[eMule] lowId

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Oke, ik geef toe: ik schaam me om dit te vragen. Je zou zeggen: er is over dit onderwerp genoeg info te vinden en een oplossing zou niet moeilijk moeten zijn. Helaas, dit blijkt in mijn geval niet zo te zijn.

Even uit m'n hoofd wat ik geprobeerd heb zo ver:
  1. Google searches
  2. GOT searches
  3. GOT eMule faq
  4. http://www.dutchemulefaq.tk/
  5. http://www.emule-help.com/id.htm
  6. Help pagina's in eMule
  7. Help pagina's online
  8. www.portforward.com gecheckt
  9. UPnP bleek uit te staan, geinstalleerd via Add/Remove progs
  10. Peer-to-peer functies ook maar gelijk aangezet
  11. Windows XP firewall staat uit
  12. Geen andere software firewalls
  13. Router firewall staat uit
  14. Norton AntiVirus staat uit evenals diverse andere potentieel storende programma's
  15. NAT staat aan in de router, met portforwarding voor porten: 4662, 4672, 4711, 4673
  16. eMule staat op default porten ingesteld (TCP: 4662, UDP: 4672)
  17. ik heb diverse andere porten geprobeerd (10000 en 10010 bijvoorbeeld)
...en vast nog wel meer wat me nu even niet te binnen schiet.

Het is dan ook vrij vervelend dat ik nog steeds tegen een lowId zit aan te kijken: niks helpt! :'(

Ik heb vaker problemen met networking. Simpel LAN opzetten met shares wil ook al niet goed werken. En een wireless netwerk krijg ik hier ook met geen mogelijkheid goed aan de praat.

Er zit blijkbaar nog steeds iets op m'n systeem of in de router de porten te blokken. Even wat info nog:
Systeem: AMD Athlon 64 3500+, 2.2GHz, 1GB RAM, 250GB HDD
Router: Zyxel Prestige 2602hw
Network: TweakDSL ADSL 2+ (vanaf 1 feb?) nu: 800KB/s downstream, 100KB/s upstream
eMule: 0.46c

Heeft iemand ENIG idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik dit probleem kan oplossen? Graag hulp. En excuus voor het starten van zo'n flauw topic.

Thanks.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bizar, in principe zou het moeten werken, zoals jij het zegt?
Port forwarden, alle firewalls uit.
offtopic:
Prima TS, trouwens, zo zien we ze graag :)

Probeer eens zoveel mogelijk niet essentiële processen uit te zetten, start dan eMule op en kijke dan of het werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 18-01-2006 21:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33

Cyphax

Moderator LNX
Het kan ook aan de server liggen. Ik heb ook weleens gehad in het verleden dat ik een lowID kreeg, maar bij een andere server dan weer niet.
Aan de andere kant: je hebt meer netwerkproblemen dus het probleem moet wel ergens in jouw netwerk zitten of misschien alleen op die PC. Of anders een instelling in de router. :(
Die problemen die je hebt, doen die zich op elke PC voor? Krijgt een andere PC wel een normaal ID?

Saved by the buoyancy of citrus

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 22:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Cyphax schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:41:
Het kan ook aan de server liggen. Ik heb ook weleens gehad in het verleden dat ik een lowID kreeg, maar bij een andere server dan weer niet.
Zou voor het moment ook mijn idee zijn.

TS, heb je enig idee of andere portforwards je wel lukken?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je meer netwerkproblemen hebt dan is dit topic inderdaad meer wat voor NT. Ik vindt de topicstarter hier echter niet overdreven duidelijk in zijn. Wellicht wat meer informatie van de TS over een mogelijk defecte router oid? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
anandus schreef:
Bizar, in principe zou het moeten werken, zoals jij het zegt?
Port forwarden, alle firewalls uit.
offtopic:
Prima TS, trouwens, zo zien we ze graag :)
Thanks en ja, dat dacht ik ook: het zou nou toch eigenlijk moeten werken.
Probeer eens zoveel mogelijk niet essentiële processen uit te zetten, start dan eMule op en kijke dan of het werkt?
Dat heb ik al geprobeerd, zie punt 14.
Cyphax schreef:
Dit las ik inderdaad ook ergens. Ik heb net, om dit te controleren, een aantal servers geprobeerd, maar ze geven me allemaal een lowId.
Aan de andere kant: je hebt meer netwerkproblemen dus het probleem moet wel ergens in jouw netwerk zitten of misschien alleen op die PC. Of anders een instelling in de router. :(
Die problemen die je hebt, doen die zich op elke PC voor? Krijgt een andere PC wel een normaal ID?
We hebben nog een laptop en net ook nog even eMule daarop getest. Ditmaal port TCP:5000 en UDP:5010 in eMule en deze twee porten ook toegevoegd aan de portmappings van m'n router en gelinked naar
't IP van de laptop. Daar krijgen we nu ook een lowId.

