Toon posts:

Beeldscherm alleen of pc'tje dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of ik in het juiste topic zit. Voor ik hier mijn probleempje plaatste heb ik gezocht op GOT en Google maar niks te vinden. Het probleem is als volgt: wanneer ik men pc opstart krijg ik geen beeld, het ledje is wel groen, alsook het toetsenbord werkt niet als ik F8 wil drukken.

De kabels zijn goed aangesloten. Ik heb ook al meerdere keren gereset/gerebood maar tevergeefs ik krijg geen beeld.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Andere monitor of andere videokaart geprobeerd? Desnoods de huidige monitor of videokaart in een andere computer doen. Alleen zo kan je uitsluiten dat één van die componenten kapot is of niet. :)

[ Voor 24% gewijzigd door _the_crow_ op 18-01-2006 22:13 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets met je BIOS is, ff batterijtje eruit halen (van je mobo) en dan weer opnieuw opstarten, als het aan je moederbord BIOS zou liggen werkt ie weer. Ook natuurlijk eerst andere monitor, videokaart etc. Eigelijk hoort dit in V&B maar de bron van het probleem is niet echt duidelijk, dus zoveel maakt het niet uit :P .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor op een andere pc aangesloten maar tevergeefs geen reactie. Ik dacht eerder aan een virus ofzo of is dat te ver gedacht?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31
Probeer eens een andere monitor. Mocht die het wel doen dan is je monitor gewoon kapot.

Je computer springt overigens wel aan? HDD's ratelen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:43:
Ik heb de monitor op een andere pc aangesloten maar tevergeefs geen reactie. Ik dacht eerder aan een virus ofzo of is dat te ver gedacht?
Je moet met me eens zijn dat het vrij verdacht is, dat de monitor het niet doet, zelfs aan een andere pc. :P Een virus zou iig niet het eerste zijn waar ik aan denk. Misschien zou het mogelijk zijn. Maar de hardware is vrij eenvoudig uit te sluiten danwel als kapot te bestempelen door wat simpele wisseltrucjes (mits voorhanden natuurlijk).

Om helemaal uit te sluiten dat het aan iets anders ligt, nog even een andere monitor aan de 'kapotte' pc hangen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door _the_crow_ op 18-01-2006 22:59 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Vind het raar want de pc wil nog opstarten en draaien maar voor de rest niks. Zal wel aan de monitor liggen alhoewel de led nog groen oplicht.
Pagina: 1