Toon posts:

Help! CPU 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensjes

Kan iemand mij helpen? Telkens als ik iets zwaardere proccessen uitvoer (zoals installatie) gaat mijn CPU gelijk op 100% (zie foto) en loopt dan telkens de procces procenten te verdelen onder allemaal actieve programma's. Zou iemand weten hoe dit komt?

Had deze problemen niet voordat ik mijn pc formateerde en er een nieuwe schijf aan hing.. kan het daar wat mee te maken hebben?

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/4097/system5qg.th.gif

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Misschien helpen je specs wat te verklaren?! :)

Welkom op Got..

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 18-01-2006 22:53 ]

Verwijderd

Verder zouden een aantal screenshots van de processen tab ook makkelijk zijn, daar kun je namelijk precies zien wat er aan die cpu zit te knagen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 22:54 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zou je miss ook een screen van je processen kunnen posten, en zo nee, kijk dan even wat dat al je cpu vreet, miss komt het wel gewoon door het soort installer :)

Edit: Grrr te laat :( :P

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 18-01-2006 22:54 ]

No signature required.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dma probleem op je hdd lijkt me

A wise man's life is based around fuck you

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Kijk een of die schijf wel in udma modus draait.
Als je schijf namelijk in pio draait, dan wordt je hele systeem erg traag :(.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Misschien staan je cd/dvd-rom/rw drives op PIO modus. Bij eigenschappen in apparaatbeheer, moet je bij de IDE controler en dan de channel waar ze op aangesloten staan even checken of DMA aan staat.

Tsss... ff nog net met zn allen voor mij replyen he :P

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-01-2006 22:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
ow hehe sorry..

moederbord: Intel (weet mijn god niet welke.. zit iig in een Dell uit maart 2003)
Pentium 4 2,4 GHZ
geheugen: 512MB
videokaart: Nvidia Geforce4 MX4000
Hardeschijf1(master): Western Digital 60 gig
Hardeschijf2(slave): Maxtor Diamondmax 10 250gig

that was al right? :p

Verwijderd

k zie in je taskbar tom clancy game draaien?
want volgens mij is het normaal dat ie dan op 100% draait

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:54:
Misschien staan je cd/dvd-rom/rw drives op PIO modus. Bij eigenschappen in apparaatbeheer, moet je bij de IDE controler en dan de channel waar ze op aangesloten staan even checken of DMA aan staat.

Tsss... ff nog net met zn allen voor mij replyen he :P
staat allen op DMA indien beschikbaar.. maar bij Primair IDE-Kanaal geeft ie bij apparaat 1 aan dat de huidige overdracht modus PIO-modus is..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:04:
Nee het is de installer.. en volgens mij hoort die niet op 100% te draaien dan.. en oja.. ben er ook nog vergeten bij te vertellen dat me muis soms gewoon verdwijnt :) zoals tijdens het instaleren van tom clansy's spelletje dus ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Volgens mij dus ook. Ook omdat hij een 2,4 proc heeft en 512 mb.. ?! Iemand nog meer eens met deze stelling? Anders wat benchmarks uitvoeren enz..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je bent iets aan het installeren, vind je het gek dat ie 100% draait

verder, doe eens een virusscan en een spywarescan
want je zegt dat ie het allemaal verdeelt onder 'allemaal programmaatjes'

PSN: djmurcielago

Verwijderd

djmurcielago schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:07:
je bent iets aan het installeren, vind je het gek dat ie 100% draait

verder, doe eens een virusscan en een spywarescan
want je zegt dat ie het allemaal verdeelt onder 'allemaal programmaatjes'
Juist, installaties gebruiken soms een bepaalde techniek voor het oncomprimeren van gegevens, deze kan uitlopen tot 100% van je cpu gebruik. Volkomen normaal dus :z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:08:
[...]

Juist, installaties gebruiken soms een bepaalde techniek voor het oncomprimeren van gegevens, deze kan uitlopen tot 100% van je cpu gebruik. Volkomen normaal dus :z
ja maar als je het daarvoor nooit had bij instaleren? bedoel zelfs me winamp speelde niet meer goed af.. kan het niet liggen aan de diamondmax10? want heb wel ergens gelezen ofzo dat daar ook wat dingen mee waren ofzo..

