Ik bezit inmiddels al een jaar een asus a8n sli deluxe mobo waarin ik 2 leadtek 6600gt's heb zitten. Zo'n 2 maanden geleden ben ik een beetje met deze 2 kaartjes gaan rommelen en heb ik de 2d stand in de nvidea driver op 3d gezet zodat de klokfrequentie kern op 550mhz staat inplaats van 300 en het geheugen op 1100mhz gezet inplaats van 1000. Na wat zware tests zoals 3dmark en wat ander benchmark test deed hij het uitstekend. zo'n maand daarna kreeg ik in windows ineens een waarschuwing dat mijn kaartjes te hard stonden en dat er een extra power kabeltje in moest om beschadiging te voorkomen
. Dus ik heb die kaartjes ff wat lager gezet en daarna gaf hij geen warning meer. Nu kreeg ik van de week ineens weer zo'n waarschuwing en ik vraag me toch af wat het kan zijn want zodra ik de kaartjes heb geoced loopt het toch echt goed en de temps zijn ook goed (gpu 1 50graden en gpu 2 51 graden. Aan jullie de vraag of jullie weten wat dit kan oplossen. alvast bedankt
blijkbaar gaat het dus toch niet goed en OC je te ver. Gewoon terugschroeven, en dan hooguit minder extreem omhoog gooien en kijken wat er gebeurt lijkt me the keyword...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
misschien een extra power kabeltje aansluiten
ja dit was ook het eerste wat ik d8
hier trouwens een plaatje van de kaart
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:51 ]
Op de PCI-e versie van een 6600GT zit geen extra poweraansluiting, is alleen bij AGP versie zo.
Wat voor voeding zit erin en kun je ook ff de voltages posten, te vinden met SpeedFan. Liever meten met een multimeter en onder load, dit geeft een beter beeld. Misschien is het wel gewoon een brakke voeding die het niet meer trekt, heb je in de afgelopen tijd nog andere nieuwe dingen geinstalleerd ?
Wat voor voeding zit erin en kun je ook ff de voltages posten, te vinden met SpeedFan. Liever meten met een multimeter en onder load, dit geeft een beter beeld. Misschien is het wel gewoon een brakke voeding die het niet meer trekt, heb je in de afgelopen tijd nog andere nieuwe dingen geinstalleerd ?
heb speedfan ff geinstaleerd en een screenie gemaakt toen de cpu onder load was. de voeding is trouwens een coolermaster real power 450watt en ik heb de laatste tijd niks nieuws in m'n pc gestopt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 18:18 ]
Pagina: 1