Toon posts:

[XP] Hoe knoppen aanwijzen om volume te wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een oude laptop gekregen en er zitten voor 2 knopjes op, 1tje om geluid zachter te zetten en 1tje om het geluid harder te zetten. Maar nu werkt dat bij xp niet, dat heb ik er pas geleden opgezet.

Hoe kan ik dus die 2 knoppen aanwijzen om het volume te kunnen wijzigen? Ik bedoel niet het geluid van WMP ofzo, maar in het algemeen. Dus ook de foutmeldingen enzo.

Heb al gezocht op google enzo maar er komt niets nuttigs uit, misschien zoek ik op de verkeerde trefwoorden.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Cyphax

Moderator LNX
Daar heb je ongetwijfeld een driver voor nodig. Die is vast te vinden ergens maar je hebt geen specs gegeven van de laptop (merk en type) dus dan blijft het voor ons een beetje gissen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2006 21:36 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:36:
Daar heb je ongetwijfeld een driver voor nodig. Die is vast te vinden ergens maar je hebt geen specs gegeven van de laptop (merk en type) dus dan blijft het voor ons een beetje gissen. :)
compaq armada e500, ik weet het.. zoo 2000 ;)

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk eens bij HP (is samengegaan met Compaq oid)

Easy Acces Buttons Software:
http://h18007.www1.hp.com...da/us/download/17547.html

Verwijderd

Topicstarter
Mallorca schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:46:
Kijk eens bij HP (is samengegaan met Compaq oid)

Easy Acces Buttons Software:
http://h18007.www1.hp.com...da/us/download/17547.html
Bedankt voor de moeite, maar werkt helaas niet. Het gaat om 2 knoppen die zeg maar aan de voorkant zitten van de laptop, er zijn geen overige sneltoetsen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Iemand anders met precies ditzelfde probleem:
http://www.experts-exchan...ellaneous/Q_21229906.html :)
De oplossing daar is blijkbaar wel een link naar die software. Die 2 knoppen aan de voorkant van je laptop zijn precies waar die software voor bedoeld is als het goed is. :P
Je hebt die software wel geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
haha ja zo'n noob ben ik niet ;)

edit: ik zie het probleem, precies hetzelfde als mij dus. Maar ik kan de oplossing niet bekijken;), want dan moet ik lid zijn en even lid maken helpt ook niets, kost 9.99 dollar :(

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:35 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Maar je zegt er ook niet bij waarom (je denkt dat) het niet werkt, waarmee je ons verder laat gokken naar het probleem. ;)
edit: ik zie het probleem, precies hetzelfde als mij dus. Maar ik kan de oplossing niet bekijken;), want dan moet ik lid zijn en even lid maken helpt ook niets, kost 9.99 dollar :(
Lekker misleidend he? Scroll naar beneden op die pagina, de oplossing staat er gewoon onder, hoef je geen lid voor te worden. Erg irritant aan experts-exchange. :)
[edit]
Als je de oplossing nog niet ziet, gooi dan even je cookies weg voor die site... het is nog irritanter dan ik dacht.
(als ik die pagina open zet ie bij mij een cookie, waarna de oplossing niet meer getoond wordt, dus vandaar dat die cookie even weg moet)

[ Voor 59% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2006 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:36:
[...]

Maar je zegt er ook niet bij waarom (je denkt dat) het niet werkt, waarmee je ons verder laat gokken naar het probleem. ;)

[...]

Lekker misleidend he? Scroll naar beneden op die pagina, de oplossing staat er gewoon onder, hoef je geen lid voor te worden. Erg irritant aan experts-exchange. :)
[edit]
Als je de oplossing nog niet ziet, gooi dan even je cookies weg voor die site... het is nog irritanter dan ik dacht.
(als ik die pagina open zet ie bij mij een cookie, waarna de oplossing niet meer getoond wordt, dus vandaar dat die cookie even weg moet)
hmm ik zie het echt niet, kun je dan misschien ff een stukje van de oplossing hier kopieren? want als ik die drivers download en dan eigenschappen etc. doe kan ik toch echt niets hoor

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

paste:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Accepted Answer from jaime_olivares 
Date: 12/03/2004 04:33PM PST
Grade: A
    Accepted Answer     

Download software from official site:
http://h18007.www1.hp.com/support/files/armada/us/locate/64_1006.html#5

Comment from gemchest 
Date: 12/05/2004 12:48AM PST
    Comment     

Hi oliverwestby,

You ned their software to get it work. You can either download form  their website or actually you can call the manufacturer cos all new pcs will come with those stuff.

cheers,
Luis

vraag me toch af of het ook werkt besides een armada e500
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:11:
paste:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Accepted Answer from jaime_olivares 
Date: 12/03/2004 04:33PM PST
Grade: A
    Accepted Answer     

Download software from official site:
http://h18007.www1.hp.com/support/files/armada/us/locate/64_1006.html#5

Comment from gemchest 
Date: 12/05/2004 12:48AM PST
    Comment     

Hi oliverwestby,

You ned their software to get it work. You can either download form  their website or actually you can call the manufacturer cos all new pcs will come with those stuff.

cheers,
Luis

vraag me toch af of het ook werkt besides een armada e500
:Y)
bedankt voor de moeite, maar het werkt echt niet, je kunt zelf geen knoppen aanwijzen voor functies.
Je ziet gewoon een paar knoppen staan waar je functies aan kan verbinden, die knoppen heb ik hier niet, dus ook die 2 om het geluid te regelen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Je zou kunnen overwegen eens te kijken of je Compaq kunt mailen met zo'n vraag? ;)
Als die software (ik weet niet of daar nog verschillende versies van zijn ofzo trouwens) nog niet werkt dan weet ik het ook niet, sorry...

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:09
Ik zit ook met een Armada en niet-werkende volumeknoppen aan de voorkant. Heb net op een vrijwel kale installatie de EasyAccessButtons-software geïnstalleerd. Dit blijkt echter beperkt tot de toetsen op of bij je toetsenbord (je weet wel, zo'n extra rij functietoetsen die Compaq op z'n klavieren meeleverde), dus niet zoiets als volumeknopjes daar ver vandaan.....
't Is maar dat je het weet als je ook eens met dit probleem zit; (valse) hoop weer de bodem ingeslagen.

.....
(edit)
HOERA!!! De HP/Compaq Business Forums brachten me op het juiste spoor: je moet de audio-driver van de supportpagina downloaden (SP20191). Nadat die geïnstalleerd is werken mijn knoppen (harder/zachter/mute) perfect onder XP.

[ Voor 20% gewijzigd door wout op 19-02-2007 21:06 ]

Pagina: 1