Verwijderd

volgens mij is dit dat je cd rom op PIO staan, dit had ik ook, ff in device manager ide canal op dma only zetten, uninstallen als t nodig is en rebooten

edit: dma is available bedoel ik, maar staat ie nu wel op PIO of niet? want dat kan het verklaren

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:12:
volgens mij is dit dat je cd rom op PIO staan, dit had ik ook, ff in device manager ide canal op dma only zetten, uninstallen als t nodig is en rebooten
heb dus geen dma-only optie -_-'

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:53

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:15:
[...]

heb dus geen dma-only optie -_-'
Heb je wel de chipset drivers geïnstalleerd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:17:
[...]

Heb je wel de chipset drivers geïnstalleerd?
gelooft wel.. heb gewoon die moederbord cd weer geinstalleerd..

Verwijderd

Als je nu serieus advies wilt over deze kwestie, post dan een screenshot van je draaiende processen.

Tip: je kunt sorteren op processorbelasting. De meest belastende processen komen dan bovenaan te staan. Je kunt dan in één oogopslag zien welk proces de veroorzaker is.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/5817/systeemproccesencpu7ct.th.gif

voila

Verwijderd

Eh; in dat screenshot is je CPU toch echt 0% belast hoor.. kijk ook maar naar het taskmanager icoontje in je system-tray; helemaal geen activiteit. Die 99% staat bij idle, wat zoveel wil zeggen als 'niets doen'. Je CPU doet op dat screenshot dus 99% vd. tijd niets.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:48 ]

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nu nog eentje waarbij je proccesor gebruik dus 100% is bij iets waarbij het niet hoort. ;)

Verwijderd

Topicstarter
you've got to be kiding :|

Ik zeg toch dat mijn cpu naar 100% gaan bij sommige proccesen warabij ze helemaal niet horen zo hoog te gaan.. dat is dus niet het geval als ik nix aan het doen ben ;)

Verwijderd

Oh maar zelfs al koop je een quad-xeon 3.2 dualcore machine met 10Gb geheugen (als dat al zou kunnen); zelfs dan zul je pieken van 100% zien, ook op momenten dat dat ogenschijnlijk niet direct nodig is. Dat is normaal.

Het wordt pas een probleem als je PC merkbaar te langzaam is of continu op 100% hangt.. zeker tijdens het draaien van een game-installer..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:54 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:10

Archimond

Lopende Helpdesk

[...]

staat allen op DMA indien beschikbaar.. maar bij Primair IDE-Kanaal geeft ie bij apparaat 1 aan dat de huidige overdracht modus PIO-modus is..
moederbord: Intel (weet mijn god niet welke.. zit iig in een Dell uit maart 2003)
Pentium 4 2,4 GHZ
geheugen: 512MB
videokaart: Nvidia Geforce4 MX4000
Hardeschijf1(master): Western Digital 60 gig
Hardeschijf2(slave): Maxtor Diamondmax 10 250gig

Download van www.lavalys.com Everest Ultimate edition, kan je voor 15 dagen proberen

Als je op de Western Digital 60 GB je windows hebt geinstalleerd, staat die nu op PIO en dat moet veranderd worden naar DMA.

p.s. lezen de mensen hier jouw posts goed of niet? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Archimond op 18-01-2006 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou me pc ging dus ook langzamer draaien.. webcam vernieuwde plaatjes niet meer.. muisaanwijzer was verdwenen.. andere vensters openen duurde lang.. winamp schokte

Verwijderd

Doet hij dat continu, of deed hij dat toen voor het eerst; op het moment dat je die installer draaide?

Je had dus een webcam draaien, winamp, je was vensters aan het opnenen en tegelijkertijd een game aan het intstalleren. Dat kan genoeg zijn om die PC te laten schokken bij winamp inderdaad, dat is niet echt abnormaal.

