Toon posts:

Windows username uitlezen op website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is een topic die ik zelf ook altijd het meeste haat om te lezen/beantwoorden, maar toch maak ik er 1. Nu heb ik iets waar ik niet uit kom...

Ik wil de windows inloggnaam uitlezen. Dus iemand klikt thuis gebruiker jan aan en komt op mn website, dan staat er "Welkom Jan"

Ik zou dit willen doen met php of js, want ik heb alleen iets in ASP, maar dat kan ik helemaal niet!!

Topic dat ik gevonden had:
[rml][ php] beveiliging met windows login[/rml]

Kan iemand mij een start geven???

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

PHP is serverside, daar lukt het zo en zo niet mee, met javascript zal het denk ik een stuk beter gaan lukken ;)

GC.Collect();

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou er heel erg van staan te kijken als je dit met PHP kan zonder een LDAP achtige oplossing, en die heb je niet zo over het internet. Het kan met een stukje VBScript aan de kant van de client in ieder geval wel maar dan heb je IE-only functionaliteit en da's ook niet om warm voor te lopen.
T-X-M schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:28:
PHP is serverside, daar lukt het zo en zo niet mee, met javascript zal het denk ik een stuk beter gaan lukken ;)
Met Javascript? Zou het? Misschien met een stukje activeX (maar dat is het met VBScript ook toch?) maar dat is IE-only.
Ik kan daar ook verder niet zoveel over vinden.
VBScript wel, dat staat hier uitgelegd: http://www.codeproject.com/vbscript/userinfo.asp

[ Voor 49% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2006 22:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik heb al lang niet meer geprogrammeerd, en ben veel vergeten, maar..

%Username% is een WIndows variable. Die kun je toch simpel uitlezen ?

(kijk maar : start -> uitvoeren : tik in cmd
In dit veld : echo %username% . )

Als je nu iets hebt waarmee je Windows Variables kunt uitlezen, dan is hier je antwoord.

Suc6

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 16:14
Als het goed is is dit om privacy-redenen geblokkeerd in elke browser, en dus onmogelijk zonder extra invoegtoepassingen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 12:07
We hebben dit op een school-intranet ooit gedaan door via NetBios de computer te querien op netbios-namen, daar stond ook de gebruikersnaam tussen (dat is het mechanisme achter 'net send', zodra je naar een gebruikersnaam stuurt wordt dat naar de netbios-naam gestuurd, en daarop reageert dan de computer van de gebruiker) :) Helaas besloot de school (logisch) om 'net send' te blokkeren, en werkte heel NetBios niet meer door die maatregelen... het is ook mogelijk met 'net users' volgens mij op de PDC (als je die hebt), die geeft een lijst met users gekoppeld aan hun PC.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

Cyphax

Moderator LNX
ActiveX wordt tegenwoordig standaard ook nog geblokkeerd ook nog, toch? :P
Eigenlijk is dit idee niet aan te raden tenzij je het niet erg vindt dat een bezoeker van jouw website met beveiligingswaarschuwingen wordt geconfronteerd. :)
Oh en dat het niet werkt in een andere browser dan IE natuurlijk.

Saved by the buoyancy of citrus

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, dit is dus, als het mogelijk is, alleen mogelijk vanaf de kant van de client, en clientside vragen horen in Webdesign & Graphics. :)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1