Toon posts:

CD Brander

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb een cd brander bij de aldi gekocht (jaja) maar ik krijg een vage melding als ik on the fly wil branden.

Config :

IDE 1 UDMA 66 2 x seagate 8,4 HD
IDE 2 Master aopen 36 X
IDE 2 Slave Brander

ALs ik on the fly wil branden krijg ik de melding dat ik dat beter niet kan doen omdat beide cd spelers op 1 IDE kabel zitten en dat problemen zou geven met de lees en schrijf signalen die door elkaar zouden gaan lopen, en dus een buffer underrun zouden (kunnen)geven.

Is dit waar? Ik heb weinig zin om mijn UDMA 66 op te geven omdat ik de spelers op aparte IDE kanalen zou moeten zetten.

Iemand hier ervaringen mee??

bvd

Martin

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik begrijp dat je aan 1 kabel 2 hd's hebt hangen? Da's niet de handigste configuratie. Bij IDE kan maar een device lezen/schrijven de andere moet dan wachten todat de bus weer wordt vrijgegegeven. De handigste/snelste config is iets als:
IDE 1 master HD, slave brander
IDE 2 master hd2, slave cd-rom speler.

Op deze manier kan windows bijv swappen en van de bootschijf werken tegelijk (als je de swapdrive goed instelt, en je kan on the fly bakken. Dat je dan geen U66 meer hebt zal niets uitmaken, dit werkt zeker sneller.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
hmmm, signalen door elkaar heenlopen???

Dat zou dan dus ook met je HD's zo moeten zijn.

het is geloof ik wel zo dat als je 2 devices op 1 IDE poort aansluit dat soms device 1 ff moet wachten op device 2.

(het is een 8 speed schrijver toch?)

Als 8,4 UDMA 66 schijven hebt en je heb 128 mb of meer me en je CPU is een 466 mhz of hoger, dan zal het eerder aan je cdrom speler liggen die op 8 speed de data niet kan toevoeren dan dat je een buffer underrun krijgt omdat ze beide op IDE2 aangesloten zitten of omdat je systeem te traag is....

Volgens mij moet het gewoon kunnen hoor!
Ik weet hiet niet zeker. Doe gewoon een simulation op 8 speed on the fly en speel tegerlijk mp3 tjes af. Of ga internetten ofzo.

Als dat lukt. Dan krijg je zeker geen Buffer underrun als je on the fly brandt zonder dat je verder iets doet.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Aha, Gert was me al voor.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• oCe
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

het probleem zit 'em in de Aopen. De 36x serie van A-Open heeft een fout in de IDE interface waardoor de data throughput niet lekker loopt. 't gaat sloom of ongesynchroniseerd. probeer een andere cd-rom speler en je probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost.

bovendien, 2 hdd's op 1 kabel is helemaal geen probleem. dat werkt als een tiet.

-I am Jack's wasted life.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

AHA!!! dus dat is het...
ik heb ook een A-open 36x en dat ding is inderdaad enorm traag :(
Gelukkig heb ik een SCSI brander dus met die datatransfer naar m'n brander zit 't wel goed.

Niet?
[Specs]

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 10:10

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb ook zo'n brander van de Aldi gekocht alleen ik probeer zowiezo niet 'on the fly' te branden omdat ik dan waarschijnlijk op max 4x of 2x kan branden.

Dan nog wat. Dit is heel vaag. Wanneer ik vanaf mijn ATA66 WD153BA op 8x wil fikken vertikt ie het (dit ligt niet aan m'n HD omdat ik die ff doorgelicht heb en hij is ZEKER weten snel genoeg). Wanneer Nero op het punt staat om 'm te fikken geeft ie aan dat ie alleen maar op 4x kan branden en niet op 8x. De helpdesk weet nog niet wat het is maar het schijnt dat meerdere mensen hier last van hebben.

Weten jullie misschien een opl.
- LG CED-8080B
- 2MB buffer
- 2x, 4x, 8x

- Cel 466
- 128 MB
- 2 HD * Seagate 3.2 Gb * WD153BA
- Promise ATA 66
- MSI 6163

- de zon schijnt altijd wel ergens -

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dat in het begin ook, dat op 4 x

nadat ik de nero update had gedownload ging het wel goed. Ook verschilt het wel eens per CD, thats write kan ik ook maar op 4 x branden (80 min cd) nashua op 8 x. Het lijkt erop dat de speler een beetje kieskeurig is?

Misschien dak inderdaad een ander spelertje erin moet zetten, de aopen is tenslotte al 2 jaar oud :) iemand suggesties voor een goeie dvd speler ?? heb p3 700 met G force en 192 MB, dus zou wel een dvd moeten kunnen spelen, toch?

Martin

Verwijderd

Maar die dma66 kan je rustig opgeven, haalt toch geen enkele f*ck uit tov dma33.
Een IDE brander :r kan je toch zowiezo het beste alleen op een ide kanaal zetten, anders geeft dat toch echt vroeg of laat problemen.
Pagina: 1