Correctie! Sygate Personal Firewall draaide daar nog. Na deze uitgezet te hebben krijgen we daar een highId! Op zich wordt ik hier niet echt happy van, want nu blijkt 't een probleem in mijn PC te zijn. De router en de portforwarding daarin zou in iedergeval goed moeten zijn en slechts de 2 eerste porten (4662 en 4672) zijn noodzakelijk om eMule goed te laten werken.

Vraag blijft echter: wat kan er dan aan de hand zijn met mijn systeem?
IceStorm schreef:
TS, heb je enig idee of andere portforwards je wel lukken?
Geen idee, eerlijk gezegd. Ik heb portforwarding nog niet eerder nodig gehad. Ik heb Half Life 2 online gespeeld zonder problemen, bijvoorbeeld.
Spider.007 schreef:
Als je meer netwerkproblemen hebt dan is dit topic inderdaad meer wat voor NT. Ik vindt de topicstarter hier echter niet overdreven duidelijk in zijn. Wellicht wat meer informatie van de TS over een mogelijk defecte router oid? :)
Bij mijn weten is deze router niet defect. Blijkt ook wel weer nu 't op de laptop wel goed gaat. Bovendien is de router vrij nieuw (al is dat natuurlijk geen enkele garantie tegenwoordig).

Ik heb eerder al een complex topic in NT gehad, maar daar kwam helaas niks uit. Suggesties waren uitgeput, denk ik. Waarschijnlijk heb ik hier te maken met een bijzonder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Explore op 18-01-2006 22:28 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Explore schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:25:
Correctie! Sygate Personal Firewall draaide daar nog. Na deze uitgezet te hebben krijgen we daar een highId! Op zich wordt ik hier niet echt happy van, want nu blijkt 't een probleem in mijn PC te zijn. De router en de portforwarding daarin zou in iedergeval goed moeten zijn en slechts de 2 eerste porten (4662 en 4672) zijn noodzakelijk om eMule goed te laten werken.

Vraag blijft echter: wat kan er dan aan de hand zijn met mijn systeem?
Kan wel een instelling zijn die niet klopt, in principe is het nog steeds mogelijk dat je router roet in het eten gooit maar begin met de netwerkinstellingen van je PC eens na te lopen.
Hoe staat een en ander ingesteld mbt IP adressen enzo?

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:28:
[...]

Kan wel een instelling zijn die niet klopt, in principe is het nog steeds mogelijk dat je router roet in het eten gooit maar begin met de netwerkinstellingen van je PC eens na te lopen.
Hoe staat een en ander ingesteld mbt IP adressen enzo?
In de router staat DHCP aan en in beide PC's staat: 'Obtain an IP address automatically', maar aangezien de router enigsinds slim is, onthoudt deze de laatst toegekende IP, waardoor ik altijd hetzelfde IP krijg: 10.0.0.10. Deze is zodoende semi-statisch, zeg maar.

Wat wil je nog meer weten wat zou kunen helpen??? Vraag maar raak! :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Zit die router nog achter je modem of zit die router direct aan het internet? In het eerste geval zou je eens kunnen overwegen de router even te vergeten en de PC direct aan je modem te hangen, en eens kijken of je dan het probleem van eMule nog hebt. Het is mij in ieder geval nog niet duidelijk of het probleem nu ligt in je router configuratie of je PC en veel meer dan mogelijkheden wegstrepen kan ik ook niet. ;)
Wat je zou kunnen posten zijn de instellingen van je router (mbt portforwarding/access rules of hoe dat ding dat ook noemt), misschien dat daar iets aparts staat.

