[nieuws] Konica Minolta stopt met camera's, Sony neemt over

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53444

ExCibular schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:32:
[...]

Sorry maar ik vind het een wat vreemde redenatie en voor het grootste deel flauwe kul.
Wees maar niet bang, Canon verdient echt wel geld aan de 1Ds anders verkochten ze dat ding allang niet meer (misschien verdienen ze niet direct aan de camera maar dan wel aan de verkoop van een hoop dure lenzen).Canon is geen sinterklaas en heeft ook geen medeleven met pros omdat ze anders zo'n dure camera moet kopen.
Dat is ook precies wat Simon bedoeld. Echter is de 1Ds duur om te maken en de marge op dit apparaat is zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 17:36
Anoniem: 53444 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:58:
Dat is ook precies wat Simon bedoeld. Echter is de 1Ds duur om te maken en de marge op dit apparaat is zeer klein.
De marge op dit apparaat is juist gigantisch. Het enige verschil tussen de 1Ds mark 2 en de 1D mark 2N is de sensor (okay en een kleinere LCD). Toch zit er 3500 Euro verschil in prijs. Een APS C sensor is 90 dollar dus een full frame mag max 200 kosten (zeker omdat Canon ze zelf maakt).

Dus 3500 Euro prijs verschil is een dikke 3400 winst en dat lijkt me een aardige marge.

@ Mphilip
Ik ben het met je eens. Maar het valt mij op dat ze het op deze manier omschrijven in het persbericht. Dat is niet wat ja vaak tegen komt in persberichten. Vandaar dat ik denk dat de Sony camera's maxxum gaan heten en dat Sony ook heeft betaald voor nieuwe DSLR plannen die al op de plank lagen. Maar deze om strategische redenen op deze manier omschrijft. Beetje speculatief maar het zou me niet verbazen.

edit 2
De eerste geruchten zijn dat je gelijk hebt met je R1 (EVF) met minolta mount.

[ Voor 35% gewijzigd door Excibular op 20-01-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ExCibular schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:35:
[...]

De marge op dit apparaat is juist gigantisch. Het enige verschil tussen de 1Ds mark 2 en de 1D mark 2N is de sensor (okay en een kleinere LCD). Toch zit er 3500 Euro verschil in prijs. Een APS C sensor is 90 dollar dus een full frame mag max 200 kosten (zeker omdat Canon ze zelf maakt).

[...]
(1,6)² x 90 = 230 ?? Close, but no cigar, my friend.

Je vergeet hier even het hele verhaal van 'yields', de opbrengst van werkende exemplaren. Hoe groter je chip, hoe lager het aantal chips dat je uit 1 wafer kan halen. Als jij gemiddeld 3 fouten op een wafer hebt, dan raak je 3 chips kwijt vanwege die defecten. Aangezien er veel meer APS-C sensors uit eenzelfde wafer kunnen dan FF sensors is de yield voor FF aanzienlijk lager, kosten per stuk zijn dus hoger dan je alleen op basis van oppervlakte zou verwachten. 3 uitval op 10 sensors is een stuk vervelender dan 3 uitval op, zeg, 30. En "there is power in numbers", dus een APS-C sensor kan goedkoper gefabriceerd worden dan FF sensors, omdat de productie van die eerste veel grootschaliger is.

Al weet Sony dat als geen ander :Y)

(Op basis van de EOS 20D vs EOS 5D vergelijking, bodies ongeveer even groot, 1400 euro prijsverschil, kom je ook uit op véél meer dan 200 euro voor een FF sensor. Zoek het eerder in 400 a 700 euro.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Laatst online: 08-06 17:36
JumpStart schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:49:
[...]

(1,6)² x 90 = 230 ?? Close, but no cigar, my friend.

Je vergeet hier even het hele verhaal van 'yields', de opbrengst van werkende exemplaren. Hoe groter je chip, hoe lager het aantal chips dat je uit 1 wafer kan halen. Als jij gemiddeld 3 fouten op een wafer hebt, dan raak je 3 chips kwijt vanwege die defecten. Aangezien er veel meer APS-C sensors uit eenzelfde wafer kunnen dan FF sensors is de yield voor FF aanzienlijk lager, kosten per stuk zijn dus hoger dan je alleen op basis van oppervlakte zou verwachten. 3 uitval op 10 sensors is een stuk vervelender dan 3 uitval op, zeg, 30. En "there is power in numbers", dus een APS-C sensor kan goedkoper gefabriceerd worden dan FF sensors, omdat de productie van die eerste veel grootschaliger is.

Al weet Sony dat als geen ander :Y)

(Op basis van de EOS 20D vs EOS 5D vergelijking, bodies ongeveer even groot, 1400 euro prijsverschil, kom je ook uit op véél meer dan 200 euro voor een FF sensor. Zoek het eerder in 400 a 700 euro.)
Ik weet niks over de yields van Canon dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Je hebt gelijk dat met een een gelijke yield voor een FF sensor vervelender is maar het zou mij niks verbazen als de yields er goed zijn.

De power of the number valt wel een beetje mee want in de prijs vergelijking vergelijk ik een FF met de 1,3 Canon sensor. De 1,3 zal vast meer worden geproduceerd maar dat zal elkaar niet gigantisch ontlopen.

Juist bij de vergelijking 20D en 5D krijg je power of numers.

Mijn argument is dat er een enorme marge op de 1Ds zit en ook met een sensor die 1000 Euro duurder is pakt Canon 2400 Euro extra op 1Ds (waar ze ook vast een aardige marge op halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren met al die accessoires voor de Dimage serie cams. Wellicht een uitverkoop?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
ExCibular schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:05:
[...]

Ik weet niks over de yields van Canon dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Je hebt gelijk dat met een een gelijke yield voor een FF sensor vervelender is maar het zou mij niks verbazen als de yields er goed zijn.

De power of the number valt wel een beetje mee want in de prijs vergelijking vergelijk ik een FF met de 1,3 Canon sensor. De 1,3 zal vast meer worden geproduceerd maar dat zal elkaar niet gigantisch ontlopen.

Juist bij de vergelijking 20D en 5D krijg je power of numers.

Mijn argument is dat er een enorme marge op de 1Ds zit en ook met een sensor die 1000 Euro duurder is pakt Canon 2400 Euro extra op 1Ds (waar ze ook vast een aardige marge op halen).
Ik weet Canon de 350D heeft gebruikt als financiele melk koe voor de 1Ds mkii, je moet wel bedenken dat er naast productie ook nog enorm veel in r&d gaat zitten. De professionele body serie is écht niet Canon's meest winstgevende serie. De L lenzen en goedkopere bodies zijn daarentegen wel weer goed voor de inkomsten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, het zou niet de eerste, en ook niet de laatste fabrikant zijn die het highest-end model met, uiteindelijk, verlies verkoopt. Prestige telt namelijk ook en het merk met het beste apparaat/ding/tuig haalt er aanzienlijke PR waarde uit.

