ik heb na een tijdje bezig zijn een debian installatie draaien op mijn server ( dual p2 350). Die heb ik ook ingesteld als router via http://www.linux4you.be/netwerken.php?id=2. Nu heb ik die server voor de gein eens tussen mijn werkstation en mijn huidge router gehangen maar van de snelheid blijft niet zoveel meer over. Waar ik eerder dik 600-700kb/sec haalde haal ik nu nog maar 250 per verbinding, met meerdere verbindingen haal ik dus de maximum snelheid nog wel. Op de server zelf kan ik via wget ook makkelijk nog de maximum snelheid uit mijn verbinding halen, het is de machine zelf die het vertraagt
Mijn CPU-Usage schiet niet omhoog of geheugengebruik dus daaraan lijkt het mij niet te liggen, iemand enig idee dit op te lossen?
Dat is allemaal via het internet, als ik via mijn netwerk wat probeer te downloaden van een andere machine haal ik 1mb/sec terwijl mijn server daar met 3mb/sec vanaf kan downloaden?
Hardware:
Compaq proliant 800
Dual p2 350mhz
512mb geheugen
2x 3C90X 3com kaarten.
Dat is allemaal via het internet, als ik via mijn netwerk wat probeer te downloaden van een andere machine haal ik 1mb/sec terwijl mijn server daar met 3mb/sec vanaf kan downloaden?
Hardware:
Compaq proliant 800
Dual p2 350mhz
512mb geheugen
2x 3C90X 3com kaarten.
[ Voor 10% gewijzigd door consolefreak op 18-01-2006 19:18 ]