Wel is het zo, dat je HDD inderdaad niet op PIO zou moeten staan maar op DMA. Op zich is het raar dat hij op PIO staat (als dat echt zo is) daar windows bij een dergelijke PC de HDD standaard op DMA zal zetten.

Kijk eens in je bios, staat daar DMA wel aan?

Verwijderd

ja ik had dus op primair (mn cd rom en dvd brander hangen daar) pio nu, en stond op dma if available, gewoon uninstallen, rebooten en alles hoort goed te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:57:
Doet hij dat continu, of deed hij dat toen voor het eerst; op het moment dat je die installer draaide?

Je had dus een webcam draaien, winamp, je was vensters aan het opnenen en tegelijkertijd een game aan het intstalleren. Dat kan genoeg zijn om die PC te laten schokken bij winamp inderdaad, dat is niet echt abnormaal.

Wel is het zo, dat je HDD inderdaad niet op PIO zou moeten staan maar op DMA. Op zich is het raar dat hij op PIO staat (als dat echt zo is) daar windows bij een dergelijke PC de HDD standaard op DMA zal zetten.

Kijk eens in je bios, staat daar DMA wel aan?
DMA staat in auto.. kan alleen kiezen tussen Auto en DMA..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:05:
ja ik had dus op primair (mn cd rom en dvd brander hangen daar) pio nu, en stond op dma if available, gewoon uninstallen, rebooten en alles hoort goed te zijn
wat moet ik nu precies uninstallen.. de 2 ide dingen?

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51
Andere belangrijke vraag ;) . Welke Rainbow six ben je aan het installen want deze achtergrond ken ik volgens mij niet :?

PSN ID: JLvanEs0305

Verwijderd

Topicstarter
is de nieuwe demo van lockdown ;)

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51
OOOO, ben ik gelijk downloaden dan..

PSN ID: JLvanEs0305

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:09:
[...]

ja maar als je het daarvoor nooit had bij instaleren? bedoel zelfs me winamp speelde niet meer goed af.. kan het niet liggen aan de diamondmax10? want heb wel ergens gelezen ofzo dat daar ook wat dingen mee waren ofzo..
Een cd-rom speler die op volle toeren data over je bus pompt kan zorgen voor dit soort problemen,, een remedie hiertegen is je cache in XP te vergroten van 512KB naar 4096KB, dat heeft voor mij gewoon vaak geholpen, tools waarmee je dit kan doen zijn bijv tweakxp pro, maar een grotere waarde zorgt juist weer voor een bepaalde lag. Mijn ervaring is 4096KB dat dat het beste werkt.

Suc6 ermee :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:13
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:09:
[...]

wat moet ik nu precies uninstallen.. de 2 ide dingen?
Dat doe je in Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Apparaatbeheer. Selecteer een IDE kanaal, klik rechts, en kies "Installatie ongedaan maken". Windows zal nu vragen of je dat wil doen. Kies ja. Doe dit voor het primaire en secundaire kanaal en reboot.

Bij het opstarten zal Windows opnieuw de overdrachtssnelheid nagaan van de apparaten op beide IDE kanalen. Kijk of het geholpen heeft en laat het hier weten.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

CaDje

Framedrops for life

100% Cpu load is normaal. Ik heb zelf (RB6 Lockdown is het?) nog niet installed, maar het kan best zijn dat die installer veel spul moet uitpakken. (zoals hierboven al gezegd)

Maar het is idd niet goed als winamp niet meer goed afspeeld. Op je primaire IDE kanaal zit waarschijnlijk je HD, dus die moet op UDMA staan. Ik had vroeger een keer dat m'n pc opeens loeitraag werd doordat m'n HD opeens op PIO stond. (geen idee waarom)
Dus probeer dat ding op DMA te zetten. Misschien IDE drivers opnieuw installeren. (van mobo cd, of nieuwe drivers downloaden)

hmm, ben een beetje laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door CaDje op 19-01-2006 01:30 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

tja dit is niet de manier om een topic te starten in CSL, doe voortaan wat meer moeite met het maken van een goede topicstart.

dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.