Daarom verwacht ik van Sony ook de 9D, met ander naampje uiteraard. Misschien zal die niet zo winstgevend zijna als de 7D II, maar een hoogwaardig (en dus duurder) model ondersteunt de rest van de range vaak wel.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156185

Met vijf lenzen en twee body's van Minolta was het verrekte lang wachten op een dslr. Komt 'ie eindelijk, is de 7d niet goedkoop (1699 meen ik) Dus weer wachten. Drie maanden geleden duizend euro over de toonbank geschoven voor een 7d met lens en 1gb kaartje.

Prachtig apparaat, al meer dan 1000 foto's geschoten (en er genoeg gedelete) en er dingen mee gedaan die ik niet voor mogelijk hield. Heerlijk, hij staat toevallig naast me op de PC.

Het nieuws komt initieel hard aan. Echter, ik lees dat de mount blijft bestaan en Sony er mee verder gaat. Always look on the bright side, zoals ze 33 na christus al zongen, vertel ik mezelf maar. (Hopelijk gooien mensen nog wat ontbrekende lenzen op de markt als paniekreactie.)

Laten we hopen dat Sony de ex-KMers in ere houdt,(accesoires, firm/soft-ware-updates etc) iig, voorlopig heb ik een goede camera die nog jaren meegaat en tegen die tijd kan ik wel leven met een Sony sticker op een Minolta camera. ;)

Net nog gelezen dat Fsecure wat "foutjes" in zijn eigen software heeft. Mijn avond kan niet meer stuk. What next, VW introduceert nu al een vervanger van de nieuwe passat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind het wel grappig dat er ineens allemaal mensen hier rondlopen die precies weten of en wat Canon verdient aan zijn apparaatjes. Volgens mij weet buiten Canon geen hond dat, en heb je ook echt geen enkel benul van de bedragen die ermee gemoeid zijn. Echt hele behoorlijke onzin om daar ook maar een slag naar te slaan, want je zit er gewoon altijd naast. Je weet nl niet wat de research heeft gekost en de ontwikkelkosten van zo'n apparaat. Daarnaast heb je nog de marketingactiviteiten rondom zo'n camera. Allemaal bedragen die meetellen. Dus hou nou maar op met elkaar te vertellen hoeveel marge ze maken. Probeer het eerst eens met een pak suiker van Appie...dat is al lastig genoeg... >:)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mphilipp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 03:10:
Ik vind het wel grappig dat er ineens allemaal mensen hier rondlopen die precies weten of en wat Canon verdient aan zijn apparaatjes. Volgens mij weet buiten Canon geen hond dat, en heb je ook echt geen enkel benul van de bedragen die ermee gemoeid zijn. Echt hele behoorlijke onzin om daar ook maar een slag naar te slaan, want je zit er gewoon altijd naast. Je weet nl niet wat de research heeft gekost en de ontwikkelkosten van zo'n apparaat. Daarnaast heb je nog de marketingactiviteiten rondom zo'n camera. Allemaal bedragen die meetellen. Dus hou nou maar op met elkaar te vertellen hoeveel marge ze maken. Probeer het eerst eens met een pak suiker van Appie...dat is al lastig genoeg... >:)
er stond een artikel op robgailbraith of een of andere dergelijke site van een canon guy die vertelde dat de 350D gebruikt was al 'melkkoe' voor de profi series, en dat de marges daarop minimaal waren. Verhaal is dus niet uit de lucht gegrepen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Simon schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:28:
[...]
er stond een artikel op robgailbraith of een of andere dergelijke site van een canon guy die vertelde dat de 350D gebruikt was al 'melkkoe' voor de profi series, en dat de marges daarop minimaal waren. Verhaal is dus niet uit de lucht gegrepen.
Simon, jij noemt nu dat artikel, en ik geloof dat ook wel. Punt is alleen dat uit voorgaande post de wijsheid uit de eigen hoofdjes lijkt te komen en er allerlei zaken van marges omheen worden verzonnen. Bijvoorbeeld het verschil tussen een 1d en 1ds is een grotere sensor: dus ze verdienen 3500 per body extra. Ok, geef mij nog maar een koekje dan... >:)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mphilipp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:44:
[...]

Simon, jij noemt nu dat artikel, en ik geloof dat ook wel. Punt is alleen dat uit voorgaande post de wijsheid uit de eigen hoofdjes lijkt te komen en er allerlei zaken van marges omheen worden verzonnen. Bijvoorbeeld het verschil tussen een 1d en 1ds is een grotere sensor: dus ze verdienen 3500 per body extra. Ok, geef mij nog maar een koekje dan... >:)
ik heb dat ook niet genoemd. Maar ik denk gewoon dat de marges nu te krap zijn voor sony om een echte pro cam erin te zetten. Misschien semi pro, maar echt pro zoals een 1ds of een 1d? Een 5D concurrent misschien nog, daar zal wel vraag naar zijn. Maar de meeste pro's zijn wel aardig voorzien, die hebben veelal al een hoop glas, en gaan niet instappen bij een 'nieuwkomer'.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
mphilipp schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 03:10:
Klopt ! pure speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

grrr het is een Sony/Minolta topic... gaan ze weer over Canon kletsen...

Maar als ik naar Sony´s andere professionele aparaten waarmee ik gewerkt heb kijk dan heb ik zeer goede hoop...

enne ik hoop dat relatief veel mensen deze weken hun minolta spullen dumpen... dan kan ik lekker goedkoop mijn set uitbereiden :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sony's commitment bevestigd:
TOKYO (Reuters) - Sony Corp. (6758.T: Quote, Profile, Research) said on Friday it would aim for a quarter of the digital single lens reflex (SLR) camera market after acquiring assets for a push into that market from Konica Minolta Holdings Inc. (4902.T: Quote, Profile, Research).

Konica Minolta announced on Thursday that it would sell a portion of its SLR camera business to Sony for an undisclosed sum, part of its move to pull completely out of the business of selling cameras and photographic film.

[...] Sony is the world's No. 2 digital camera maker behind Canon Inc. (7751.T: Quote, Profile, Research) but it currently has no presence in the potentially lucrative digital SLR market, having lacked the history selling interchangeable lenses for film SLRs to warrant a push.

The digital SLR market is currently dominated by a handful of traditional camera makers that sold millions of interchangeable lenses during the film era. This is seen as key factor because many of those lenses can also be used on digital SLRs.

Canon and Nikon Corp. (7731.T: Quote, Profile, Research) control the lion's share of the digital SLR market, but Pentax Corp (7750.T: Quote, Profile, Research) and Olympus Corp. (7733.T: Quote, Profile, Research) have recently formed alliances with electronics makers in a bid to boost their sales.

