[Ervaringen] MSI Megabook S425

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik nog geen foto's heb gemaakt. Steeds laat van mijn werk thuis, dus geen goed licht om zonder flitser te kieken.
Heb wel een paar benchmarks gedaan. 3dmark03. Ikheb de standaard instellingen gebruikt, dwz: resolutie: 1024x768
pixel processing: none
texture filtering: optimal
max anisotropy: 4
vertex shaders: optimal

Met netspanning (of video op optimaal):
2342

accu (of video op energie zuinig):
568

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
@plens: Zelf twijfel ik ook nog een beetje tussen 12" (compacter) en 14" (voordeel, betere grafische prestaties). Ik had het even uitgemeten, en 3 cm verschil leek toen niks, maar ik kan me best voorstellen dat dit voor de "look" best wel scheelt. Voor mijn geveol is hij op de plaatjes ook best dik, is dat ook zo, of lijkt dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

Zoals gezegd is deze een halve centimeter dikker dan de S2x0. Ik zou persoonlijk voor de 14" gaan:compact zat en ook niet TE klein. Daar ben ik bij de 12" wel bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
TMC schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:32:
... zat en ook niet TE klein. Daar ben ik bij de 12" wel bang voor.
Daar heb je zeker een punt mee. Ik laat het gewoon even bezinken en zie de fotos vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:07

Chiron

Moderator Discord
Ik heb een S270 gisteren binnen gekregen... en als je voor de compactheid gaat> 12" is zeker niet te klein. Had zelf ook zo mijn twijfels maar ben toch echt wel blij dat ik voor de 12.1 ben gegaan en niet de 14.1". Een halve kilo in gewicht scheelt ook enorm een slok op een borrel... Hoe zit het nou met de behuizing van de S425, is die ook helemaal van magnesium, net als de S2xx serie?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:29:
@plens: Zelf twijfel ik ook nog een beetje tussen 12" (compacter) en 14" (voordeel, betere grafische prestaties). Ik had het even uitgemeten, en 3 cm verschil leek toen niks, maar ik kan me best voorstellen dat dit voor de "look" best wel scheelt. Voor mijn geveol is hij op de plaatjes ook best dik, is dat ook zo, of lijkt dat gewoon?
Laat ik het zo zeggen: hij heeft de afmetingen van een gewone standaard laptop (maar dan minder diep)
Wat die grafisch prestatie betreft: daar ben ik wel positief over, gisteren even myst IV er op gezet dat ziet er supermooi uit op dit schermpje. Zware 3D games speel ik niet op mijn laptop.

Alhoewel ik wat negatieve dingen over de S425 heb gepost, valt er over het scherm en de draadloze mogelijkheden geen slecht woord te schrijven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een ander punt:

ik heb wat vervelende ervaringen met de accu. Deze klik ik er op en dan ziet windows hem nog niet.
Pas nadat ik hem stevig heb aangeduwd wordt de accu gedetecteerd.
Als ik op de accu werk en ik verplaats mijn laptop tewijl ie aan staat dat valt ie bjna altijd uit:moet ik weer die accu stevig aandrukken voordat ik kan booten.

Volgens mij zit er te veel speling rond de contactpunten.

Hebben anderen deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zit er 2x256 of 1x512MB geheugen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand een screenshot terwijl de s425 een divx aan het afspelen is.
Een complete divx film afspelen op de batterij moet dus lukken

Je ziet dat de cpu netjes is terug geklokt vanwege minimale energieverbruik.
tevens maar de memory details erbij gezet.

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/6361/s425divx6ug.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:11:
Even een ander punt:

ik heb wat vervelende ervaringen met de accu. Deze klik ik er op en dan ziet windows hem nog niet.
Pas nadat ik hem stevig heb aangeduwd wordt de accu gedetecteerd.
Als ik op de accu werk en ik verplaats mijn laptop tewijl ie aan staat dat valt ie bjna altijd uit:moet ik weer die accu stevig aandrukken voordat ik kan booten.

Volgens mij zit er te veel speling rond de contactpunten.

Hebben anderen deze ervaring ook?
Heb ik geen last van gehad. Eerst het unlock schuifje open zetten dan accu erin klikken, weer dichtschuiven en hij zit vast zonder speling.