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:30
Heb je ook dat safeconnect ofzo uitgezet. Ik ga er wel vanuit hoor maar het wordt niet vermeld. Duss..
Probeer het anders is op een andere PC
omg ik zie dat je dat al heb geprobeerd

[ Voor 13% gewijzigd door YoYoost op 18-01-2006 22:47 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Cyphax schreef:
Zit die router nog achter je modem of zit die router direct aan het internet?
De router zit direct op 't internet. 't Is op zich een redelijk advanced router: http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1075687935
In het eerste geval zou je eens kunnen overwegen de router even te vergeten en de PC direct aan je modem te hangen, en eens kijken of je dan het probleem van eMule nog hebt. Het is mij in ieder geval nog niet duidelijk of het probleem nu ligt in je router configuratie of je PC en veel meer dan mogelijkheden wegstrepen kan ik ook niet. ;)
Wat je zou kunnen posten zijn de instellingen van je router (mbt portforwarding/access rules of hoe dat ding dat ook noemt), misschien dat daar iets aparts staat.
Uit alle manuals maak ik op dat ik in de NAT pagina van 't config scherm van de router de portforwarding kan instellen. In dat scherm zie ik 3 kolommen: Start Port No., End Port No. en IP address. Blijkbaar kan ik een range porten aan een IP adres toekenne. Heel fijn. Ik heb elke port afzonderlijk erin gezet, dus Start en End hetzelfde. Het volgende heb ik op die manier ingesteld momenteel:

port: ip adres
4662: 10.0.0.10
4672: 10.0.0.10
4711: 10.0.0.10
4673: 10.0.0.10
5000: 10.0.0.11
5010: 10.0.0.11

waarbij 10.0.0.10 mijn PC is, die niet werkt en 10.0.0.11 is de laptop, die zonder Sygate Personal Firewall wel werkt (SPF correct instellen blijkt ook niet simpel te zijn).

Was dit wat je bedoelde?

Btw: thanks voor je hulp!
YoYoost schreef:
Heb je ook dat safeconnect ofzo uitgezet. Ik ga er wel vanuit hoor maar het wordt niet vermeld. Duss..
Klopt, vergeten te vermelden in de lijst. Ik had safeconnect in eerste instantie uit staan. Dat leverde niks op. Net nog eens aangezet: leverde niks op. En net weer uitgezet: weer niks.
Probeer het anders is op een andere PC
omg ik zie dat je dat al heb geprobeerd
Ik had er toevallig een ter beschikking...

[ Voor 15% gewijzigd door Explore op 18-01-2006 22:57 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 22:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Niet toevallig een Nvidia hardware firewall ertussen die loopt te bokken?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
eMule gebruikt geloof ik ook poort 4661. Die andere poorten heb je niet nodig om gewoon een normaal ID te krijgen, 4661 en 4662 (beide TCP, niet UDP maar dat kun je niet instellen?) is zat.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
IceStorm schreef:
Niet toevallig een Nvidia hardware firewall ertussen die loopt te bokken?
Euh?? Niet dat ik weet. Waar zou dat vandaan moeten komen? Ik heb wel Nvidia hardware in m'n systeem: een Nvidia GeForce 6800 GT, maar bij mijn weten doet een graphics card niks met networking - hoop ik.
Cyphax schreef:
eMule gebruikt geloof ik ook poort 4661. Die andere poorten heb je niet nodig om gewoon een normaal ID te krijgen, 4661 en 4662 (beide TCP, niet UDP maar dat kun je niet instellen?) is zat.
Weet je dat zeker? Dit is voor mij altijd een beetje vaag gebleven: je stelt 1 TCP port in, maar de applicatie gebruikt er meerdere... Hoe dan ook: voor de laptop heb ik TCP port 5000 ingesteld en UDP 5010. Deze beide porten heb ik dus opengezet bij de NAT instellingen van de router en dat werkte.

