Geluidskaart niet gedecteerd door PC

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
heb gisteren een Terratec 7.1 space kaartje aangeschaft. Heb deze in men PC geplaatst alleen zie ik hem niet voorbijkomen tijdens het booten en ook in Windows word hij niet gevonden. Geforceerd de driver proberen installeren leverde alleen een BSOD op...

Heb kaartje in 2 andere pc's getest en daar doet ie het gewoon.

Configuratie:
Asus P2B (Intel 440BX chipset)
Celeron 800
nVidia FX5900
512 Mb Geheugen
Windows XP SP2 + Patches

Wat ik geprobeerd heb:
- alle andere kaarten eruit.
- alle pci sloten eens geprobeerd.
- com en lpt uitgeschakeld in BIOS (mobo heeft geen onboard audio)
- default BIOS settings geladen.

Ik neem aan dat het probleem ergens bij het BIOS ligt. Is een oud pc'tje dat momenteel dienst doet als HTPC. Als de BIOS m ziet zal Windows ook wel volgen :)

Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt ooit (pci kaart die nergens gededecteerd word) en een mogelijke oplossing weet?

Heb topic hier maar geplaatst maar het is denk ik meer een "pci kaart werkt niet" dan een "geluidskaart werkt niet" topic...

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteDog op 18-01-2006 20:58 ]

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Een BIOS update al geprobeerd? En valt er niks in te stellen mbt pci in je BIOS?

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
LV-426 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:17:
Een BIOS update al geprobeerd? En valt er niks in te stellen mbt pci in je BIOS?
Is het laatste BIOS (3 jaar oud ofzo).
Valt niet zoveel in te stellen, per bus de irq (automatic of zelf een invullen). Maar zonder een andere kaart erin lijkt het me sterk dat het een irq conflict is.
Verder nog een optie "Enable PCI 2.1" en die staat op enabled.Ga dat nu eens op disabled zetten, als ik niets post binnen de 5 minuten heeft dit niet geholpen :)