Yutaka Nakagawa, president of Sony's digital imaging business group, told reporters the company would aim for 20-25 percent of the fast-growing digital SLR market by focusing on relatively inexpensive models that could achieve mass-market appeal.

"But because there are few players in this market, I would like to grab an even bigger share than that," he said.

Nakagawa said Sony would have several advantages in the market including its ability to produce image sensor chips, displays and batteries in-house, as well as leveraging its strong audiovisual technology used in its electronics products.

Sony plans to launch its first model this summer based on Konica Minolta's Maxxum/Dynax mount system, meaning that existing owners of those lenses -- Konica Minolta sold about 16 million lenses over the years -- will be able to use them on Sony's SLR.
toon volledige bericht
http://today.reuters.com/...N-SONY.xml&archived=False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Maar de focus op "relatively inexpensive models" betekent weinig kans op semi-pro modellen. Ook toplenzen verwacht ik dan niet echt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Buiten dat; Het lijkt erg ambitieus om 20-25% van de markt te verwachten zonder topmodellen.
Een erg goed topmodel zorgt dat de goedkopere camera's beter verkopen. En er zijn toch veel mensen die een platform kopen om in te groeien. Zo zijn er hier op GoT legio mensen die 'begonnen' zijn met een 300D en nu met een 10D/20D of nog hoger rondlopen.
Als je de potentie hebt om door te groeien, of juist de mogelijkheid wilt hebben dan moet je niet bij een merk zijn dat geen topmodellen gaat uitbrengen.
Zo ziet het er dus nu naar uit dat mensen die een 5D/7D gekocht hebben en later willen upgraden/doorgroeien tóch moeten overstappen naar Canon of Nikon.

En ze hebben dus in feite de klanten van Minolta gekocht door de A-Mount over te nemen zodat die helemaal moeten switchen of een Sony moeten kopen.

En persoonlijk hoop ik dat ze een succes krijgen met die dSLR's, want zoals het er nu naar uit ziet ga ik switchen naar een ander merk als ik aan upgraden toe ben en dan kan ik mijn huidige lenzen-set gemakkelijk kwijt. Maar dat is toekomstmuziek want mijn 7D ligt hier nog geen maand. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dit vind ik idd geen goed nieuws....

helaas heb ik hem net 3,5 week geleden gekocht...
(hoe kun je snel een boel pret en toekomst plannen verpesten?)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Duur schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:31:

Dus helaas zo zoals ik dacht. Waarschijnlijk ook geen semi-pro meer, als ik het zo begrijp. Ik vind 't echt jammer.. Minolta had met de 7D gewoon een goede camera, en met wat betere marketing en nieuwe modellen hadden ze veel gekund...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128175

Jullie kunnen wel heel scherpe bochten nemen hoor...

Tuurlijk dat ze zich richten op de markt van "simpele dslr's"... daar valt het geld te verdienen. Is dat een reden om geen topmodel te maken? Dacht het niet hoor...

Maar goed, jullie doen maar! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Duur schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:31:

Wat een dramatische voorstelling van zaken... wees blij dat ze overgenomen zijn en niet gewoon de boel gestopt hebben. Daardoor kan je over een jaar nog steeds lenzen voor je huidige cam kopen, mocht je dat willen. En als tegen die tijd inderdaad het marktaandeel is toegenomen is er misschien nog wel meer keus dan nu ook.
Overigens.. relatively inexpensive, de 10/20D van Canon is dat ook, als je bedenkt dat er nog een 5D en 1D boven staat. Mijn persoonlijke inschatting is dat ze echt wel minstens twee modellen (opvolgers voor de 5D en 7D) zullen introduceren en zelfs een derde model (danwel een 3D en de 5 en 7 die wat omhoogschuiven of een 9D) is echt niet met dat persbericht uitgesloten.
Sterker nog... focussen Canon (350D) en Nikon (waarom anders de D50) zich tegenwoordig niet ook op die markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Ik verwacht dat er zo ie zo opvalgers van de 5D en 7D komen. de 5D is immers een intap model dus relatief goedkoop. Na alle geruchten over een opvolger voor de 7D dan wel model in een hogere kasse als de 7D geloof ik ook dat die er wel komt.

Sony heeft gezegt dat ze opvolgers voor de 5D en 7D gaan introduceren van de zomer. Dus dan blijft alleen die 9D (om het zo maar even te noemen) over als top model. DE andere mogenlijkheid is dat de 7D omhog geschoven wordt. Het verschil tussen de 5D en 7D in features is nu relatief klein in vergelijking tot de prijs. Het meeste betaal je nu extra voor een grotere/zwaardere body met wat meer knopjes.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Prijzen bij redcoon.nl zijn weer iets gezakt.
  • Body 5D € 536,--
  • 5D-kit met 18-70 € 606,-

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Here’s an Nikkie Newspaper interview with Konica Minolta executives about leaving the photo business:

http://www.dslrphoto.com/?p=70

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Phil van DPReview.com doet wat water bij de KM/Sony consternatie-wijn:
The demise of a marque, the start of something new?
===================================================

I suppose in hindsight we should have treated the merger between
Konica and Minolta with a little more caution, very few of us
analyzed the financial purpose behind the merger or perhaps the
eventual outcome. This played out on Thursday last week when
Konica Minolta announced the end of cameras produced with the
Konica Minolta name, and hence the end of the Minolta brand. The
flipside (although I'm sure there won't be many KM employees
looking at that right now) must be the sale of their camera
business to Sony who have spoken this week about the production of
a Sony branded SLR this year with a Konica Minolta lens mount. One
thing is clear, the digital photography market of today is a much
tougher place than the film photography market of yesterday.

Phil
toon volledige bericht
Uit de nieuwsbrief. De dSLR-markt zal dit jaar nog volwassen worden, zeker met zo'n grote speler als Sony. Zowel Canon als Nikon zullen het niet gaan afwachten, dat weet ik zeker :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Mischien interessant stukje:
Question: Is it because the new DSLR camera and new DC model launched too late?

Answer: I believed someone may think so. Digital camera lifespan is shorter than traditional camera products. The price typically dropped very fast after market launch. Although we increase our development speed and reduce cost, we will not be competitive enough due to the lack of our own image sensors.
Hier heeft Sony meteen een voordeel te pakken.

BRON

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

Wat ik me afvraag, kan iemand met verstand van zaken en ervaring vanuit een verkopers perspectief iets zeggen over de verwachte prijzen van de 7D en 5D? Staan deze over een half jaartje in de uitverkoop of zijn de marges te klein om nog veel lager te gaan?