De laptop inderdaad even breed als een laptop met 15" 4:3 scherm. Maar dan +/- een halve kilo lichter.
frim schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:00:
Zit er 2x256 of 1x512MB geheugen in?
Als je dit topic een beetje had doorgelzen had je het kunnen weten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet , na nog wat overbrengen van gegevens eens een DVD geprobeerd , op netstroom wel te verstaan . Hierbij viel het mij duidelijk op dat het afspelen niet soepel verloopt . Hij lijkt te haperen , niet continue maar gewoon niet erg mooi om te zien , genoeg om flink op te vallen . Ga nog eens proberen met andere dvd's om te zien of hij het daar ook mee heeft . Let wel , er zit power-dvd software bij maar ik speelde in dit geval af met de windows media player . Aan wat zou dit kunnen liggen . Ik heb ook nog de updates van de prog's niet gedownload ... internet verbinding is iets voor morgen ( nu nog op oude pc ) . Voor de rest , geen enkel probleem . Kleuren nog wat aan het bijregelen , standaard staat hij wat te hel vind ik en niet genoeg kleur . Nu ist al een stuk beter maar nog niet helemaal hoe het zou moeten zijn , maar lijkt al vrij goed . Tis natuurlijk niet te vgl met mijn Eizo lcd monitor die ik nu in dienst heb ( en die in dienst zal blijven ) en het verschil daarmee is wel erg groot maar dat viel te verwachten ( laptop schermen zijn nu eenmaal niet zo goed als een vast scherm ) . Daarna nog de video uitgang proberen naar tv en we zijn bijna klaar _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
@Willy-vs-Acme: Heb je deze dagen nog tijd om pics te posten? Zou gaaf zijn :*)

[ Voor 2% gewijzigd door AlexanderOnline op 05-02-2006 21:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 20:32:
Daarnet , na nog wat overbrengen van gegevens eens een DVD geprobeerd , op netstroom wel te verstaan . Hierbij viel het mij duidelijk op dat het afspelen niet soepel verloopt . Hij lijkt te haperen , niet continue maar gewoon niet erg mooi om te zien , genoeg om flink op te vallen . Ga nog eens proberen met andere dvd's om te zien of hij het daar ook mee heeft . Let wel , er zit power-dvd software bij maar ik speelde in dit geval af met de windows media player . Aan wat zou dit kunnen liggen . Ik heb ook nog de updates van de prog's niet gedownload ... internet verbinding is iets voor morgen ( nu nog op oude pc ) . Voor de rest , geen enkel probleem . Kleuren nog wat aan het bijregelen , standaard staat hij wat te hel vind ik en niet genoeg kleur . Nu ist al een stuk beter maar nog niet helemaal hoe het zou moeten zijn , maar lijkt al vrij goed . Tis natuurlijk niet te vgl met mijn Eizo lcd monitor die ik nu in dienst heb ( en die in dienst zal blijven ) en het verschil daarmee is wel erg groot maar dat viel te verwachten ( laptop schermen zijn nu eenmaal niet zo goed als een vast scherm ) . Daarna nog de video uitgang proberen naar tv en we zijn bijna klaar _/-\o_ .
Denk dat het met PowerDVD wel een stuk beter gaat, deze heeft veel betere DVD-codecs dan WMP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:49:
@Willy-vs-Acme: Heb je deze dagen nog tijd om pics te posten? Zou gaaf zijn :*)
Ja natuurlijk, sorry dat ik niet zo snel ben. Heb nu nachtdienst :( . Zal morgen wat foto's posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Ik heb hem ook maar gehaald. Hier wat foto's:
http://jaldert.frim.nl/laptop

Ook gelijk een Second Skin bij de Apple Store gehaald, dat zit wel redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
frim schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:59:

