Toon posts:

Hertz verandering na SpeedFan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net speedfan gedraait zo als gewoonlijk op andere systemen die ik voor me neus heb gehad, maar nu na het opnieuw opstarten (vanwege de zoveelste windows update) is mijn beeldscherm van hertz veranderd.. iets van 70 denk ik want het is zwaar irritant.. (CRT scherm hier he!)

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Bij voorbaat dank,

Verwijderd

rechtsklikken op je bureaublad, eigenschappen, tabblad 'instellingen', knop 'geavanceerd', tabblad 'monitor'. (properties, settings, advanced, monitor)

Daar de frequentie naar de gewenste waarde zetten.

Waarom je dit in DOC heb gezet, is me niet helemaal helder, want het heeft niets met overclocking noch met cooling te maken ?!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:22:
rechtsklikken op je bureaublad, eigenschappen, tabblad 'instellingen', knop 'geavanceerd', tabblad 'monitor'. (properties, settings, advanced, monitor)

Daar de frequentie naar de gewenste waarde zetten.
Guess what? Heb ik gedaan hertz op vertrouwde 85, geen daadwerkelijk verandering, hertz op 200 ook geen verschil.

Edit, kwam door SpeedFan en die heeft het meest met DOC te maken denk ik he?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:24 ]

Verwijderd

Je zuitgt het imo ter plekke uit je duim, want je kunt op de plek waar ik het aangeef helemaal geen 200Hz selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:27:
Je zuitgt het imo ter plekke uit je duim, want je kunt op de plek waar ik het aangeef helemaal geen 200Hz selecteren.
Moet je screenshot, ongelovige?

Screenshot 200 Hertz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:32 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Selecteren zal je vast wel kunnen, maar je monitor kan dat zeker weten niet aan.
Lijkt me dat je drivers wat in de war zijn.

Installeer je videokaart en je monitor drivers eens opnieuw.
al kan je de videokaart driver wel even laten voor wat het is. Waarschijnlijk is het installeren van een monitor driver al genoeg :).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 18-01-2006 19:32 ]

Verwijderd

Is goed, doe maar.

Anyways, als je daar de freq wijzigt, doet je computer dan uberhaupt iets, of gebeurt er helemaal niets?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:32:
Is goed, doe maar.

Anyways, als je daar de freq wijzigt, doet je computer dan uberhaupt iets, of gebeurt er helemaal niets?
Ik merk geen verschil en beeldscherm schijnt het niet mee te krijgen anders zou die zwart beeld geven weet ik uit het verleden..

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:31:
Selecteren zal je vast wel kunnen, maar je monitor kan dat zeker weten niet aan.
Lijkt me dat je drivers wat in de war zijn.

Installeer je videokaart en je monitor drivers eens opnieuw.
al kan je de videokaart driver wel even laten voor wat het is. Waarschijnlijk is het installeren van een monitor driver al genoeg :).
Dan graag een locatie voor die driver want ik had al een uurtje zitten zoeken naar iets in die zin..

Verwijderd

Als je rechtsklikt op 'deze computer', dan 'eigenschappen', dan tabblad 'hardware', dan knop 'apparaatbeheer'..

verwijder daar eens je monitor en laat 'm opnieuw detecteren.. heeft dat effect?

//edit
volgens je screenshot heb je een X800.

Dus 'www.ati.com', 'drivers en software', 'radeon'.. :

https://support.ati.com/i...Answer.asp?questionID=640

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ATi drivers zijn gewoon goed, net voor dit topic nog opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

En monitor verwijderen en opnieuw detecteren? Wat krijg je te zien als je op het scherm wat je op dat '200Hz screenshot' hebt staan, op 'eigenschappen' klikt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:40:
En monitor verwijderen en opnieuw detecteren? Wat krijg je te zien als je op het scherm wat je op dat '200Hz screenshot' hebt staan, op 'eigenschappen' klikt?
Niks speciaals alles werkt.. :S

Verwijderd

Ik ga er maar vanuit dat monitor verwijderen en opnieuw laten detecteren niet werkte.. eh..

Heb je hier wat aan?

http://www.mysuperpc.com/...efresh_rate_problem.shtml

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
je kan ook het programmaatje reforce gebruiken. Dit forceert je Hertz instellingen. Zo kan je dan dus instellen dat hij op 1024x768 altijd 100Hz gebruikt en op bijv. 800x600 120Hz.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Staat de max refreshrate in je ATI drivers bij Displays niet gewoon op 70 of zoiets? Dan kan je instellen wat je wil, maar de drivers laten niet meer toe.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Gezien het hoge tempo van de eerdere reacties en het uitblijven van nieuwe reacties sinds die link die ik gaf (waar ook reforce te vinden is), ga ik er van uit dat TS z'n probleem opgelost heeft..
Pagina: 1