ik heb een query die voor mij de gemiddelde tijd ophaalt die mensen nodig hebben gehad om vragen te beantwoorden.
dat werkt allemaal als een zonnetje...
het probleem is als volgt: die vragen zijn gekoppeld aan een tabel met de antwoorden die gegeven zijn. Ik wil alleen de tijd meerekenen als het antwoord goed is, en niet als die fout is natuurlijk.
maar als een persoon vraag 1 fout heeft, en vraag 2 goed, dan moet vraag 2 wel meegerekend worden bij het gemiddelde van vraag 2, en vraag 1 niet bij het gemiddelde van vraag 1.... duidelijk nog hoop ik??
die is dus niet goed, omdat hierbij ALLE antwoorden goed moeten zijn....
er is natuurlijk de mogelijkheid om alle kolommen apart te gaan ophalen, maar dat zou een nogal grote belasting op de server zijn....
Opbouw tabellen:
tbl tijden
--------
id
antwoord1
antwoord2
antwoord3
antwoord4
antwoord5
....
tbl antwoorden
-----------------
id
vraag1
vraag2
vraag3
vraag4
vraag5
....
code:
1
2
3
4
| "SELECT antwoorden.*,
AVG(`tijden`.`vraag1`) AS `avg_vraag1`,
AVG(`tijden`.`vraag2`) AS `avg_vraag2`
GROUP BY `groupbycolumn`" |
dat werkt allemaal als een zonnetje...
het probleem is als volgt: die vragen zijn gekoppeld aan een tabel met de antwoorden die gegeven zijn. Ik wil alleen de tijd meerekenen als het antwoord goed is, en niet als die fout is natuurlijk.
maar als een persoon vraag 1 fout heeft, en vraag 2 goed, dan moet vraag 2 wel meegerekend worden bij het gemiddelde van vraag 2, en vraag 1 niet bij het gemiddelde van vraag 1.... duidelijk nog hoop ik??
code:
1
2
3
4
5
6
| "SELECT antwoorden.*,
AVG(`tijden`.`vraag1`) AS `avg_vraag1`,
AVG(`tijden`.`vraag2`) AS `avg_vraag2`
WHERE `antwoorden`.`antwoord1` = 'goede antwoord'
AND `antwoorden`.`antwoord2` = 'goede antwoord 2'
GROUP BY `groupbycolumn`" |
die is dus niet goed, omdat hierbij ALLE antwoorden goed moeten zijn....
er is natuurlijk de mogelijkheid om alle kolommen apart te gaan ophalen, maar dat zou een nogal grote belasting op de server zijn....
Opbouw tabellen:
tbl tijden
--------
id
antwoord1
antwoord2
antwoord3
antwoord4
antwoord5
....
tbl antwoorden
-----------------
id
vraag1
vraag2
vraag3
vraag4
vraag5
....
[ Voor 5% gewijzigd door R0berto op 19-01-2006 08:31 . Reden: code netter neergezet ]