[2K3 & XP] Beveiligingswaarschuwing - Bestand openen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb hier een Windows 2K3 server met XP werkstations. Omdat de profielen van de users steeds maar groter werden heb ik besloten de application data map van de users op te laten slaan op de server. Tot zover geen probleem. Het probleem komt zodra de user zich aanmeldt, en vervolgens via het snelmenu bijvoorbeeld internet explorer wil openen, hij de vraag krijgt of 'Internet Explorer.lnk' wel veilig is. Hetzelfde geldt voor het weergeven bureaublad icoon en alle andere icoontjes in de quicklaunch. Ik heb al meerdere (oudere) topics hier gevonden, maar ik kan geen duidelijke oplossing vinden. Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

• SierdW
*Kick*
iemand die ervaring heeft met roaming profiles die te groot worden, er moeten toch meer zijn die dit probleem hebben of hebben gehad. Kan ik niet een computer toevoegen zodat die altijd vertrouwd is?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
security zones in internet explorer instellen dat hij de \\server\share vertrouwd :)

gebruikje ip adressen om te connecten? of de computernaam?

A wise man's life is based around fuck you

• SierdW
Nee, dat had ik al geprobeerd, dat bood helaas geen oplossing.

Ik gebruik de computernaam om te connecten, het gaat dus om de map

\\server\profielen\%username%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\

• Zwelgje
pc hangen ook in het domain? of gewoon als standalone bakken :?

• SierdW
Zitten idd in een domein :9

Ik heb dus in de grouppolicy bij user configuration > windows settings > folder redirection > application data aangegeven dat de application data in de map \\server\profielen moet worden opgeslagen.

[ Voor 98% gewijzigd door SierdW op 19-01-2006 19:43 ]

• Zwelgje
het heeft toch echt te maken met je security in internet explorer....

heb je echt die \\server toegevoegd aan je 'local intranet zone' ?

The enhanced security configuration also restricts access to scripts, executable files, and other potentially unsafe files on a UNC path unless the UNC path is added to the Local Intranet zone explicitly. For example, if you want to access \\server\share\setup.exe, you must add \\server to the Local intranet zone.

• SierdW
Ik had \\server bij vertrouwde sites staan. Ik zal er nog wel even het een en ander mee proberen te experimenteren. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zou binnen je DNS domain eigenlijk niet nodig moeten zijn toch?
* alt-92 kan zich niet herinneren hier last van gehad te hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, als je DNS helemaal juist is zou je dat soort prompts niet mogen krijgen :P

• SierdW
Hmm, das wel vreemd, dan zal bij mij de DNS wel niet helemaal fris in elkaar zitten :9. Desondanks is het probleem nu wel verholpen nu ik de server bij de instellingen van internet explorer heb toegevoegd aan het intranet. Zwelgje bedankt!
Pagina: 1