Ook gelijk een Second Skin bij de Apple Store gehaald, dat zit wel redelijk goed.
Bedankt zeg, voor de vele en mooie foto's :> Ik moet zeggen dat ik 'm echt heel mooi vind, (dat mooie rood buiten, en helemaal wit binnen). Hij is wel wat aan de grote (met name brede natuurlijk) kant. Het dikke valt best mee!
Als je nog wat leuks te melden hebt (ervaringen etc.) dan horen we het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoe duur is die tas / skin frim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:16:
Hoe duur is die tas / skin frim?
35 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Valt nog mee, weet ik in ieder geval welke tas ik bij mijn laptop ga kopen. Nu nog de laptop zelf uitzoeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Sweet! Ik wil hem oohook! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdere eerste update ... PowerDD werkt idd veel beter voor DVD's dan windows media . Het toetenbord was en is nog een beetje wennen maar het overslaan van letters gebeurd mij minder en minder wat duidelijk wil zeggen dat het gewoon een aanpassingsprobleem is en minder aan het toetsenbord zelf . Eerste batterijruns geven mij een 3:00 uur batterijtijd (ong ) , wat niet echt slecht is en niet echt goed . De stilte van de notebook is nog steeds opvallend , heb hem nog niet kunnen betrappen op lawaaihinder . Ik heb tevens NHC geinstalleerd maar hiermee moet ik nog leren werken , bij het instellen liep hij nl vast de eerste maal . De settings standaard zijn trouwens geen standaard M740 instellingen . Hij geeft nl als standaard 0,988 x6 aan bij 800mhz terwijl mijn S425 op 800mhz loopt op 0.796V x6 , de instelling op 0.700 (had er 1tje hoger genomen , weet niet exact meer welke dat is ) maakte dat de laptop vasthing en hij dus een reset nodig had . Dehogere voltages kunnen misschien wat bijgesteld worden maar dus hogere batterijtijden krijgen zal er waarschijnlijk niet inzitten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ziet er mooi uit :9~ Bezwaar tegen als ik wat thumbnails maak en in de startpost zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Serenity schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:57:
[...]
Ziet er mooi uit :9~ Bezwaar tegen als ik wat thumbnails maak en in de startpost zet?
Ja hoor, geen probleem.

Heeft iemand trouwens uitgevogeld hoe je die touchpad-klik uit kan zetten? Ik wil alleen kunnen klikken met de knop, niet met de touchpad zelf, dat geeft complete chaos als je aan het typen bent, echt waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ze staan erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
frim schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:00:
[...]

Ja hoor, geen probleem.

Heeft iemand trouwens uitgevogeld hoe je die touchpad-klik uit kan zetten? Ik wil alleen kunnen klikken met de knop, niet met de touchpad zelf, dat geeft complete chaos als je aan het typen bent, echt waanzin.
Dat kan je gewoon bij de muiseigenschappen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Wannapuf schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:29:
[...]

Dat kan je gewoon bij de muiseigenschappen instellen.
Nee hoor :) In ieder geval kan ik het niet vinden, het is niet in het Muis-schermpje te vinden. Hij vindt het apparaat ook een PS/2-muis, geen speciale trackpad of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Je moet natuurlijk wel de trackpad software installeren. Heb je dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie laptop. _/-\o_

Je vriendin op de foto? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry,sorry, sorry. :o Hier toch nog wat foto's.Heb totaal geen tijd gehad.
Het zijn er een paar, maar ik had natuurlijk wat goed te maken...

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/7143/hpim02506uz.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/4248/hpim02542jb.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/2596/hpim02563ec.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5339/hpim02582gj.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7500/hpim02633nf.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7897/hpim02877fv.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/3455/hpim02835vo.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/3350/hpim02898jv.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/2949/hpim02905zh.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/7638/hpim02912yx.th.jpg

