Van ADSL naar Kabelinternet

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt. Er staan zoveel topics in de zoekfunctie dat ik de bomen van het bos niet meer kan scheiden. Ik heb het volgende probleem.

Ik heb al een tijdje internet via ADSL, dit ging voorheen via cistron. Ik heb er toen een maxx broadband abbonement afgesloten van 7Mbit. Ik heb nooit geweten dat ik deze snelheid nooit kon halen. Heb daarvoor al vaker aan de telefoon voor gehangen zonder enige oplossing. Toen cistron er mee is gestopt heeft xs4all alle abbonees overgenomen. De lijn was toen ook verhoogd naar 8Mbit. Deze snelheden heb ik nooit kunnen halen.Ik haald altijd 3,5 tot 4mbit maximaal.
Ook bij xs4all heb ik al vaak aan de telefoon gehangen zonder enige oplossing. Nou had xs4all de laatste tijd hun website veranderd. En ineens stond er bij de abbo`s van xs4all dat ik de abbo die ik nou heb niet eens zou kunnen bestellen omdat ik te ver van de centrale zou wonen. Het maximale wat ik dan zou kunnen halen zou dan 6mbit zijn. Ook vinden me ouders de prijs van het huidige abbo veelste hoog (ik vind dat eigenlijk ook) Nou lag dus gisteren het internet eruit bij xs4all. Ik dus balen want ik was belangrijks op aan het zoeken. Nou dat ik op dit adres toch niet hoger kan komen via de telefoonlijn zit ik eventueel over de optie te denken om kabel internet te nemen.
Waarom ik dit topic open is omdat ik geen verstand van kabel internet heb. Aangezien ik altijd ADSL heb gehad. Ik ben eigenlijk nog nooit zeer tevreden over ADSL geweest. Aangezien het eerst abbo van KPN Maxxstream was dat ik in augustus een tijd geleden had aangevraagt. Rond December toen lag heel de lijn eruit en heb zowat 2 maanden geen internet meer gehad. Dat is de druppel die de emmer deed overlopen en toen is dit abbonement opgezegt. Daarna bij ik over gestapt op cistron.
Maar dit is eigenlijk ook niet zo`n succes. Ik weet een beetje hoe het zit met de aansluiting van een kabel internet. Want dit is bijna het zelfde als met ADSL.

Ik woon in nieuwegein. Nou zou ik graag willen weten welke kabel providers zijn echt goed in mijn regio van utrecht? En welke zijn niet aan te raden.
Ik zou graag wat namen willen weten van providers, liefst even met een URL. Aangezien ik eerst even wat provider zelf wil gaan bekijken. Nou heb ik de volgende vragen.

Is Kabel internet veel sneller dan ADSL? Maakt de afstand dan eigenlijk nog wat uit? En zou ik wellicht dan wel hoger kunnen komen dan 6mbit?

Is de hoogte van de snelheid afhankelijk van het aantal mensen dat erop zit?

Krijg ik nog beeld kwaliteit verlies van de TV/s?

Zijn er nog dingen dat ik moet weten?

Wat zijn de voordelen van kabel en wat zijn de nadelen?

Als ik nog verder vragen heb dan horen jullie het wel. Alvast bedankt voor enige hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 18-01-2006 18:50 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Meeste dingen zijn in ieder geval op te zoeken op GoT dan wel google, je kan zelf ook wel een beetje research gaan doen hiernaar.

Kabel is in ieder geval niet veel sneller als ADSL. Van beeldkwaliteit verlies tv's heb ik nog nooit gehoord. Voor en nadelen zijn persoonlijk.

• Robin4
[Serieus Mode]
Ik heb ook al zitten zoeken via de zoekfunctie. Daar heb ik dat beeldkwaliteit verlies van. Daarom vroeg ik dat nog even hoe dat zit.

Ik wil gewoon eens een keer een antwoord zodat ik weet waar ik aan toe ben. En nou elke keer gaan zitten zeuren van gebruik de zoekfunctie want dit heb ik net al gedaan. (Ja oke wellicht wist je dat ook niet) 8)7

Dit is wat ik als antwoord krijg:
http://gathering.tweakers...+internet&where=Dit+forum

Allemaal crap

[/serieus mode]

offtopic:
Volgens mij verbied er de mods gewoon dat je hier geen topic mag openen en alleen kicken om topics te sluiten. Ik snap best dat er teveel onnodige topics worden aangemaakt. En soms zie ik ze nog. En die mensen krijgen wel hulp. (Terwijl ze niet gezocht hebben) Ik heb wel gezocht en bij mij word juist de topics altijd gesloten. Denk maar niet dat ik voor jan lul een topic opent. Dit is een heel erg serieus topic en ik wil nou wel eens geholpen worden. Zodat ik wellicht een overstap kan maken naar kabel internet.