Ik heb nu een oude analoge minolta en als ik over een tijd een goedkope digi body achter mijn lensen kan plakken lijkt me dat erg leuk voor d'r bij.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
536 euro voor een 5D body is niet echt duur te noemen. Ik denk dat er niet zo gek veel rek meer in de prijzen zit. een 2e hands canon 300D doet ook nog steeds tussen de 400 en 450 euro. Ik denk dat een nieuwe 5D in iedergeval voorlopig niet onder de 500 euro gaat zakken.

Behalve als de vraag naar minolta body's onwijs inzakt. Maar dat is net de vraag. Sony gaat imers door met dslr's maken, dus sony zal ook lenzen nodig hebben. Misschien dat die voorlopig nog wel door minolta gefabriceerd worden in een joint venture. Flitsers en andere accesoires zijn voorlopig ook nog overal op voorraad. De service zal er waarschijnlijk ook niet slechter op worden (minolta heeft een reparatie centrum in duitsland, dat van sony zit ergens in de buurt van schiphol)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martijn_tje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:03:
Misschien dat die voorlopig nog wel door minolta gefabriceerd worden in een joint venture.
Volgens mij produceerde Tamron de lenzen voor Minolta. Minolta zal wel een ontwerpafdeling hebben; misschien zitter er wel bij Tamron dedicated floeperds Minolta spul te bedenken/ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 15:30

greatgonzo

schit-te-rend!

Komen er in de nieuwe Sony's dan ook de beeldstabilisatie techniek van de laatste Minolta's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

DeFeCt schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:43:
Wat ik me afvraag, kan iemand met verstand van zaken en ervaring vanuit een verkopers perspectief iets zeggen over de verwachte prijzen van de 7D en 5D? Staan deze over een half jaartje in de uitverkoop of zijn de marges te klein om nog veel lager te gaan?
Op dit moment zit er weinig rek in de prijzen, maar deze prijzen zijn dan ook nog gebaseerd op de inkoopprijs voor het nieuws. Als Minolta het slim heeft aangepakt, dan zijn hun voorraden nu zo goed als leeg en is het jammer voor de consument, maar kun je geen prijsverlaging verwachten. Heeft Minolta echter nog grote voorraden en introduceren Minolta & Sony op de PMA een aantal nieuwe producten dan zal de prijs nog weleens kunnen dalen. Kortom afwachten tot de PMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
greatgonzo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:08:
Komen er in de nieuwe Sony's dan ook de beeldstabilisatie techniek van de laatste Minolta's?
Waarschijnlijk wel. Volgens minolta gaan veel engineers naar sony. De kennis van features zoals AS neemt sony daarmee dus ook over

Maar dat is inderdaad afwachten tot er meer over de overname en nieuwe sony producten bekend wordt. Net als zo'n beetje alles rond om minolta/sony producten en prijzen

[ Voor 25% gewijzigd door martijn_tje op 25-01-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 22659 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Op dit moment zit er weinig rek in de prijzen, maar deze prijzen zijn dan ook nog gebaseerd op de inkoopprijs voor het nieuws. Als Minolta het slim heeft aangepakt, dan zijn hun voorraden nu zo goed als leeg en is het jammer voor de consument, maar kun je geen prijsverlaging verwachten. Heeft Minolta echter nog grote voorraden en introduceren Minolta & Sony op de PMA een aantal nieuwe producten dan zal de prijs nog weleens kunnen dalen. Kortom afwachten tot de PMA.
Beetje oude koe omhoog halen,

Maar wat ik op 30 januari hoorde van Kamera Express, was dat ik een van de laatste
Dimage Scan Dual IV's kreeg. Deze was na een kleine 8 weken wachten bij hun binnen gekomen.
Dit was de aller laatste lading Dual IV scanners.

Dus ik denk dat er niet echt veel in de magazijnen ligt.

Maar iets wat ik erger vind is, komen er nog 35mm body's?
Al was dat de laatste tijd ook niet veel meer, alleen de 60 en de 7.
De Dynax 9 was al gedumpt.

Volgens mij was het voor Minolta beter geweest meteen naar Sony tegaan ipv. met Konica tehokken.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hexley schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:42:
Volgens mij was het voor Minolta beter geweest meteen naar Sony tegaan ipv. met Konica tehokken.
Achteraf is het altijd makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hexley schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:42:
[...]

Beetje oude koe omhoog halen,

Maar wat ik op 30 januari hoorde van Kamera Express, was dat ik een van de laatste
Dimage Scan Dual IV's kreeg. Deze was na een kleine 8 weken wachten bij hun binnen gekomen.
Dit was de aller laatste lading Dual IV scanners.

Dus ik denk dat er niet echt veel in de magazijnen ligt.
Gaan ze ook stoppen met scanners (vermoedelijk op een gegeven moment natuurlijk wel, maar ik kan geen mededelingen van KM daarover vinden)(misschien post je dit wel om andere redenen, maar ik vermoed dat je doelt op het stoppen van KM met scannerproductie)
Maar iets wat ik erger vind is, komen er nog 35mm body's?
Al was dat de laatste tijd ook niet veel meer, alleen de 60 en de 7.
De Dynax 9 was al gedumpt.
Ik denk niet dat Sony daarin is geinteresseerd.
Ik denk dat dat uiteindelijk vooral om de printertakken te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:27:
[...]

Me dunkt !!!, sinds dec. 2005 is de 5D kit met €142,-- gezakt bij Redcoon.

Blijkbaar zit er nog rek genoeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

gromit77 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 17:34:
[...]

Me dunkt !!!, sinds dec. 2005 is de 5D kit met €142,-- gezakt bij Redcoon.

Blijkbaar zit er nog rek genoeg in.
Duitsland heeft er blijkbaar nog een heleboel liggen, want ik kan ze ook inkopen voor een lachertje. Maar goed dat je even naar de datum van mijn post kijkt, want zoals al eerder aangegeven zijn het oude koeien en is het achteraf wel makkelijker om goede beslissingen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
'nieuws'
For all of you... not a lot of news but a lot of words: Here is a quick-and-dirty translation of the FOTOSPIEGEL editorial:
Is it all over?
(...)
Now the good news for you:

On March 31, 2006, Sony will receive certain assets from Konica Minolta that are necessary for the development and production of digital SLR cameras.

Sony has been working on the development of dSLR cameras since July 2005. This summer, Sony will introduce new dSLR cameras and new lenses based on the Maxxum/Dynax A-mount into the Swiss market.

The well-known SLR system you are using will therefore be continued. Especially the collaboration with Carl Zeiss and Sony's know-how in development of sensors and compact cameras lets us expect interesting and innovative products that are compatible with your cameras and lenses.

To continue to tell you about news and noteworthy things, Sony has decided to continue issuing Fotospiegel with the same team.
(...)

In the following issue of Fotospiegel, which, due to the Sony D-SLR product introduction will be published only in June 2006, Sony will inform you in detail Please look at the preview of this issue.