PS. Let niet op de zooi :Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Mooie foto's! Bedankt, hij ziet er echt gelikt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe prijs voor eventuele liefhebbers . Vanmorgen een brochure in de bus gekrgen van Aksioma .
Een plaatselijke verdeler ... website is niks bijzonders en er staat helemaal niks op maar wel de telefoonnr en mail ( en adres .... is wel betrouwbaar want lid van Qcom groep in Belgie waar wel enkele serieus bekende namen bij thuishoren ) . In elk geval , in die brochure de prijs voor dezelfde versie als overal .... 910 euro . Redelijk spectaculaire prijs me dunkt , _/-\o_ . Nu voor mij ist niet meer want ik heb hem maar zelfs voor Nederlanders een beetje verder is dit nog steeds de moeite voor een ritje naar Belgie . Garantie is voor Benelux ( heb de mijne bij Alternate gekocht en werd mij beestigd door MSI zelve ) , dus hiermee ook geen probleem . Contacteer hen eens zou ik zeggen . De brochure was in elk geval duidelijk btw incl 910 euro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Zeker dat het incl btw is? Want 910 is ex. btw een redelijk normale prijs. En hij heeft vast een Azerty bordje ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand iets meer over de msi m510c wanneer deze op de belgische markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Deze komt hier niet op de markt. Ik vond dit ook een mooie laptop, en is hetzelfde als de 510A, maar veel mooier. Alles afgezocht en gemailed, uiteindelijk MSI gemailed, in Nederland wordt hij in ieder geval niet geleverd, omdat de M510A hier is. Dit zal voor belgie ook wel gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:44:
Zeker dat het incl btw is? Want 910 is ex. btw een redelijk normale prijs. En hij heeft vast een Azerty bordje ofniet?
Wel er stond duidelijk 910 ( of 920 ) incl btw . Er staat niet bij of het hier om een azerty of qwerty toetsenbord gaat . Nu even bellen of mailan kan snel de oplossing brengen , dan weet je ineens of ze toch geen fout gemaakt hebben want idd de afwijking tov alle andere winkels is ontzettend groot .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Ik ben nog steeds best geïnteresseerd in deze laptop, beste prijs/kwaliteit verhouding als het gaat om 14" laptops!

Heeft iemand foto's van deze laptop in vergelijking met een 15,4" laptop? Dat zou ik zo graag willen zien. Het formaat van een 15,4" laptop kan ik onderhand wel dromen, maar ik wil weleens weten hoe groot het nou is in vergelijking met een 14" laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop nu ook al 1 weekje, alleen loopt telkens tegen hetzelfde probleem aan.
Namelijk: met een schone installatie kan de laptop wel in stand-by, maar zodra ik het meegeleverde programma system control center open/opstart, kan het systeem niet meer in stand-by, daar kan ik nog mee leven, aangezien het toch vrij weinig nuttigs toevoegd.
Maar nu een dag later na een verse installatie kan ik weer niet in stand-by..
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb die stand-by namelijk echt nodig ...

Verder echt helemaal top laptop .. sommige mensen vinden het veel geld voor zon ding, maar mijn mening is dat het het echt wel waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet ie dan als je hem in standby wil zetten? Helemaal niks? Ook niet als je hem dichtklapt?
Lijkt me iig een Windows probleem en geen probleem met de laptop. Misschien iets om uit te zoeken op de knowledge base van MS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:26:
Ik ben nog steeds best geïnteresseerd in deze laptop, beste prijs/kwaliteit verhouding als het gaat om 14" laptops!

Heeft iemand foto's van deze laptop in vergelijking met een 15,4" laptop? Dat zou ik zo graag willen zien. Het formaat van een 15,4" laptop kan ik onderhand wel dromen, maar ik wil weleens weten hoe groot het nou is in vergelijking met een 14" laptop. :)
Hij is precies even breed als een 15" 4:3 laptop, maar dan een cm of 3 minder diep.
Ik heb alleen maar een 15" laptop om ernaast te leggen en een foto te maken. Als je dat wil doe ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:09:
Wat doet ie dan als je hem in standby wil zetten? Helemaal niks? Ook niet als je hem dichtklapt?
Lijkt me iig een Windows probleem en geen probleem met de laptop. Misschien iets om uit te zoeken op de knowledge base van MS...
Hij blijft gewoon helemaal hangen, doet helemaal niets meer, ook slaapstand blijft hangen.
En de software is van MSI zelf, 1x pro erop gezet, maar dat deed het helemaal niet, wat stand-by betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:11:
[...]

Hij is precies even breed als een 15" 4:3 laptop, maar dan een cm of 3 minder diep.
Ik heb alleen maar een 15" laptop om ernaast te leggen en een foto te maken. Als je dat wil doe ik dat wel.
Ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Wannapuf schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:04:
Je moet natuurlijk wel de trackpad software installeren. Heb je dat ook gedaan?
Er zaten geen muisdrivers bij..

