Asus P2B-DS geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Ik heb hier een Asus P2B-DS met daarin 2x PIII 800 matched en 2x 128mb ECC en een TnT2 videokaartje. Alles behalve het mainboard getest in andere pc. Daar werken procs en geheugen en videokaart. Verder niks in de pc aangesloten.

PC doet niks, na aanzetten schakelt PSU in, cpu fans verdraaien klein stukje dat er spanning is. Power led knippert, maar verder nul komma niks. Geen piepjes nada.

Heb de bios al ge"hot"flashed mbv een Asus P2B en uniflash.

Iemand nog een goed idee??

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Thandor

SilverStreak

Raadpleeg de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens. Misschien staan er nog wel handige tips in :)
Probeer eens een andere voeding, maak het systeem zo kaal mogelijk.
Probeer het eens met één CPU. (Voor zover dat kan)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Klinkt misschien wat simpel, maar controleer eens op kabels die kortsluiting kunnen veroorzaken, of misschien andere kleine onderdeeltjes :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer het eens naar 66MHz FSB te jumperen, misschien dat het moeite heeft met de 100/133MHz FSB van de P8-800E( B ) CPUs

Oslik blyat! Oslik!

• jeroenvanthoog
Andere voeding en jumpers veranderen, lost niks op. Tevens zit er niks anders aangesloten buiten proc's en geheugen.

Ik vrees dat het einde oefening is :'(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ai zonde van zo'n mooi mobo :/
Probeer es een bios reset en/of booten met 1 CPU.

Weet je _zeker_ dat alle jumpers goed staan? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Boot met 1 processor. Heb ook een P2B-D Zonder scsi. Mijn probleem is dat hij geen beeld geeft met 2 processors. Met maar 1 processor doet hij het

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• jeroenvanthoog
Ik heb er nog even een andere proc in gehad. Namelijk een PII 333. Die heb ik er ook 2. Maar ook met 1 proc, gaat alleen de cpu fan 1 sec draaien en dan doet ie verder niks. Geen piepje ofzo. Reageert dan wel op 4 sec powerknop in, om uit te schakelen.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 19:45
Misschien heb jij wel de versie die alleen werkt met cpu koelers/fans waarin een ingebouwde tempsensor nodig is. Ik heb er namelijk ook zo een gehad en heeft me nogal wat tijd gekost om de oorzaak te vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door johoo op 19-01-2006 09:43 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• jeroenvanthoog
johoo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:42:
Misschien heb jij wel de versie die alleen werkt met cpu koelers/fans waarin een ingebouwde tempsensor nodig is. Ik heb er namelijk ook zo een gehad en heeft me nogal wat tijd gekost om de oorzaak te vinden.
Kan ik die sensoren dan gewoon afjumperen?? Of gaat het dan alsnog helemaal fout?

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoe ziet je geheugen eruit?

Volgens de manual moet met dit bord compatible ECC geheugen aan beide zijdes 9 chips hebben als je dubbelzijdige modules hebt.

De reden dat ik dit vraag is omdat je in verschillende processor configuraties hetzelfde probleem houdt. Kan wel eens aan het geheugen liggen. Kun je eens testen met andere modules.

[ Voor 38% gewijzigd door Diabolical op 19-01-2006 11:10 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• jeroenvanthoog
Diabolical schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:08:
Hoe ziet je geheugen eruit?

Volgens de manual moet met dit bord compatible ECC geheugen aan beide zijdes 9 chips hebben als je dubbelzijdige modules hebt.

De reden dat ik dit vraag is omdat je in verschillende processor configuraties hetzelfde probleem houdt. Kan wel eens aan het geheugen liggen. Kun je eens testen met andere modules.
Ik heb er 2, 128mb modules inzitten die double sided zijn, met idd 9 chips aan beide kanten. Deze geven goed beeld en geen errors in memtest in een Dell met een 440BX bord (precision 410). Deze Dell heb ik ook gebruikt om de procs icm het geheugen te testen.

• Diabolical
jeroenvanthoog schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:56:
[...]Ik heb er 2, 128mb modules inzitten die double sided zijn, met idd 9 chips aan beide kanten. Deze geven goed beeld en geen errors in memtest in een Dell met een 440BX bord (precision 410). Deze Dell heb ik ook gebruikt om de procs icm het geheugen te testen.
Dat het geheugen goed werkt in een ander mobo wil ik best geloven... maar accepteert de P2B-DS jouw geheugen wel. Dat is nu de vraag.

Heb je nog ander geheugen om te testen?

Wilde bijna voorstellen om je BIOS evt. te flashen maar dat werkt nu natuurlijk ook niet 8)7 .

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Diabolical schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:29:
[...]

Dat het geheugen goed werkt in een ander mobo wil ik best geloven... maar accepteert de P2B-DS jouw geheugen wel. Dat is nu de vraag.
Die Dell heeft ook een BX chipset, en die P2BDS ook :)
Dus dat geheugen is niet echt het probleem :)
Heb je nog ander geheugen om te testen?

Wilde bijna voorstellen om je BIOS evt. te flashen maar dat werkt nu natuurlijk ook niet 8)7 .
Bios flashen gaat prima als een bord dood is, zoek maar eens op 'bios hot flashen' ;) :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• jeroenvanthoog
Ik heb de BIOS dus al een keer ge"hot"flashed in een andere PC die ik even kon lenen. Dat met uniflash gedaan en de laatste niet beta van Asus erin geflashed. Deze flash was succesfull. Echter zat ik toen dus nog steeds met de problemen van me initele post.

• Diabolical
[Hot flash]
K.. weer wat geleerd... :)

Blijft natuurlijk wel de TS met het probleem zitten. Toch zou ik, ondanks dat beide bordjes BX chipsets gebruiken, even ander geheugen plaatsen. Puur voor de zekerheid.

Andere oorzaken zou ik niet kunnen bedenken afgezien van een dood mobo.

• jeroenvanthoog
Okee, maar buiten dat geheugen, dan zou dat bord toch moeten gaan piepen als alles ok is, maar er verder geen dimms in zitten, right?

• Diabolical
jeroenvanthoog schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:23:
Okee, maar buiten dat geheugen, dan zou dat bord toch moeten gaan piepen als alles ok is, maar er verder geen dimms in zitten, right?
Niet ieder bord doet dat vreemd genoeg. Althans, dat is mijn ervaring.

Edit: Ter verduidelijking: Ik heb 2 P2B bordjes liggen en 1 ervan piept wel en de ander niet. Ik heb ook een P2B-DS maar die draait in mijn domain controller en ik heb er niet echt zin in om die te gebruiken om te testen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Diabolical op 22-01-2006 11:22 ]

Pagina: 1