What is the end of the story for one side, will bea new beginning in the wonderful world of photography for the other
(...)
(Marketing manager and CEO KM Switzerland)

Sony wellcomes you
Dear readers,

it is our pleasure to give you a brief but hearty welcoome in this issue of Fotospiegel

After talks with Konica Minolta Switzerland, we have decided to continue issuing Fotospiegel with the same editorial team in order to inform you ina proven format about about news and uses.

What does the change from Konica Minolta to Sony mean? Well, first, a lot of positive things: We will benefit from the tremendous know-how of Konica Minolta - especially in the segment of SLR cameras. We will continue to use the well-proven Minolta lens mount so that all your existing AF lenses will fit your digital digital and analog Konica Minolta SLR cameras. Last but noot least, Sony will, in conjunction with dealers, perform all service and warranty repairs for Konica Minolta customers starting April 1, 2006.

Through our close cooperation with the famous lens manufacturer Carl Zeiss, and our experience in developing CCD and CMOS sensors, we will offer you completely new perspectives for your Konica Minolta products.
You will be surprised.

Claudio Ammann,
Managing Director Sony Overseas SA
toon volledige bericht
In het kort:
- Sony will keep the Minolta A mount.

- From what they've written, one can assume there will be Carl Zeiss lenses for A-mount.

- All the new lenses will be compatible with the KonicaMinolta DSLR (and SLR), and all old KM lenses will be compatible with future Sony DSLR.
- Sony will announce DSLR products in summer.
- Sony will take care about all warranty and repair issues of KM products.
Uit Fotospiegel, een Zwitsers KM-fotoblad. Over het geheel genomen goed nieuws voor de KM-mensen lijkt me zo :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik had het toestraks al in #fotografie geplaatst, en het is inderdaad goed nieuws. Ook al geloof ik het pas op het moment dat Sony officieel van zich laat horen dmv persbericht. Want er wordt veel gepraat, maar er komt weinig naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Goed om weer eens iets over de overname te horen, ik begon er al ongerust over te worden. Nieuws wordt meestal vooruitgegaan door geruchten, en als er zelfs geen geruchten zijn dan ga ik me toch zorgen maken.

De andere kant is dat ik vorlopig toch alleen maar een 2e hands 70-210 ga aan schaffen en dat ik in november naar noorwegen ga (wat klauwen met geld kost). Dus heel veel foto spul verzamelen zit er voorlopig zo ie zo niet in. Dus waar zou ik me zorgen om maken... tweede hands spul blijft altijd leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155068

Het blijft wel erg stil bij Sony. Dat geeft weinig vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat het stil blijft bij Sony heeft volgens mij alles to maken met het feit dat ze pas vanaf 1 april alles in eigendom krijgen.

edit:

Dit vond ik trouwens op het dpreview forum:
Sony and Konica Minolta - more info

According to Daniel Czok (Marketing Director for Central Europe, division of Digital Picture Technology Sony Poland) the alliance with Konica Minolta company was not ordinary take over and resulted from serious plans of Sony regarding the DSLR segment (market). But let's start in order.

First of all, Sony has got an access to patents and technological solutions of Konica Minolta. However, in the case of compact cameras company intends to use it's own technologies (e.g. Super Steady Shot for image stabilisation). DSLRs are completely different story - new products will take advantage of both Sony and KM solutions. Moreover, KM factories will be producing optical devices (lenses) and DSLRs for Sony.

Another important information is takeover of service of KM-branded analog and digital devices by Sony. Sony Poland assures, that starting from April, the 1st, KM customers and enthusiasts will receive professional technical support, however any details how it will be organized are not disclosed yet. We also learned, that Sony will not take over local KM structures (offices?), but this does not mean that customers will be orphaned. Company representatives emphasized, that Sony wants to take over KM system with all customer base and that current customers have nothing to be afraid of. Since such a big corporation like Sony guarantees that it will be fullfilling all the service duties starting from the beginning of April, it means that by the end of March they will get everything in perfect trim. So in any case, Sony's investment does not mean the death of the KM system - it's opposite - financial and technological potential of Japanese giant is a guarantee of its further development. We were assured that Sony treats very seriously its entry into DSLRr market - it was even suggested that they want to conquer professional market, of course offering a product targeted for this market ... It is clear that company intends to make investments, and quite soon (after Sony's DSLR is presented) we can expect increase of prices of KM lenses on the second-hand market - because of new opportunities being opened.

The fact that Sony DSLR was not presented on PMA 2006 allows us to draw two conclusions. First - the "premiere" will take part during Photokina in September, 2006. If it happens so, and a year after it was revealed that Sony works on DLSR new product will be presented - it can be expected that it will not just be one of the Dynaxes with Sony logo on it, but a brand new camera. The most important thing is that the premiere will not be the end of the story - Sony branded DSLR will hit the shelves by the end of 2006. According to Daniel Czok, Sony DSLR will stir up a lot of emotions among photography enthusiasts. The rest must still remain in secret.
toon volledige bericht

[ Voor 96% gewijzigd door EXX op 10-03-2006 16:33 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:57
Ik sta eigenlijk net op het punt om een Dimage Z6 te gaan kopen,
mooi toestel, goede punten etc... echt iets wat ik graag wil.

Hoe zal het zitten met garrantie etc?
is het nog wel verstandig nu nog een dimage te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Garantie is geen probleem, dat heeft Sony overgenomen. Dit nieuws is vooral van belang voor mensen die dik in Minolta-spul zit, dus met (digitale) spiegelreflexen.

De Z6 is een leuk cameratje, doe je geen miskoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Grappig zo'n discussie over Minolta en Sony... :+

Wat een heleboel mensen in dit topic zijn vergeten is dat er al een geruime tijd een samenwerking tussen Konica-Minolta en Sony bestaat voor de ontwikkeling van digitale en digtale spiegel-reflex camera's. Producten van die samenwerking zijn o.a. de KM Dynax 7D en 5D.

Sony als grootheid in de CCD's, etc. Konica-Minolta als grootheid in de AF-mount, lenzen, etc. kan in de overname profiteren van de beste technologiën/innovaties binnen 1 bedrijf. Dus zonder dure licenties te moeten kopen van concurrenten voor bijvoorbeeld de sensors.

Ik hoop dat de nieuwe KM-dSLR onder de vlag van Sony een leuke full frame dslr camera wordt. De technologie en onderdelen zijn in huis. Dus t wordt veel belovend.
Dan is t ook leuk om van analoog over te stappen naar digitaal. In de huidige (betaalbare) dslr mis ik gewoon de super wide groothoek mogelijkheden (17mm full frame is toch heel wat anders dan 28mm).