Iemand die het wel voor elkaar gekregen heeft die touchpadklik uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

Ik heb deze laptop sinds 1 week. echt een cool ding, het is mijn eerste laptop en gebruik hem voor school. Ik wilde persee een 14" model, en dit was de enige met een klein beetje grafische kracht en een mooie bouw. Ook het witte sprak me enorm aan.

Het rode aan de bovenkant deed me nog even twijfelen voor ik hem bestelde online, maar dit viel achteraf erg mee. op de foto's lijkt het een stuk roder dan het in het echt is.

Ik heb echter ondanks alles perfect loopt, een probleem. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik wil namelijk graag mijn drivers updaten van de 6200 TC kaart die er in zit. Maar als ik een driver pack download van de Nvidia site, zegt hij telkens dat de kaart niet ondersteund word. Degene op de MSI site doen het wel, maar deze lopen best achter. dit zijn namelijk de 73.70 terwijl Nvidia nu al bij de 90 versie zit. Weet iemand hoe ik ze er toch op krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
amd187 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:31:
Ik heb deze laptop sinds 1 week. echt een cool ding, het is mijn eerste laptop en gebruik hem voor school. Ik wilde persee een 14" model, en dit was de enige met een klein beetje grafische kracht en een mooie bouw. Ook het witte sprak me enorm aan.

Het rode aan de bovenkant deed me nog even twijfelen voor ik hem bestelde online, maar dit viel achteraf erg mee. op de foto's lijkt het een stuk roder dan het in het echt is.

Ik heb echter ondanks alles perfect loopt, een probleem. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik wil namelijk graag mijn drivers updaten van de 6200 TC kaart die er in zit. Maar als ik een driver pack download van de Nvidia site, zegt hij telkens dat de kaart niet ondersteund word. Degene op de MSI site doen het wel, maar deze lopen best achter. dit zijn namelijk de 73.70 terwijl Nvidia nu al bij de 90 versie zit. Weet iemand hoe ik ze er toch op krijg?
http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers

uitleg : http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=9243

[ Voor 5% gewijzigd door kamphuis op 24-05-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
frim schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:16:
[...]

Er zaten geen muisdrivers bij..

Iemand die het wel voor elkaar gekregen heeft die touchpadklik uit te zetten?
Ik heb het eindelijk voorelkaar gekregen om de touchpad-klik uit te zetten! Hemels.

Voor mensen met een zelfde laptop:

Er zit een Elantech touchpad in de laptop, maar er worden geen drivers van bijgeleverd. Nou ben ik even op zoek geweest (ik had ook verscheidene synaptics drivers geïnstalleerd, maar die deden het
niet).

Na wat trial-and-error bleek de 5.0.0.1 versie te voldoen. Met wat googlen valt die wel te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn vriendin heeft deze laptop al een tijdje, maar nu start de laptop heel erg traag op. En als hij dan uitindelijk in windows uitkomt blijkt het toetsenbord niet te werken. Windows ziet geen enkel toetsenbord.
Om het toetsenbord wel te laten werken moet de laptop opnieuw opgestart worden. Kortom er moet altijd 2 keer opgestart worden. Nogal onhandig natuurlijk.

Ik heb al met liveupdate alle updates die er waren uitgevoerd, maar dit lost het probleem helaas niet op. Heeft een van jullie dit zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
er zijn backup cdtjes bijgeleverd.
Je kan dus eens proberen de fabrieksinstellingen/windows terug te plaatsen :)

edit,woops,big kick :/

[ Voor 11% gewijzigd door DeNB3rt op 09-02-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou het heeft waarschijnlijk iets met onregelmatige stroom te maken. Het gebeurt namelijk vooral in haar studentenhuis. Maar er is een trucje voor. Opstarten met stroomkabel erin, maar deze gelijk nadat je de aanknop hebt ingedrukt eruit trekken, dan start hij door en kan de stroomkabel gerust er weer in gedaan worden.
Lekker onhandig, maargoed ;)
Pagina: 1 2 Laatste