Toon posts:

externe hd probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben bezig met een pc waar een Externe hd aan hangt van 250 gb. Nu staat deze in apperaatbeheer netjes vermeld maar ik zie 'm niet in verkenner. Zelfs als ik alle kabels los koppel staat de hd nog in apparaat beheer. Kan het wezen dat door het niet velig verwijderen van hardware dat windows nog ergens vermeldingen heeft staan. (de eigenaar heeft een aantal malen de stekker er zo uit getrokken). Heeft iemand een oplossing??

alvast bedankt

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34

Yucko

One clown to rule them all !

Nu heb ik op het werk laatst ook zo'n ding op mijn pc aangesloten en toen zette Apparaatbeheer hem lekker op F:\ terwijl dat een Novell-share is. Leuk, maar dan kom je dus niet bij die drive.

Gewoon eventjes kijken onder Computer beheer (hier in de EN versie heet het iig 'Computer management' bij Administrative Tools) welke letter aan die drive gekoppeld is en eventueel daar aanpassen indien er idd een conflict is.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Heel simpel,

rechter muisknop op deze computer dan naar beheren dan naar schijf beheer en dan zal die daar ongetwijfeld tussen staan maar parititie aan en geef hem een drive letter voila en klaar...!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Desnoods dat ding gewoon even uit apparaatbeheer knikkeren, evt samen met de USB controller. En uiteraard altijd veilig verwijderen, al is het maar zodat je geen datacorrupte krijgt of windows delayed write-errors geeft.

Verwijderd

Topicstarter
heb al geprobeerd om m weg te knikkeren in app. beheer. alle kabels ontkoppelt maar de hd blijft in de lijst staan????

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:13:
heb al geprobeerd om m weg te knikkeren in app. beheer. alle kabels ontkoppelt maar de hd blijft in de lijst staan????
Ook als je de USB controller(s) en hub(s) eruit gooit?

Verwijderd

Topicstarter
nog niet gaan we proberen, ik kom hier op terug, bedankt voor de reacties

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb nu alle usb kaarten gedeinstaleerd. externe hd los gekoppeld. Opnieuw opgestart en alle usb kaarten weer geinstaleerd.opnieuw opgestart, probleem NIET verholpen. C schijf geformateerd ,Windows volledig nieuw geinstalleerd. Nu usb2.0 kaart erin gedrukt en weer opgestart. Nu staat er in apperaatbeheer een uitroepteken bij deze usb2.0 kaart. Windows zegt dat je eerst sp1 moet instaleren voor usb 2.0 ondersteuning. Sp1 geinstalleerd en vervolgens de usb2.0 drivers. Externe hd aangesloten, maar wordt niet herkend in de verkenner. Ook niet bij schijfbeheer maar wel in apparaatbeheer onder schijfstations. Ik kan deze niet verwijderen, na het opstarten staat deze weer vermeld, ook al is de externe hd losgekoppeld.???????/
iemand die kan helpen????

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ooit op het idee gekomen om SP2 te installeren? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
sp2 ook al geprobeerd, probleem blijft bestaan.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Wat voor volumes heeft die schijf eigenlijk? En heeft hij gewoon, zonder enige vorm van beveiliging, gedraait op een WinXP systeem?

Verwijderd

Topicstarter
het is een TEAC 35puk, 250 gb, heb er al wel data naar toegeschreven. Maar krijg m niet aan de praat met usb 2.0. Het lijkt wel of er nog ergens een vermelding staat, waardoor de externe hd nog steeds in apparaatbeheer staat ondanks dat deze is afgekoppeld. Bij hardware veilig verwijderen staat hij ook niet vermeld. Windows XP is beveiligd met een firewall.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb problemen met usb 2.0 kaart zoals eerder te lezen was in dit forum:
Kreeg deze niet werkend met externe hd. Heb nu alles ingebouwd in andere pc, sp1 install+ usb 2.0 drivers, maar het probleem blijft bestaan, melding is "windows kan schrijfbewerking niet uitvoeren, pad of bestandsnaam bestaat niet". Alle andere usb apparaten( camera, printer, modem) doen het goed.
rara hoe kan dit, iemand een oplossing????

Verwijderd

Topicstarter
strijd gestaakt.

ik heb als laatste de bios geflashed, dit hielp ook niet en ik heb de strijd gestaakt.
bedankt voor alle tips en het het meedenken. Dan maar usb 1.0
}:O }:O }:O }:O
Pagina: 1