heb gisteren een Terratec 7.1 space kaartje aangeschaft. Heb deze in men PC geplaatst alleen zie ik hem niet voorbijkomen tijdens het booten en ook in Windows word hij niet gevonden. Geforceerd de driver proberen installeren leverde alleen een BSOD op...
Heb kaartje in 2 andere pc's getest en daar doet ie het gewoon.
Configuratie:
Asus P2B (Intel 440BX chipset)
Celeron 800
nVidia FX5900
512 Mb Geheugen
Windows XP SP2 + Patches
Wat ik geprobeerd heb:
- alle andere kaarten eruit.
- alle pci sloten eens geprobeerd.
- com en lpt uitgeschakeld in BIOS (mobo heeft geen onboard audio)
- default BIOS settings geladen.
Ik neem aan dat het probleem ergens bij het BIOS ligt. Is een oud pc'tje dat momenteel dienst doet als HTPC. Als de BIOS m ziet zal Windows ook wel volgen
Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt ooit (pci kaart die nergens gededecteerd word) en een mogelijke oplossing weet?
Heb topic hier maar geplaatst maar het is denk ik meer een "pci kaart werkt niet" dan een "geluidskaart werkt niet" topic...
Heb kaartje in 2 andere pc's getest en daar doet ie het gewoon.
Configuratie:
Asus P2B (Intel 440BX chipset)
Celeron 800
nVidia FX5900
512 Mb Geheugen
Windows XP SP2 + Patches
Wat ik geprobeerd heb:
- alle andere kaarten eruit.
- alle pci sloten eens geprobeerd.
- com en lpt uitgeschakeld in BIOS (mobo heeft geen onboard audio)
- default BIOS settings geladen.
Ik neem aan dat het probleem ergens bij het BIOS ligt. Is een oud pc'tje dat momenteel dienst doet als HTPC. Als de BIOS m ziet zal Windows ook wel volgen
Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt ooit (pci kaart die nergens gededecteerd word) en een mogelijke oplossing weet?
Heb topic hier maar geplaatst maar het is denk ik meer een "pci kaart werkt niet" dan een "geluidskaart werkt niet" topic...
[ Voor 9% gewijzigd door WhiteDog op 18-01-2006 20:58 ]