Ik heb net porten 4661en 4662 opengezet voor mijn PC (10.0.0.10), maar ik krijg nog steeds een lowId en de connection test geeft nog steeds dezelfde saaie melding:
Please wait while the ports of your eMule are being tested...

Testing IP: 84-245-xxx-xxx.dsl.cambrium.nl (84.245.xxx.xxx)

Starting TCP connection test...
TCP test failed! UDP test will not be performed.

Connection test finished.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Explore schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:27:

Euh?? Niet dat ik weet. Waar zou dat vandaan moeten komen? Ik heb wel Nvidia hardware in m'n systeem: een Nvidia GeForce 6800 GT, maar bij mijn weten doet een graphics card niks met networking - hoop ik.
Onderdeel van een nForce, heb je een moederbord met die chipset?
Weet je dat zeker? Dit is voor mij altijd een beetje vaag gebleven: je stelt 1 TCP port in, maar de applicatie gebruikt er meerdere... Hoe dan ook: voor de laptop heb ik TCP port 5000 ingesteld en UDP 5010. Deze beide porten heb ik dus opengezet bij de NAT instellingen van de router en dat werkte.
Ja die andere poorten worden wel gebruikt, maar voor andere zaken. Ik heb eergister mijn broertje nog geholpen met zijn router, hij krijg netjes highID's met alleen die 2 poorten open.
Ik heb net porten 4661en 4662 opengezet voor mijn PC (10.0.0.10), maar ik krijg nog steeds een lowId en de connection test geeft nog steeds dezelfde saaie melding:
Ik zou bijna denken dat je PC een ander IP krijgt dan 10.0.0.10 :P
Of misschien moet de router een keer gereset worden ofzo. Hoe het ook zij, die poort wordt niet netjes geforward lijkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2006 23:31 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Shit... tekst kwijt. |:( 't Is m'n dag niet. Ok, nog een keer...
Cyphax schreef:
Onderdeel van een nForce, heb je een moederbord met die chipset?
Nee, volgens mij heb ik een VIA chipset op een ASUS moederbord. Kijk, deze is het: http://www.asus.nl/produc...=68&model=238&modelmenu=1
Alles d'r en d'r an, neusje van de zalm, state of the art klote bak: 't werkt niet...
Nee, zonder gekheid: Half Life 2 draait fantastisch... :|
Ja die andere poorten worden wel gebruikt, maar voor andere zaken. Ik heb eergister mijn broertje nog geholpen met zijn router, hij krijg netjes highID's met alleen die 2 poorten open.
Ok, ik kan dan niet anders concluderen dat het lowId probleem niet in de router veroorzaakt wordt, maar een probleem in m'n computer is. Feit dat de laptop wel werkt doet dat toch eigenlijk al vermoeden?
Ik zou bijna denken dat je PC een ander IP krijgt dan 10.0.0.10 :P
Of misschien moet de router een keer gereset worden ofzo. Hoe het ook zij, die poort wordt niet netjes geforward lijkt het.
De ipconfig ziet er, sinds ik ipv6 aangezet heb om nog maar eens wat te proberen, anders uit dan ik gewend ben, maar hier:

d:\>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.10
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::211:2fff:fef6:5ea9%4
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1

Tunnel adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        IP Address. . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:10.0.0.10%2
        Default Gateway . . . . . . . . . :

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Explore schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:01:

Ok, ik kan dan niet anders concluderen dat het lowId probleem niet in de router veroorzaakt wordt, maar een probleem in m'n computer is. Feit dat de laptop wel werkt doet dat toch eigenlijk al vermoeden?
Uiteraard, router, PC, het zijn allemaal vooralsnog vermoedens. :)
De laptop krijgt ook een ander IP, waar weer andere instellingen voor gelden. Misschien zijn er nog settings mbt 10.0.0.10 elders in de router die in de weg zitten ofzo, vandaar dat ik de router nog steeds ook wel verdenk. ;)
Dat hele IPv6 zou niet in de weg kunnen zitten? Ik heb daar helemaal geen verstand van moet ik zeggen, ik hoop dat iemand anders even in kan vallen.
De ipconfig ziet er, sinds ik ipv6 aangezet heb om nog maar eens wat te proberen, anders uit dan ik gewend ben, maar hier:
Ook niets geks zo te zien.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Explore schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:01:
Ik ben alles behalve een netwerk-persoon :P So, don't shoot me!