Maar goed, rustig blijven wachten tot de zomer. Voorlopig kan ik gewoon full frame blijven schieten :9~

edit:
aanvulling voor betweters: bron: http://www.konicaminolta.com

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23311 op 15-03-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:07:
Grappig zo'n discussie over Minolta en Sony... :+

Wat een heleboel mensen in dit topic zijn vergeten is dat er al een geruime tijd een samenwerking tussen Konica-Minolta en Sony bestaat voor de ontwikkeling van digitale en digtale spiegel-reflex camera's. Producten van die samenwerking zijn o.a. de KM Dynax 7D en 5D.

Ik hoop dat de nieuwe KM-dSLR onder de vlag van Sony een leuke full frame dslr camera wordt. De technologie en onderdelen zijn in huis. Dus t wordt veel belovend.
Dan is t ook leuk om van analoog over te stappen naar digitaal. In de huidige (betaalbare) dslr mis ik gewoon de super wide groothoek mogelijkheden (17mm full frame is toch heel wat anders dan 28mm).

Maar goed, rustig blijven wachten tot de zomer. Voorlopig kan ik gewoon full frame blijven schieten :9~
Maak je anders eens belachelijk?

Joint venture tussen Sony en KM+releasedates 7D en 5D, zoek die maar eens op op dpreview.com

En kom dan eens weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik hoop dat Sony ook buiten de platgetrede paden durf te gaan en niet alleen DSLRs op de markt brengt, maar ook een doorontwikkelde R1, met met voornaamste features:

• High res tiltable EVF zoals op de KM A2
• Verwisselbare lenzen, zoals op een DSLR (Minolta A-mount zal dat dan zijn)
• De 10 MP sensor van de Sony R1 met AntiShake
• Het KM flash systeem
• CF geheugen
• Goede RAW ondersteuning (DNG out of the box?)
• Goede ergonomie (zoals de KM 7D)

Een soort KM A2 + Sony R1 met verwisselbare lenzen dus. Dit zou een camera opleveren die de beeldkwaliteit en flexibiliteit van de DSLR heeft, maar wel zo stil is en het WYSIWIG karakter heeft van een prosumer (live preview en histogram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik hoop eigenlijk dat ze een keer richting fullframe gaan. Als dat mogelijk is? Want leica heeft natuurlijk niet voor niets een nieuw lezen systeem gelanceerd. En die verhalen over die canon fullframe met de wazige randen... het maakt de toekomst voor fullframe een beetje onzeker.
ik hoop echt dat sonyccd daar een oplossing voor gaat verzinnen anders is echte groothoek een beetje onbetaalbaar.
ik hoop trouwens ook dat ze een oplossing vinden voor de oude vertrouwde 5400hs flitser, daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn?

ik wacht nu op een betaalbare (tweedehands) 5/7D of ik ga doorsparen voor het nieuwe brouwsel van sony.

Ik vindt het jammer dat sony zo weinig uitlekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
hilbren schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:16:
Ik hoop eigenlijk dat ze een keer richting fullframe gaan. Als dat mogelijk is?
niet met AS in de body, maar of je dat echt moet willen, is een andere vraag. qua kwaliteit kan dat iig niet tippen aan de IS en VR van resp. Canon en Nikon. En verder zit je inderdaad ook met de 'problemen' waar Canon mee te kampen heeft op fullframe. (en op welk nieuwe lenzen systeem van Leica doel je?)
Ik vindt het jammer dat sony zo weinig uitlekt...
dat is het zeker en het lijkt me ook erg onverstandig. half januari hebben Sony en KM bekend gemaakt dat de ene de andere over gaat nemen en twee maanden later is er nog nauwelijks iets bekend over wat de consument van Sony mag verwachten. Het lijkt me dat je daar toch wel potentiele klanten mee afschrikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173124

lateef schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:34:
[...]
niet met AS in de body, maar of je dat echt moet willen, is een andere vraag. qua kwaliteit kan dat iig niet tippen aan de IS en VR van resp. Canon en Nikon. En verder zit je inderdaad ook met de 'problemen' waar Canon mee te kampen heeft op fullframe. (en op welk nieuwe lenzen systeem van Leica doel je?)
Qua prijs is de as van Km ook niet te vergelijken. Het zit het in de body dus het werkt met de meeste lenzen. En kijk eens naar de prijzen van vr lenzen van Nikon. Daar koop je een 5D body van en houd vaak nog geld over ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik hoop eigenlijk dat ze een keer richting fullframe gaan. Als dat mogelijk is? Want leica heeft natuurlijk niet voor niets een nieuw lezen systeem gelanceerd. En die verhalen over die canon fullframe met de wazige randen... het maakt de toekomst voor fullframe een beetje onzeker.
Ik vind dat geleuter over FF maar onzin. Met analoog was alles natuurlijk ook FF, maar is het zoveel slechter met een cropfactor camera? Ik heb een 1.3 factor. Het enige echte nadeel dat ik me kan bedenken voor een cropfactor is dat groothoek lastig is. Maar verder is het naar mijn idee voor 99 van de 100 hobby fotografen gewoon niets wat ze ineens niet kunnen fotograferen met een cropfactor camera. Het beeld lijdt er niet onder. Alleen groothoek is een 'probleem'. Ik geef je op een briefje dat op het moment dat FF betaalbaarder word en al die zeurpieren er een hebben, ze gaan klagen dat die lenzen die ze hadden allemaal zo köt zijn. En dat ze dan weer dure lenzen moeten kopen... WTF?

Al dat geleuter...upgraden, full frame, as, vr...just take a fucking picture, alright! >:) Een mooiere camers met meer knopjes of grotere sensoren maken je foto echt niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:17

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Perbericht op http://www.sony.net/SonyI...200604/06-033E/index.html
Sony decideslogoas new brand for
digital Single Lens Reflex (SLR) cameras

Tokyo, Japan, April 20, 2006-Sony Corporation (hereafter Sony) today announced a new brand for digital Single Lens Reflex (SLR) cameras and will soon start worldwide introduction.
logo
logo is the first letter in the Greek alphabet and carries the meaning of "beginning" and "essential".The brand name was chosen to reflect Sony's enthusiasm for entering the digital Single Lens Reflex market .Sony has adapted the "α mount system" name for the "Maxxum/Dynax lens mount system" which Konica Minolta Photo Imaging, Inc has continuously developed from the age of analog film and it inherits the superb reliability of that system.
Under this brand, Sony will aggressively produce a range of attractive camera models that will truly enhance customers' enjoyment of photography.

