[XP] Specifieke locatie "My Computer"

Pagina: 1
Acties:

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Hallo allemaal,

bezig zijnde met een simpel HTML-siteje als active desktop, wilde ik ook links maken naar "My Computer", "My Network Places", "My Documents" en de prullenbak. In eerste instantie heb ik dit geprobeerd middels links (<a href="">) naar shortcuts van de betreffende locaties. Hierbij liep ik echter al gauw tegen het probleem aan, dat (I)Explorer (welke handelt de active desktop af?) een dergelijke link, uiteraard vanwege de extensie waarnaar deze verwijst (.lnk) het beschouwt als een File Download, met de daarbijbehorende Security Warning waar ik dus niet op zit te wachten.

Oke, andere aanpak, een directe link naar de specifieke locatie. Met "My Documents" zit dit natuurlijk wel goed, de locatie daarvan is gewoon "Documents and Settings\%username%\My Documents", maar hoe zit dit nu met My Computer en aanverwanten? hebben die nog een specifieker adres? Met de Got-search/google kwam ik hier niet uit.

Bij voorbaat dank

wist niet of dit het goede subforum was, waarvoor excuses in geval van misplaatsing. letterlijk

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Dan zou het een specifieke parameter moeten zijn die je aan explorer.exe mee kan geven.
Geeft "explorer.exe" zelf al niet standaard de "My computer" view weer :?

/me draait zelf thuis linux, dus kan het zo niet testen.

• paulman
Zelf ook aan zitten denken :) ware het niet dat het mij lijkt dat je vanuit een HREF moeilijk parameters kan meegeven, en deze nog altijd naar een bestand verwijst, met bijbehorende security alert

Verwijderd

r0b schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 02:15:
Dan zou het een specifieke parameter moeten zijn die je aan explorer.exe mee kan geven.
Geeft "explorer.exe" zelf al niet standaard de "My computer" view weer :?

/me draait zelf thuis linux, dus kan het zo niet testen.
explorer.exe verwijst bij mij naar mijn documenten. parameters voor explorer.exe kan ik niet vinden door explorer.exe aan te roepen met /? bijv.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 02:21 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Deze link biedt volgens mij de oplossing waar je naar zoekt. Het bijbehorende KB-artikel is overigens aangepast, want die CLSID staat daar niet meer genoemd.

Signature

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Zoiets had ik een tijdje terug ook, ik heb het toen zo gedaan:
Active Desktop -> Pagina met ActiveX elementen -> Laat command X uitvoeren via ActiveX

Maar dan krijg je een security warning, dus heb ik voor elk 'ding dat ik wou doen een VisualBasic programma inelkaar gezet die zelf weer het commando uitvoerde.
Dus: Active Desktop -> Pagina met ActiveX elementen -> Laat eenprogramma.exe uitvoeren -> eenprogramma.exe opent explorer.exe
Dit werkte toen goed om de 'Save as' dialog te omzeilen, voorzover ik weet. (Netjes is een tweede)

edit:
En dan i.c.m. bovenstaande, bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 19-01-2006 02:24 ]

• paulman
pasta schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 02:21:
Deze link biedt volgens mij de oplossing waar je naar zoekt. Het bijbehorende KB-artikel is overigens aangepast, want die CLSID staat daar niet meer genoemd.
Het enige wat ik me daarmee bedenk te kunnen doen is een shortcut maken naar my computer. Die shortcut is ook simpeler te maken, maar het voornaamste, irrelevant voor mij, aangezien je nog steeds geen locatie aanroept, maar explorer.exe

Verwijderd

pasta schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 02:21:
de comments op dat artikel zijn niet veel belovend :)
Comments

* Comment #1 (Posted by an unknown user)
Rating
This solution does not work at all.

* Comment #2 (Posted by an unknown user)
Rating
Have tried this on a Windows XP SP2 machine and does not work. Article quoted does not say it works on XP either.

* Comment #3 (Posted by an unknown user)
Rating
My folders still open in individual windows instead of the same window. The tags don't work.

• paulman
uhhmmm.... waar vind ik Active Desktop -> Pagina met ActiveX elementen :X

Oke, het duurde even voordat ik realiseerde wat je bedoelt. Zelf een pagina maken met ActiveX erin. Klinkt goed, ik ken alleen ActiveX niet, laat staan dat ik er iets zinnigs in kan bakken. Voor de .exe's zou ik ook niets weten, omdat ik ook al geen VB kan, ik kan enkel een beetje batch :9

[ Voor 70% gewijzigd door paulman op 19-01-2006 03:05 ]

Pagina: 1