[Cooling]Gezocht, zelfklevende pads voor Zalman VF700

Pagina: 1
Acties:

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik heb al enige tijd een Zalman vf700 op mijn 6800GT zitten. Nu wil ik hem overzetten naar mijn nieuwe kaart en loop ik tegen een probleem aan. Volgens de handleiding van Zalman kunnen de zelfklevende pads onder de ram heatsinks maar eenmalig gebruikt worden. Dus ik denk, vervangen dat spul maar ik kan het nergens vinden.

Ik wil geen zelfklevende koelpasta gebruiken omdat daarvan bekend is dat als het vast zit eigenlijk nooit meer los kan, met het risico dat als je het toch probeert er zelfs chips loskomen van het pcb. Ik heb zowel Zalman als de NL importeur gemailed maar al meer dan 7 dagen geen reactie. Zoeken op GOT en Google geven ook niets bruikbaars. Dit ligt misschien aan mijn zoektermen, thermal adhesive geeft 2 componenten prut. Thermal tape komt uit op gasfitters. Zelfklevend geeft 0 hits op de pricewatch en veel te veel op GOT.

Op de site van Thermal Take ram-sinks gevonden die gebruik maken van 'thermal tape' googlen op het type nummer geeft alleen reviews van voornoemde ram sinks. Ik heb nog wel iets gevonden van 3M, maar dat wordt per bulk verkocht.

Iemand enig idee of en waar dit te krijgen is of misschien hints naar (nederlandstalige) zoektermen die een beter resultaat geven?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:13

sapphire

Die-hard pruts0r

naar mijn weten verkocht freezing hardware dit, maar dat was al een flinke poos geleden maar ik zal eens kieken.
Trouwens die pads zuigen big-time, isoleren best veel :(

schijnbaar verkopen ze het niet meer, maja was ook al laaaaaaang geleden.

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 18-01-2006 23:05 ]

Gabriël AM5

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
Desnoods koop je toch een nieuw setje geheugensinkjes? Dezelfde van Zalman zijn ook los te koop en de prijs valt volgens mij ook nog best mee ook.

Edit:
Linkje in de pricewatch naar die dingen

Wat ik overigens altijd gebruik om heatsinkjes op oude grafische kaartjes te plakken is van die Revell contacta professional lijm voor modelbouw.

Dit spul is eigenlijk voor plastic bedoeld maar hecht toch nog vrij goed moet ik zeggen, 1x meegemaakt dat een heatsink waar een ventilator op zat omlaag donderde maar die was ook niet echt goed vastgemaakt.

Waarom deze lijm? Dit spul is vrij vloeibaar dus het komt er niet te dik op te zitten en isoleert dus ook niet echt hard.

Nadelen: Ja, moet vrij lang drogen voordat het echt goed vastzit. Meestal laat ik het gewoon een nachtje liggen met kaartje plat op een tafel en heatsinkje erbovenop gelegd en daartussenin dan de lijm.

[ Voor 86% gewijzigd door GH45T op 18-01-2006 22:45 ]

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, ik heb nu artic silver 5 gebruikt om ze op hun plaats te houden.
Ze zitten nu redelijk goed op hun plek en zijn gemakkelijk weer te verwijderen, niet echt een optie als je de kast veel verplaatst, maar ze houden het tot nu toe goed.

succes met het vinden van een oplossing.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03
ik gebruik altijd koelpasta in het midden en aan de hoekjes een dotje secondelijm

diskeltische lurker

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
Ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden, maar ik zie toevallig eeneens dit topic en kon het niet laten:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=250
en
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=132

zijn 2 prima oplossingen om je ram blokjes te hergebruiken

Hallo met Tim

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hij vroeg 3 maanden geleden _niet_ om lijm, maar op een soort plakband, zoals Conrad bestelnummer 18 92 78-06 of 18 92 86-06

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1