Toon posts:

Filemaker als vervanging voor mySQL? *

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag, zit op mijn werk met een website waarvoor ik een mysql database heb gebruikt. De site werkt perfect en mysql en php heb ik aardig onder de knie maar nu heb ik het volgende probleem.

De systeembeheerder krijgt het niet voor elkaar om mysql op onze nieuwe server te installeren. (apple OS X Tiger server). Hij doet verschijndene pogingen maar mijn phpmyadmin komt niet op de socketer uit. Iets met rechten als je het mij vraagt.

Nu heeft hij mij vandaag de software van 'Filemaker' laten zien. ik kende het programma niet maar wil eens weten wat het is en of het uberhaubt nog wel van deze tijd is. Kan er nergens iets over vinden zoals je van php en mysql tuturials en help-log's op het net ziet. Volgens mij komt dit regelrecht uit het jaar kruik en wil wel eens de mening van anderen weten...

Hoop trouwens dat ik mijn vraag hier terecht stel...

Laat je reacties maar komen...

Verwijderd

Volgens mij moet je niet op zoek naar een ander DBMS, maar naar een andere systeembeheerder... MySQL draait op (bijna) alle systemen...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

afaik is Filemaker een soort MS Access (als je dat kent)

Maar als je systeembeheerder niet eens een dergelijk pakket kan installeren :X
even 3 seconden rond kijken op de site van MySQL en ik kom op het volgende:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/mac-os-x.html

Verwijderd

Een andere database gaan gebruiken omdat je beheerder een prutser is, lijkt me niet de juiste oplossing :)

MySQL is inderdaad erg bekend, redelijk standaard software. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Microsoft SQL server, Oracle, Postgres, Firebird, enzovoort.

Filemaker is in elk geval niet een van de mainstream database engines. Dat neemt niet weg dat het prima kan functioneren. Wel is het zo dat Filemaker niet standaard ondersteund wordt door PHP, daar heb je 3rd party zaken voor nodig.

In alle eerlijkheid, als je de positie daartoe hebt, zou ik van je systeembeheerder eisen dat hij MySQL installeert. Je eist dan niet iets totaal onredelijks; iemand die als systeembeheerder aan het werk is en niet eens MySQL kan installeren, zou misschien een andere carriere moeten overwegen..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MySQL zit in de Mac OS X Tiger Server ingebouwd, dus er valt weinig te installeren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 18-01-2006 23:23 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Wat was de vorige server voor ding dan, dat ze daar wel MySQL op draaide? Geen Apple? Waarom hebben ze de overstap gemaakt naar een Apple server?
Zoals brinky al opmerkte: het moet gewoon werken. Laat die systeembeheerder nog eens goed kijken wat het probleem is, desnoods opent ie een topic hier. ;)
Maar van MySQL afstappen omdat een systeembeheerder er niet uitkomt, terwijl het gewoon moet werken lijkt me een beetje veel gevraagd aan de webdevs. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
We hebben twee servers. een Apple OS X Panther en een nieuwe Apple OS X Tiger server. Ik heb met een andere collega het een en ander al eens besproken over deze kwestie maar wil geen mensen in kwaad daglicht zetten (systeembeheerder) maar denk wel dat het installeren van mysql op een server toch wel iets is wat hij zou moeten kunnen.

Hijzelf heeft ooit iets met filemaker gemaakt. een adressen database of iets dergelijks en omdat je hiervoor geen installatie nodig hebt zoals je op een server wel hebt denk ik dat hij mij en jammer genoeg mensen die hoger-op staan ervan wil overtuigen dat mysql onder doet voor filemaker.

Maar nu ik zo de reacties lees weet ik denk ik al genoeg.

Ik heb zelf ook al op de site van mysql gekeken en de handleiding uitgeprint. Ik krijg namelijk in phpmyadmin foutmelding 2002. dus dat de mysql.sock file niet aangeroepen kan worden. Iets met rechten maar als ik hem hiernaar vraagt kijk hij me met grote ogen aan... 8)7

Verwijderd

De beste oplossing voor dit soort problemen is vaak Google. Gewoon je exacte foutmelding copy-en en pasten naar google, en dikke kans dat daar het antwoord uit rolt.

Of gewoon even de foutmelding hier exact posten natuurlijk.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik snap de titel niet ? Je gaat er dus vanuit dat MySQL De bekenste DB is ? :?
Verder heeft dit eigenlijk niets met programmeren te maken, dus move ik het maar naar SA.

p&w->sa

https://fgheysels.github.io/

• leon1e
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:29:Ik heb zelf ook al op de site van mysql gekeken en de handleiding uitgeprint. Ik krijg namelijk in phpmyadmin foutmelding 2002. dus dat de mysql.sock file niet aangeroepen kan worden. Iets met rechten maar als ik hem hiernaar vraagt kijk hij me met grote ogen aan... 8)7
Mysqladmin is pas de tweede stap, kijk eerst eens in de Terminal of je daar mysql wel kunt aanspreken.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze nog enig raakvlak met je vraag heeft

Bekendste database = MYSQL?? > Filemaker als vervanging voor mySQL? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1