Laat ik als voorbeeld Warcraft III The Frozen Throne nemen.
Als ik een map ga hosten waar meer dan 2 spelers in komen heeft iedereen verschikkelijk veel last van lag.
In een 1vs1 heeft niemand ergens last van.
Nou weet ik dat je voor dit spel poort 6112-6119 moet forwarden, dit heb ik ook gedaan, echter wanneer ik de gebruikte poorten bekijken (doormiddel van netstat in DOS in te tikken) zie ik dat hij altijd alleen poort 6112 gebruikt.
Dit is denk ik dan ook de reden dat bij meerdere spelers het niet voldoende is als alleen deze poort gebruikt wordt.
Mijn situatie:
Ik heb 2 pcs aan een 8 poorts switch en een Alcatel 510 ADSL router aan de switch hangen.
internet snelheid: 1.6mbit up 512kbit down.
Tijdens het online gamen zet ik de (Windows) firewall uit. Geen verdere firewall geinstalleed.
Wat heb ik al geprobeerd om Warcraft meerdere poorten te laten gebruiken:
De firmware van de ADSL router geupdate van 4.0 -> 4.2
Poort 6112 uitgeschakeld (als ik dat doe kan niemand meer mij joinen)
Gezocht naar een oplossing in dit forum. (helaas niets bruikbaars kunnen vinden)
Iemand ideeen hoe ik Warcraft toch de overige poorten kan laten (dwingen) te gebruiken?
PS wist niet cker of dit hier thuis hoorde of in Internet Telefonie.
Als ik een map ga hosten waar meer dan 2 spelers in komen heeft iedereen verschikkelijk veel last van lag.
In een 1vs1 heeft niemand ergens last van.
Nou weet ik dat je voor dit spel poort 6112-6119 moet forwarden, dit heb ik ook gedaan, echter wanneer ik de gebruikte poorten bekijken (doormiddel van netstat in DOS in te tikken) zie ik dat hij altijd alleen poort 6112 gebruikt.
Dit is denk ik dan ook de reden dat bij meerdere spelers het niet voldoende is als alleen deze poort gebruikt wordt.
Mijn situatie:
Ik heb 2 pcs aan een 8 poorts switch en een Alcatel 510 ADSL router aan de switch hangen.
internet snelheid: 1.6mbit up 512kbit down.
Tijdens het online gamen zet ik de (Windows) firewall uit. Geen verdere firewall geinstalleed.
Wat heb ik al geprobeerd om Warcraft meerdere poorten te laten gebruiken:
De firmware van de ADSL router geupdate van 4.0 -> 4.2
Poort 6112 uitgeschakeld (als ik dat doe kan niemand meer mij joinen)
Gezocht naar een oplossing in dit forum. (helaas niets bruikbaars kunnen vinden)
Iemand ideeen hoe ik Warcraft toch de overige poorten kan laten (dwingen) te gebruiken?
PS wist niet cker of dit hier thuis hoorde of in Internet Telefonie.