The logo brand will converge unique mechatronics technologies for digtal Single Lens Reflex cameras related to the "Maxxum/Dynax lens mount system" with Sony's technology and device know-how developed from its video camera and compact digital still camera lineup.These include CCD and CMOS imaging sensors, image processing technologies, and technologies to achieve compact and light designs.This will enable Sony to introduce new digital Single Lens Reflex cameras compatible with the "Maxxum/Dynax lens mount system" (which currently has assets totaling 16 million units of exchangable lenses) from summer 2006.
Furthermore, the web site for the new brand logo will be opened today.The contents will be updated in order to establish closer communication with customers.
toon volledige bericht
En er is alvast een productpagina op http://www.sony.net/Products/dslr/

Dus meer dan een aankondiging is het niet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

"logo is the first letter in the Greek alphabet", ik dacht altijd dat alpha de eerste letter uit het alfabet was :?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
Anders klik je even op de link :Z

ziet er goed uit allemaal ben heel benieuwd waar Sony mee komt :)

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon op 20-04-2006 12:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

Haha, hoe handig dat de automatisch-meegekopieerde-tekst dan "logo" heet in plaats van "alpha", wat my toch logischer voor zou komen. 8)7

Als een heel persbericht gekopieerd wordt, dan hoef ik juist niet op de originele website te klikken om het daar nog eens te lezen, normaal gesproken :Z.

Maargoed, het is dus geworden:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/200604/06-033E/logo_b.gif

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Garyu schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:59:
"logo is the first letter in the Greek alphabet", ik dacht altijd dat alpha de eerste letter uit het alfabet was :?
Dat is het nog steeds. Er staat op de site ook het symbool voor Alpha, maar aangezien dat een plaatje is, zie je in de ASCII versie 'logo' staan. In Japan heette de KM-Dynax al KM-Alpha. Globally gaat ie gewoon Maxxum en Dynax heten. Er verandert dus niet zo gek veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ben benieuwd wat dit met de accesoires gaat doen.... of sony bijvoorbeeld dezelfde flitsvoet gaat gebruiken of een eigen voetje.... (van dat manke flitsertje wat je op de 828 kan zetten bijvoorbeeld)

Als voorbeeld, jaren geleden had ik een canon powershot g3 compact camera... daar een 420ex flitser bijgekocht. die paste later ook fijn op m'n 300d... en nu ook op m'n 20d. (eigelijk elke canon spiegelreflex) zelfs als slave doet ie het goed.
Het zelfde verhaal met de bp-511 accu's van canon... dingen zijn best duur origineel, maar je kan ze dan ook in heel veel verschillende canons gebruiken. g1,g2,g3,g5,g6,pro1,d30,d60,10d,300d,20d,30d,5d)

En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je bij overstap naar een nieuwe body (die al duur genoeg is) bijvoorbeeld ook nog een nieuwe flitser (of draadloze trigger, of bijvoorbeeld macroflitser=duur) moet kopen omdat de voet niet meer ondersteund wordt, vind ik dat toch zonde van het geld.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140895

Zelf zou ik 'Sony Minolta' een betere naam vinden, Minolta heeft toch wel een naam opgebouwd, en ze doen het ook bij Sony Ericcson. Maar het schijnt dat Konica Minolta niet meer geassocieerd wil worden met digitale fotografie, of iets dergelijks

Gaan die dingen nu Sony Alpha xx heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 140895 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:29:
Zelf zou ik 'Sony Minolta' een betere naam vinden, Minolta heeft toch wel een naam opgebouwd, en ze doen het ook bij Sony Ericcson. Maar het schijnt dat Konica Minolta niet meer geassocieerd wil worden met digitale fotografie, of iets dergelijks
ze willen er wellicht nog wel mee geassocieerd worden, maar ze doen er niets meer mee. Konica Minolta heeft de cameradivisie verkocht aan Sony, maar Konica Minolta bestaat gewoon nog. Het zou een beetje vreemd zijn wanneer een Sony apparaat de naam van een ander bedrijf draagt, nietwaar?
Anoniem: 140895 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:29:
Gaan die dingen nu Sony Alpha xx heten?
ik denk dat ze hier in europa Sony Dynax xx gaan heten.

Maar ben eerlijk gezegd nog het meest benieuwd naar wat voor camera ze gaan uitbrengen, wat voor naam daar op staat lijkt me niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

abrakadaver schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:34:
Ben benieuwd wat dit met de accesoires gaat doen.... of sony bijvoorbeeld dezelfde flitsvoet gaat gebruiken of een eigen voetje.... (van dat manke flitsertje wat je op de 828 kan zetten bijvoorbeeld)

Als voorbeeld, jaren geleden had ik een canon powershot g3 compact camera... daar een 420ex flitser bijgekocht. die paste later ook fijn op m'n 300d... en nu ook op m'n 20d. (eigelijk elke canon spiegelreflex) zelfs als slave doet ie het goed.
Het zelfde verhaal met de bp-511 accu's van canon... dingen zijn best duur origineel, maar je kan ze dan ook in heel veel verschillende canons gebruiken. g1,g2,g3,g5,g6,pro1,d30,d60,10d,300d,20d,30d,5d)

En ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als je bij overstap naar een nieuwe body (die al duur genoeg is) bijvoorbeeld ook nog een nieuwe flitser (of draadloze trigger, of bijvoorbeeld macroflitser=duur) moet kopen omdat de voet niet meer ondersteund wordt, vind ik dat toch zonde van het geld.
Ik heb het zelfs andersom, omdat ik al accu's en flitsers heb die passen, wil ik er een G5 bij kopen. Ideaal als je accesoires blijven passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
lateef schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:39:
[...]
ze willen er wellicht nog wel mee geassocieerd worden, maar ze doen er niets meer mee. Konica Minolta heeft de cameradivisie verkocht aan Sony, maar Konica Minolta bestaat gewoon nog. Het zou een beetje vreemd zijn wanneer een Sony apparaat de naam van een ander bedrijf draagt, nietwaar?

[...]
ik denk dat ze hier in europa Sony Dynax xx gaan heten.

Maar ben eerlijk gezegd nog het meest benieuwd naar wat voor camera ze gaan uitbrengen, wat voor naam daar op staat lijkt me niet zo heel belangrijk.
nee, het known hier gaat over het verleden tot het heden. De KM mount is bekend als dynax etc. Ik denk dat ie werkelijk alpha gaat heten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Simon schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:40:
[...]

nee, het known hier gaat over het verleden tot het heden. De KM mount is bekend als dynax etc. Ik denk dat ie werkelijk alpha gaat heten.
En Simon gaat door voor de magnetron!!!!!
Sony announce 'Alpha' D-SLR system
Thursday, 20 April 2006 05:05 GMT

Sony has today announced the brand for its digital SLR system and it's hardly a big surprise. The new system will be known as the Sony α (Alpha) mount, the same name as Minolta has used for its SLR / D-SLR cameras in the Japanese market for over twenty years. This choice of name will perhaps be designed to provide some sense of continuation from the Konica-Minolta photo buy-out. Sony has confirmed that the new system is based on the existing Alpha / Maxxum / Dynax mount and will continue to be compatible. The other hint in the press release is the plural in 'cameras that will be launched worldwide this summer.'

