Dooie netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Ok, ik heb dus een paar weken terug zo'n memo realtek 100mbit gehaal 8139(a) geloof ik.

Nou, dat ding deed het fijn, tot vannacht. Ik zat vannacht fijn te computeren, en floep. alles weg. Stroom uitgevallen. -> de vijverpomp zag het leven weer eens een keertje niet zitten. Nou fijn, ik stroom weer aanzetten en gaan slapen, ik was toch bezig met tanden poetsen.

Boot ik de volgende ochten in weer in win2k: nieuwe hardware gevonden: etherenet kaart.

ik denk welg*verkl*te windows, dat ding was al geinstalleerd. Alleen kan het ding geen drivers vinden. (die hij wel kon vinden bij de installatie). Ik dus naar de realteksite en de nieuwste 2k drivers downloaden, ik wijs windows naar die drivers toe, maar als ik dan het lijstje met hardware waar ik uit kan kiezen krijg, dan staat er niks om te kiezen, alleen een leeg lijstje! Ik kreeg dat ding dus niet meer geinstalleerd :(

Ik denk, laat ik eens in win98 booten, misschien heb ik meer geluk, precies hetzelfde: nieuwe hardware gevonden, ethernet kaart. Nou, eerst installeert hij de foute hardware uitzichzelf, daarna installeer ik de drivers van de realtek site en daarna die van de floppy, werkt allemaal niet. dan kijk ik wat er mis is, staat er dat hij automatisch het stuurprogramma overslaat ofzo, omdat windhoos niet meer reageerde. Ik dat dus weer uitzetten en eindelijk, eindelijk zegt de device man dat het ok is. Maar nu probeer ik het netwerk op te gaan en dan kan hij na lang kijken nog steeds alleen maar mijn eigen comp zien?

Ik dus in dos booten en de diagnostics programma starten, zegt hij voor A(io) en C (wee'k niet meer) allemaal Pass, maar voor B, de loopback test zegt ie fail?

Kan ik dit ding dus maar beter afschrijven en memo systems een nieuwe aftroggelen, of valt ie nog te redden? (zoja, hoe?)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Zet die kaart in die andere pc, kijk of je hem daar aan de praat krijgt... (buurjongen/kennis?)

Doet ie het daar ook niet, dan is ie waarschijnlijk stuk. Gewoon terug naar de winkel gaan als je nog garantie hebt en zeggen dat ie het gewoon niet doet.

Door stroomuitval hoort zo'n ding echt niet stuk te gaan hoor!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• DaZZle
Nee, dat dacht ik ook al, maar ik krijg hem echt niet meer aan de praat :(

en wel heel toevallig dat hij het precies na die stroomuitval niet meer doet

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Is BIOS misschien gereset? Check ff of die PnP shit aanstaat.

• DaZZle
nee.. het zit hem puur in de netwerkkaart. de rest werkt fijn. het bios ook. daar zijn de instellingen nog steeds hetzelfde van.
Ik ga het ding maandag maar eens omruilen.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:43
Als ik het goed begrijp heb je de kaart opnieuw geinstalleerd, en is dat allemaal gelukt.

Probeer eens een statisch ip-adres te gebruiken, probeer 192.168.0.1 eens, en bij de andere PC 192.168.0.2

Moet je dan maar weer eens kijken!

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Branden je link lichtjes wel?

Draai je met een DHCP of met statisch, als je dhcp draait heb je dit soort dingen wel vaken, dan moet je ff alle stekkers er uit sjorren en je pc aanzetten, dan gaat alle rest elektrischiteit er uit, en vaak doet i het dan wel weer, maar zoiets zal je al wel gedaan hebben, maar met static ip is zeker het proberen waard.

Kijk eens goed op je print, zit er niet een heel klein verbrand ic'tje op, had ik ook eens met mijn 3c kaart, er kwam gewoon rook uit de kast, door het signaal van de tv kabel die kwam ff tegen de NIC aan, en boem

May the Force be with You instead of Bill

Pagina: 1