[Airport Express]Probleem met delen @Home verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 10:49
Allereerst even een situatieschets; Ik heb een internetaansluiting via @Home, en deze verbinding wil ik draadloos delen door een Airport Express tussen mijn iMac Intel Core Duo en mijn vriendin's Toshiba laptop met een ingebouwde 802.11g wireless unit; de laptop draait Win XP Home.

Het volgende is het probleem; ik krijg het maar niet voor elkaar dat de Airport de internetverbinding doorgeeft. Na lang prutsen was ik zo ver dat de airport beide computers een lokaal IP gaf, ik kon ook tussen de iMac en de Toshiba pingen, maar niet naar buiten.

De Airport lijkt naar mijn inzicht goed ingesteld, ik heb als DHCP-ID mijn @Home CC-nummer ingevuld, maar dan nog geeft de Airport niet het internet goed door; volgens mij omdat hij zelf geen verbinding kan maken met @Home; het lampje blijft ook amber-kleurig knipperen. Wat echter wel lukt, is om alleen met mijn iMac verbinding te krijgen via de Airport, als ik op de iMac ook het CC-nummer als hostname opgeef, en ik 'Verspreid IP-adressen' uitzet in het Airport hulpprogramma. Het lijkt mijn echter, dat juist dit nodig is om een IP-adres door te geven naar beide computers.

Goede raad is meer dan welkom! :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22

Maximus

There is no substitute

Als je het airport hebt geconfigureerd, zet dan eens de modem van @home uit en laat hem opnieuw de sequence van alle lampjes doorlopen? Ik had namelijk hetzelfde probleem, echter niet met airport extreme maar met een linksys. Door dit bovenstaande te doen kreeg ik hem wel aan de praat.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 10:49
Dat was ook wat ik als eerste had geprobeerd, maar daar houdt de Airport in elk geval niet mee op amber te knipperen.