[ Voor 102% gewijzigd door Robin4 op 18-01-2006 19:00 ]

Verwijderd

Coolmaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:45:
Ik woon in nieuwegein. Nou zou ik graag willen weten welke kabel providers zijn echt goed in mijn regio van utrecht? En welke zijn niet aan te raden.
Het nadeel van kabel-providers is dat je slechts de keuze hebt uit één provider. Ik gok Casema in de regio Utrecht. Maar die is zeker aan te raden.

• Robin4
Ik zou ook graag wat ervaringen willen horen van mensen die casema hebben in nieuwegein /ijsselstein of ergens in deze omgeving. Wil graag weten of je een lage ping hebt en dat je ook de opgegeven snelheid wel kan halen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Casema is het inderdaad in nieuwegein.
Verder is het tegenwoordig allemaal een stuk beter geworden sinds de VOIP(digitale telefonie) introductie omdat je daar gewoon niet kun permiteren dat het er vaak uit ligt.
Verder is je AOP gewoon belangrijk. Deze kun je door een monteur laten vervangen maar dan zul je voor een Volledige install moeten kiezen.
Kies je voor een basis install dan wordt er eerst gekeken of je huidige AOP goed genoeg is.
Bij een Int. + VOIP abo wordt je je aop zoviezo vervangen voor een tras 1000/b.

Ervaring kan ik je niet geven over de dienst omdat ik niet in het casema gebied woon. (wel maak ik er elke dag installaties voor ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Ik heb een Casema-verbinding. (Woon in Utrecht, vlakbij de trambaan naar Nieuwegein / IJsselstein.) Tot nu toe ben ik tevreden. Moet er wel bijzeggen dat ik nu een Casema Multi abo heb en dat is nu maar 2 Mbit, dit wordt dit kwartaal nog 4 Mbit.

Het werkt eigenlijk altijd wel en als ik 's avonds eens een keer bij speedtest.nl kijk, dan zie ik meestal ongeveer dit (is dus een meting van dit moment):

Download: 1920 kilobit (= dus net geen 2 Mbit)
Upload: 510 kilobit (= dus net geen 0,5 Mbit)
Connections: 970 per minuut (binnen Nederland)
Ping: 27 ms

Oja, dan zit ik dus achter een simpel US Robotics routertje met WiFi. (Mijn PC maakt ook verbinding via WiFi.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 20:38 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

IJsselstein kan je weinig zeggen, die hebben CaiWAY :). Mijn ervaring met kabelinternet: minder downtime, stabiele verbinding, vaak net ietsjes duurder.
Dat je beeldkwaliteit achteruit gaat is bs, anders had ik dat echt wel gemerkt.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Sinds COM21 wordt uitgefaseerd en wordt vervangen door Eurodocsis zijn de problemen met kabel aansluitingen een stuk minder. Je hebt er geen last meer van als de rest van de straat zit te downloaden etc.

Kabel heeft ook geen problemen met grote afstanden. Er is namelijk niet iets als een "centrale" (is er wel maar werkt totaal anders). Je kan dus de volle snelheid krijgen die de kabelboer adverteerd.

Problemen met televisie ontvangst zijn er ook niet meer. Digitenne van KPN gaf storing op de kabel waardoor de kabelboeren waren genoodzaakt om de kanaalindeling te veranderen. Daarmee is ook wat meer afstand geschept tot de internet signalen.

Kabel heeft wel twee nadelen t.o.v. ADSL. Je kunt geen vast IP address krijgen en je ping is veel hoger.

• Robin4
Valt er ook goed te gamen op dat casema lijntje? Ik vroeg me af hoe het met de klantenservice is gesteld? Vind alleen jammer dat je moet gaan betalen voor een service lijn terwijl je dat bij adsl providers niet doet.

@ BazzH

Bij welke centrale zit jij eigenlijk? Ik zit namelijk op de kryudenlaan vlak bij city plaza..
Kwa snelheid ziet hij er bij jou goed uit. Je haalt 90% voor de lijn zo te zien.
Alleen jammer dat je een hogere ping hebt.
Ik haal minimaal 19ms met cistron van BBned.

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik game vrij regelmatig en ik heb totaal geen problemen met Casema.
De ping van de nieuwe motorola modems is ook een stuk beter als de com21, en dat l2tp protocol zijn ze ook vanaf gestapt.
Als je problemen had met de snelheid van ADSL dan zou misschien dit een perfekte oplossing zijn.
Ik haal met het snelste abbo zo rond de 1050K en dat nog over een wireless netwerk heen van zo'n 250 meter (internet delen met je ouders die verderop wonen).
Wat ik wel merk is dat het netwerk iets minder stabiel is, en als de kabel eruit ligt heb je meteen geen internet meer.

• Robin4
Kamikaaza

Post even de specs wat je hebt en wat je haalt. Vermeld ook even je ping.

Verwijderd

Coolmaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:02:
Valt er ook goed te gamen op dat casema lijntje? Ik vroeg me af hoe het met de klantenservice is gesteld? Vind alleen jammer dat je moet gaan betalen voor een service lijn terwijl je dat bij adsl providers niet doet.

