Oke, ik geef toe: ik schaam me om dit te vragen. Je zou zeggen: er is over dit onderwerp genoeg info te vinden en een oplossing zou niet moeilijk moeten zijn. Helaas, dit blijkt in mijn geval niet zo te zijn.
Even uit m'n hoofd wat ik geprobeerd heb zo ver:
Het is dan ook vrij vervelend dat ik nog steeds tegen een lowId zit aan te kijken: niks helpt!
Ik heb vaker problemen met networking. Simpel LAN opzetten met shares wil ook al niet goed werken. En een wireless netwerk krijg ik hier ook met geen mogelijkheid goed aan de praat.
Er zit blijkbaar nog steeds iets op m'n systeem of in de router de porten te blokken. Even wat info nog:
Systeem: AMD Athlon 64 3500+, 2.2GHz, 1GB RAM, 250GB HDD
Router: Zyxel Prestige 2602hw
Network: TweakDSL ADSL 2+ (vanaf 1 feb?) nu: 800KB/s downstream, 100KB/s upstream
eMule: 0.46c
Heeft iemand ENIG idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik dit probleem kan oplossen? Graag hulp. En excuus voor het starten van zo'n flauw topic.
Thanks.
Even uit m'n hoofd wat ik geprobeerd heb zo ver:
- Google searches
- GOT searches
- GOT eMule faq
- http://www.dutchemulefaq.tk/
- http://www.emule-help.com/id.htm
- Help pagina's in eMule
- Help pagina's online
- www.portforward.com gecheckt
- UPnP bleek uit te staan, geinstalleerd via Add/Remove progs
- Peer-to-peer functies ook maar gelijk aangezet
- Windows XP firewall staat uit
- Geen andere software firewalls
- Router firewall staat uit
- Norton AntiVirus staat uit evenals diverse andere potentieel storende programma's
- NAT staat aan in de router, met portforwarding voor porten: 4662, 4672, 4711, 4673
- eMule staat op default porten ingesteld (TCP: 4662, UDP: 4672)
- ik heb diverse andere porten geprobeerd (10000 en 10010 bijvoorbeeld)
Het is dan ook vrij vervelend dat ik nog steeds tegen een lowId zit aan te kijken: niks helpt!
Ik heb vaker problemen met networking. Simpel LAN opzetten met shares wil ook al niet goed werken. En een wireless netwerk krijg ik hier ook met geen mogelijkheid goed aan de praat.
Er zit blijkbaar nog steeds iets op m'n systeem of in de router de porten te blokken. Even wat info nog:
Systeem: AMD Athlon 64 3500+, 2.2GHz, 1GB RAM, 250GB HDD
Router: Zyxel Prestige 2602hw
Network: TweakDSL ADSL 2+ (vanaf 1 feb?) nu: 800KB/s downstream, 100KB/s upstream
eMule: 0.46c
Heeft iemand ENIG idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik dit probleem kan oplossen? Graag hulp. En excuus voor het starten van zo'n flauw topic.
Thanks.
[ specs ] [ Tweaker gallery ]