Press Release:
SONY MARKS ENTRY INTO DIGITAL SINGLE LENS REFLEX CAMERA MARKET WITH NEW SYMBOLIC SUB-BRAND

SAN DIEGO, April 19, 2006 — Sony has established a new brand name for its digital single lens reflex (D- SLR) cameras that will be launched worldwide this summer.

Meaning “beginning” and “essential,” the symbol a (pronounced alpha) embodies the spirit of Sony’s approach to the D- SLR market. Under this sub-brand, Sony will produce a complete camera system of accessories and lenses to enhance the enjoyment of photography.

The Sony α™ mount system of cameras, lenses and accessories will integrate advanced electromechanical technologies that are key to D- SLR performance, the versatility of the well-established Maxxum® lens mount system, and Sony’s renown in imaging devices and technologies. These include CCD and CMOS imaging sensors, as well as other image processing technologies, in addition to overall product miniaturization. People who have already made investments in many of Konica-Minolta’s lenses and accessories will be able to take full advantage of Sony’s new D- SLR cameras.

“We are expanding our product portfolio to build upon our leadership position in the digital imaging business,” said James Neal, director of marketing for digital imaging products at Sony Electronics. “ Our approach to D- SLR camera design and engineering will allow us to offer a new high-performance system for today’s digital camera users, as well as welcome the millions of Konica-Minolta owners who have Maxxum interchangeable lenses that are currently in the market.”

Sony is already handling support and repair service for existing Konica-Minolta digital and film cameras, as well as related lenses and accessories in the U.S. A dedicated call center and strong levels of web support have been established for these customers.

There is more information available about the new sub-brand at www.sony.com/dslr. Sony camera and related product support for Konica Minolta customers is also being offered at www. support.sony.com/EN/KM/service.html
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De wereldwijde naam wordt Alpha, dus zowel in Amerika, Europa, Japan etc...
Dynax en Maxxum zijn dus geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
De duidelijkheid over de mount is erg fijn, ik weet nu dus zeker dat er nieuwe lensen voor mijn net nieuwe Dynax 5D zullen blijven verschijnen. Wat ik mij nu wel afvraag is wat er met de Minolta Hot shoe gaat gebeuren. Volgens mij heeft Sony daar namelijk wel een eigen versie van. Dus zullen de nieuwe Alpha camera's uitgerust worden met de KM hotshoe, of met de Sony hotshoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Laatst online: 26-04-2024
Foto van de nieuwe alpha-camera van sony......

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Hm, ziet er wel erg fake uit.

Sony had blijbaar geen geld meer om de voorkant van de camera dezelfde kleur te geven als de rest van het plastic en ook niet om de schroeven weg te werken? Deze foto is nu overal al te zien geweest, behalve op een site die ook maar iets met Sony te maken heeft.

Ook zitten er rechts op de camera (links in het plaatje) twee knoppen die op ontspanknoppen lijken, niet echt gebruikersvriendelijk. Niet een fout die de ex-Minolta mannen zouden maken denk ik.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 18:42

krisis1

Onder-watte?!

6 juni (6-6-06) zou Sony de camera officieel voorstellen, dan weten we dingen met zekerheid.
Op dpreview.com lopen verschillende discussies over die foto, en ook engadget heeft het bericht overgenomen: http://www.engadget.com/2...unveils-first-alpha-dslr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Jiriki schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:40:
Hm, ziet er wel erg fake uit.Sony had blijkbaar geen geld meer om de voorkant van de camera dezelfde kleur te geven als de rest van het plastic en ook niet om de schroeven weg te werken? Deze foto is nu overal al te zien geweest, behalve op een site die ook maar iets met Sony te maken heeft. Ook zitten er rechts op de camera (links in het plaatje) twee knoppen die op ontspanknoppen lijken, niet echt gebruikersvriendelijk. Niet een fout die de ex-Minolta mannen zouden maken denk ik.
Nou, dan moet je de 5D nog maar eens beetje beter bekijken, want daar lijkt dit model van te zijn afgeleid. De ontspanknop lijkt bij dit model juist ergonomisch beter afgescheiden te zijn, dan de oude indeling die de ex-minolta mannen hadden bedacht op de 5D. De algemene veronderstelling is dat deze foto een pre-produktiemodel betreft en sony wel inmiddels heeft aangegeven dat het definitieve model hier behoorlijk van kan afwijken. Op de site van sony japan zijn contouren en detailopnamen van de nieuwe alpha te zien, die exact overeenkomen met deze foto. Deze foto wordt inmiddels inderdaad op meerdere sites getoond en dat zijn inmiddels ook de meer gerenomeerde foto-sites, dus die vertrouwen de bron van deze foto kennelijk voldoende om het over te nemen.
Ik ben zeer benieuwd waar sony nu echt mee komt.
Over een paar weken zullen we het weten.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Ik zie dat je nog spaart voor een 7D. Deze is uit produktie. De prijzen voor deze camera zijn inmiddels weer sky-high en diverse internetwinkels geven al aan dat ze nog maar over een enkel exemplaar beschikken. Misschien tijd voor jou om de skepsis t.a.v. Sony om te zetten in nieuwsgierigheid (ze doen niet mis te verstane uitspraken over hun bedoelingen, namelijk fors marktaandeel verwerven op basis van betrouwbaarheid en kwaliteit enerzijds (geruststelling naar ex-minolta gebruikers) en innovatie : ze willen trendsetter op de drsl-markt worden), of anders eens te kijken of een ander merk dat ook mooie dingen biedt

[ Voor 27% gewijzigd door PeterVL57 op 13-05-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159660

Bericht van Konica Minolta Photo World:

The Konica Minolta Photo World says goodbye!

Probably you already heard about in the press during the past months that Konica Minolta Holding, Inc. in Tokio has officially announced on January, 19th 2006 that it is withdrawing from the camera and photo business.
For this reason also Konica Minolta Photo World will close on June, 15th 2006.

In the past we enjoyed it a lot writing detailed workshops, numerous articles, and stories around photography. We have fond memories of all those fascinating pictures you sent us within the scope of countless photo contests and we will remember all the
kind feedback mails we received from you.

On behalf of the whole Konica Minolta Photo World team we want to thank you, dear members, for the wonderful time we had.

But it’s an end as well as a beginning!

Sony will continue to develop digital SLRs based around the Konica Minolta lens mount. This way all present Konica Minolta AF lenses remain compatible with future digital SLR cameras from Sony. Furthermore Sony will expand the range of AF lenses for dig
ital and analogue SLR cameras from Konica Minolta and continue this successful SLR system.

If you want to be part of the exclusive circle that receives bang-up-to-date information about the latest Sony products are compatible with the Dynax lens system, just click on the following link to get registered at Sony.

(Wordt gevolgd door een persoonlijke link)

We wish you a lot of photographic success!
Your Konica Minolta Photo World Team.
Pagina: 1 2 Laatste