@ BazzH

Bij welke centrale zit jij eigenlijk? Ik zit namelijk op de kryudenlaan vlak bij city plaza..
Kwa snelheid ziet hij er bij jou goed uit. Je haalt 90% voor de lijn zo te zien.
Alleen jammer dat je een hogere ping hebt.
Ik haal minimaal 19ms met cistron van BBned.
Mijn ping valt ook iets hoger uit doordat ik WiFi gebruik. Maar denk dat hij zonder WiFi nog boven de 20 blijft hoor.

Ik zit in ieder geval niet op dezelfde "centrale" dan jij. Ik woon namelijk vlakbij ziekenhuis Oudenrijn.

• KamiKaaze
Ik zit op mijn werk, en heb even ingelogd op mijn eigen computer.
situatie modem-->router-->accespoint(ouders)------- draadloos signaal 250m <--accespoint-->switch-->computer dit even voor de duidelijkheid.

Pingen naar XS4ALL, ingelogd op die computer op afstand dus ping tijden kunnen nog lager zijn!!!...
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=13 ms TTL=250
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=12 ms TTL=250
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=15 ms TTL=250
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=23 ms TTL=250

Misschien brengt je dit op een idee.

Ping tijden via Demon waren meestal net 1 a 2 ms lager, dit heb ik even kunnen testen toendertijd.
Er zullen ook mensen zijn met lagere tijden, dit ivm met de vele apperaten die er tussen staan...

hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.

aanvulling 10Mbit abbo.
2 x linksys AP's wap54
2 x SD15 richtantennes.
1 x Sweex (ja weet het) Switch.
1 x Router Draytek 2900.
1 x motorola modem met telefonie.

dus een hele weg :+ :+

Heb je toevallig een router er tussen staan, die kunnen ook een hoop vertraging geven.
Ik had dus zelf een probleem met de setting full duplex, staat nu op half, totaal geen problemen meer.

[ Voor 19% gewijzigd door KamiKaaze op 18-01-2006 21:29 . Reden: Kleine aanvulling zag nog dat er wat gevraagd werd. ]

• Robin4
Is het ook mogelijk om kabel internet te delen met meerdere personen? Ik neem aan dat het ongeveer het zelfde werkt als met adsl. Dus dan heb ik alleen een Kabel modem en dat ik erop dan met CAT 5 kabels kan werken en een verbinding kan uitbreiden met me netwerk switch.

• KamiKaaze
Coolmaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:27:
Is het ook mogelijk om kabel internet te delen met meerdere personen? Ik neem aan dat het ongeveer het zelfde werkt als met adsl. Dus dan heb ik alleen een Kabel modem en dat ik erop dan met CAT 5 kabels kan werken en een verbinding kan uitbreiden met me netwerk switch.
Ja, met een router ertussen geen enkel probleem, zie mijn situatie eerder gepost.

• Robin4
Is dat alleen met een kabel router? Dus als ik het goed begrijp word alles Coax? Dus ook de netwerk kabels? Heb ik dan niks meer aan de ethernet switch.

[ Voor 18% gewijzigd door Robin4 op 18-01-2006 21:33 ]

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheBorg schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:46:
<.knip>

Kabel heeft wel twee nadelen t.o.v. ADSL. Je kunt geen vast IP address krijgen en je ping is veel hoger.
Het IP dat je in ieder geval bij Casema krijgt is dan wel niet echt vast, maar ik heb toch al 2 jaar hetzelfde IP op een aansluiting...

• KamiKaaze
Coolmaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:33:
Is dat alleen met een kabel router? Dus als ik het goed begrijp word alles Coax? Dus ook de netwerk kabels?
Nee, alles is verder CAT 5 kabel. alleen dat stukje lucht niet, en dat kleine stukje coax tussen de antennes en wappies en de modem naar de cai aansluiting toe. :+

• KamiKaaze
gommaar schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:34:
[...]

Het IP dat je in ieder geval bij Casema krijgt is dan wel niet echt vast, maar ik heb toch al 2 jaar hetzelfde IP op een aansluiting...
Bij mij vandaag toevallig gewijzigd... maar ik heb een dyndns account dus geen enkel probleem met inloggen
;)

Kon ik meteen zien dat de Draytek het account netjes bij werkte....

Moet er nu trouwens vandoor... ik hoop dat ik zo een beetje info gegeven heb.

[ Voor 9% gewijzigd door KamiKaaze op 18-01-2006 21:39 ]

• Robin4
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Ik twijfel of het wel zo verstandig is om kabel te nemen.
Met adsl kan ik toch niet hoger komen met me max snelheid. Als ik het Basic abbo neem van xs4all dan moet ik ook nog maar afwachten wat ik max kan halen. Wellicht is het minder dan wat ik nou heb.

Zijn hier wellicht nog meer mensen die casema hebben en dan met eenn hoger abbonement?
Wat halen jullie kwa snelheden?

[ Voor 18% gewijzigd door Robin4 op 23-01-2006 18:52 ]

Pagina: 1