ik zat eraan te denken om een talkbox te kopen voor mn gitaar (voicebox, talkbox, ik weet niet meer precies hoe dat heette). Kan je dit ook zelf maken? Ik zag Dave Grohl (Foo Fighters) namelijk met een slangetje staan, slangetje in zn mond, en mond bij de microfoon. Moet je dan nog iets anders hebben, of kan het gewoon daarmee? Verder nog: ik overweeg om een versterker te kopen voor mn gitaar, maar welke? Ik heb namelijk niet echt een groot budget (aanschaf Ibanez binnenkort), dus graag een niet al te dure, maar wel eentje met een aardig vermogen.
Ik dacht dat het gitaristen om de klank te doen was ipv dingen zoals vermogen.
Jag
Jag
Ja, dat bedoel ik natuurlijk ook, maar wat ik wil zeggen is dat ik een versterker wil hebben met (natuurlijk) een mooie klank, maar ook een goed vermogen, aangezien ik ook ga optreden binnenkort. Zo goed?
Dan moet je ook eens letten op gevoeligheid van de luidspreker, dat bepaalt namelijk samen met het vermogen van de versterker hoe hard het kan.
Jag
Jag
Sorry, ik heb wel een oom die ook een gitarist is geweest in een band, en nog steeds speelt. Hij heeft mij wel heel veel verteld, maar ik ka geen concrete namen noemen, sorry.
Wat misschien wel leuk is om te vertellen, is de manier waarop hij speelt (versimpelde versie).
Hij gebruikt een 75 Watt buizen versterker, aangesloten op een weerstand die dat vermogen kan hebben. Dat signaal tapt hij af, en haalt hij door wat effect apparatuur (flanger en reverb ofzo), die via midi bestuurt wordt. En uiteindelijk gaat het naar een stereo buizenversterker, aangesloten op twee 12" speakers. Alleen dan ingewikkelder
.
Jag
Wat misschien wel leuk is om te vertellen, is de manier waarop hij speelt (versimpelde versie).
Hij gebruikt een 75 Watt buizen versterker, aangesloten op een weerstand die dat vermogen kan hebben. Dat signaal tapt hij af, en haalt hij door wat effect apparatuur (flanger en reverb ofzo), die via midi bestuurt wordt. En uiteindelijk gaat het naar een stereo buizenversterker, aangesloten op twee 12" speakers. Alleen dan ingewikkelder
Jag
ik heb dus een beschrijving gevonden hoe je je eigen talkbox moet maken. alleen, wat is een "horn driver" en waar kan ik die vinden?
Wat is in godsnaam een talkbox?
En er zijn al topics hierover geweest. Niet veel, maar misschien dat je er wat info uit kan halen. Ik zou een search doen op Marshall of combo ofzo.
Jag
En er zijn al topics hierover geweest. Niet veel, maar misschien dat je er wat info uit kan halen. Ik zou een search doen op Marshall of combo ofzo.
Jag
Pagina: 1