Maar kan het zijn dat IP6-experimenten hier invloed op hebben?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

even voor het proberen: werken programma's als azureus (bittorrent), of emuleplus wel goed? Vooral die laatste is misschien wel eens handig om te proberen. Misschien is gewoon ergens je progje ver*****!

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik heb alle configuratie pagina's van m'n router nog eens doorlopen om te kijken of ik ergens anders nog instellingen kon vinden die iets met 10.0.0.10 deden, maar afgezien van de 'client pool start address' van de DHCP server, kon ik niets vinden.

IPv6 heb ik maar weer uitgezet. Het haalde niks uit om 't aan te hebben (just in case, however bizar). Geen verandering.

Goed plan inderdaad om wat anders te proberen. Ik heb eMulePlus eens geprobeerd, maar helaas:
WARNING DonkeyServer No1 (62.241.53.2:4242) - You have a lowid. Please review your network config and/or your settings.
Misschien interessant om te weten. De advanced setup van m'n router config heeft de volgende menu keuzes: LAN, Wireless LAN, WAN, NAT, Voice, Dynamic DNS, Time and Date, Firewall, Content Filter, VPN, Remote Management, UPnP, Logs, Media Bandwidth Mgnt.

Ik had eerder ergens iets gelezen over UPnP. Dit bleek uit te staan. Ik heb 't aangezet, maar dat haalde ook niks uit.

Btw: ik heb grc.com ook nog eens laten scannen op port 4662, maar die vond dat 'ie stealth is.

[ Voor 8% gewijzigd door Explore op 19-01-2006 20:45 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Nee? Heeft niemand meer een suggestie? Is 't mogelijk dat dit topic dan verplaatst wordt naar NT - misschien kan daar iemand mij helpen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Op aanvraag richting Network Troubleshooting

Signature

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gaan we verder proberen:
-Draai eens winsockfix dat spul is soms wonderolie.
-Zet de verbose log in eMule aan. kijk in de log na een poort test naar ipfilter meldingen. (als ze er staan dan ligt het aan je filter)
-Draai eens een eMule mod met uPNP support, b,v, Morph (in de emule espana settings. Enable daar ook eens random poots
-Kun je van andere PC's in je netwerk die vreemde pc wel geod benaderen? pingen? telnet naar de eMule poort?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
:) ;) >:) :P :D _/-\o_ 8) :*)

Het werkt!

De Winsockfix deed meteen wonderen. Ik kreeg meteen een connectie met een highId in eMule (normaal duurde het even voordat er een connectie werd gemaakt). Ook lijken m'n andere netwerk problemen in 1x opgelost te zijn. Inderdaad: wonderolie! Bedankt voor de tip!

Gekke is: voor Win XP draaide ik Win 2K en ik heb daar wel eens hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen winsockfix voor Win2K gedraait, maar dat haalde niks uit.

Overigens: de link die je gaf geeft een 404. Misschien even fixen? Ik vond een XP versie via Google.

Bedankt leuk_he!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Explore schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:00:

Overigens: de link die je gaf geeft een 404. Misschien even fixen? Ik vond een XP versie via Google.
Ik neem dat je de link naar winsockfixbedoeld? Die verwijst gewoon naar de WOS faq in dit forum.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ja, jouw link werkt, maar de link die daar staat geeft een 404: http://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe
Google: http://www.google.com/search?q=WinsockXPFix.exe

Btw: het lijkt erop dat Check Point VPN Secure Client de oorzaak van het probleem is. Zodra ik WinsockXPFix draai, dan wordt Check Point uitgeschakeld en als ik die herinstalleer, dan krijg ik weer een lowId in eMule... Als ik dan weer winsockXPFix er overheen gooi, dan werkt eMule weer goed. Een concrete fix hiervoor heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 52% gewijzigd door Explore op 23-01-2006 00:13 ]

Pagina: 1