Toon posts:

Excel velden samen voegen en tekst uitlijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt in Excel.
Dit is een beveiligd formulier (een RFC) en alleen de invul velden kan de gebruiker bewerken.

Als je in Excel een veld de eigenschap "uitlijnen" geeft, dan zal het veld groter worden naar mate er mee tekst wordt ingevuld in een veld.
Maar als je eerst velden samenvoegd, dan werkt het automatisch (verticaal) uitlijnen niet meer.

Ingevulde teksten vallen buiten het zichtbare venster en worden ook niet geprint als je het formulier gaat afdrukken.

Heeft iemand een idee hoe ik in Excel velden kan samenvoegen en er tevens voor kan zorgen dat de tekst netjes wordt uitgelijnd?

NB: Het samenvoegen is niet de "funktie" tekstsamenvoegen, maar echt gewoon cellen fysiek samenvoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft hoe ik dit probleem kan oplossen.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Afbeeldingslocatie: http://ftp.smoothvision.net:7700/excel.jpg

De gewenste cellen selecteren en samenvoegen geeft niet het gewenste resultaat? :?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het probleem is hier vaker langsgekomen, en afaik is het een eigenschap van Excel, samengevoegde cellen worden niet meer automatisch vergroot. Als je een beetje handig bent met VBA kun je nog proberen om na een worksheet_change zelf de rijhoogte aan te passen, alleen is het berekenen van de benodigde celhoogte minder eenvoudig dan het lijkt ivm regelafbreken en een proportioneel lettertype.

offtopic:
em welkom op GoT ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland