook goed... 1433 puntjes (2006 versie).
Ook PCMark doet het.

Begint erop te lijken dat er met bepaalde spellen problemen zijn :S.

Verder ga ik eens zoeken wat de precieze timings zijn voor dit geheugen...

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 19:17
Probeer een oudere versie van de videodrivers te installeren zoals 5.6

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Broeils schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:40:
Nforce4 nieuwste drivers? Hmm kun je misschien beter kijken of je een nieuwe bios kan flashen. Mijn Nforce4 chipset werkte ook instabiel totdat ik de nieuwe bios had geflasht en daarna nieuwe drivers installeerde.

Je kan ook proberen met je mem te spelen, 1 bankje erin, of een ander mem slot o.i.d. Of compleet ander geheugen erin(als je dat zo hebt liggen), misschien andere vga proberen. Zo kun je hardware uitsluiten.

Suc6
ik verdenk als ik het zo hoor ook het memory, doe eens een memtest en als dat het niet is een bios update

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1