Toon posts:

ir transmitter zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig om een ir transmitter te maken voor mijn pc zodat ik signalen kan versturen met winlirc om hiermee mijn kameleon afstandbediening te programmeren.

ik heb op de winlircsite deze transmitter gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.lirc.org/images/simple_transmitter.gif

Ik heb de weerstand, de diode, en een Ir-led uit een oude afstandbediening en een comstekker,

de achterkant moet aan de nul (dus het metaal van de stekker zo te zien, maar het begin waar dus dtr bij staat weet ik niet op welk puntje die moet,

welk puntje op een comstekker is dus de Dtr.

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik vrees dat het met dit schema niet gaat werken, bij ons ging het althans niet. Ik heb helaas nog geen beter schema gevonden echter...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke mooi, waarom zou het niet werken dan ik heb gehoord dat je wat met de weerstand moet spelen omdat niet elk mobo het zelfde voltage geeft,

ik ga het gewoon proberen, werkt het niet wordt het naar een andere oplossing zoeken

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:58:
hartstikke mooi, waarom zou het niet werken dan ik heb gehoord dat je wat met de weerstand moet spelen omdat niet elk mobo het zelfde voltage geeft,

ik ga het gewoon proberen, werkt het niet wordt het naar een andere oplossing zoeken
Als ik wist waarom het niet werkte had ik dat probleem wel opgelost. In ieder geval kregen we met een aantal leds en een aantal verschillende weerstanden nauwelijks resultaat, de leds bleken nauwelijks te branden en er kwam slechts af en toe iets binnen. Maar als het jou wel lukt houd ik me aanbevolen voor de juiste getallen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 07:29
Sommige mobo's (vooral van nieuwere PC's) leveren praktisch geen vermogen op de COM poort. Dit valt allemaal binnen de spec, maar niet wat 'vroeger' gebruikelijk was. Daarom is het bij die PC's praktisch onmogelijk om apparaten van de COM poort te voeden (daar is een COM poort ook nooit voor bedoeld).

Ik vermoed zo dat Hertog daar last van heeft.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het op mijn laptop geprobeerd, en ja hoor het werkte, ik heb er een potmeter opgezet met eerst 2000 ohm en zo terug laten lopen totdat ik signaal had, wat bleek pas bij 50 ohm ofzo had ik signaal, dus de weerstand heb ik er nu uit en het werkt goed.

ik heb dus een beamer waar geen ab bij zit die wil ik er dus bijmaken, nu heb ik op een site de pronto-hex codes gevonden alleen dit moeten dus raw codes worden voordat winlirc er iets mee kan iemand die weet hoe ik ze kan converteren ?
Pagina: 1