Toon posts:

[RAM] Kingston CL3 of Corsair Value Select? (PC3200)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel sinds een anderhalve week WoW, maar ik vind em nogal laggen in sommige stukken zoals drukke steden (HDD is dan hard bezig).
In taakbeheer staat dat ik 400 MB verbruik, toen het 250 was liep ie perfect.
Hoe dan ook, het spel heeft echter 512 nodig wilt ie kunnen lopen en ik heb maar 256 MB

Ik spaar nu voor een nieuwe en niet al te dure, dus gewoon een 256 MB kaartje van ong. 27 euro.

Ik maak mn keuze uit:
Kingston 256 MB PC3200 CL3
Corsair 256 MB PC3200 Value Select

De keuze van de Kingston kan wel een voordeel zijn omdat > later een mobo met dual channel > 256 + 256 = 512 x 2 (dankzij DC) = 1024 MB

Of ik neem gewoon die corsair en heb 512 MB, en dat ik later een mobo met DC koop en nog een Corsair-chunk (ja, precies hetzelfde ;) )

Gezien de omstandigheden (ouders scheiden, verhuizen etc) zou ik voor Corsair gaan.

Kingston:
Moet ik naar amsterdam, en dat gaat niet
CL3.. Goed?

Om het simpel te houden hier de vragen :)
Is de Corsair die hierboven is genoemd goed?
Zo niet, is er een groot verschil tussen die 2?
Voordelen nadelen meningen, etc welkom :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Het is één pot nat, met beide zit je goed; gewoon standaard spul dat het doet. Verwacht overigens geen wonderen op overclockgebied, maar daar koop je dit soort spul ook niet voor.

Als je nu al geen Corsair hebt of Kingston zou ik ienemienemutte doen. Voor die € 27,- zou ik er niet teveel moeite om doen eerlijk gezegd. Overigens zou ik sterk overwegen er een 512MB DIMM bij in te proppen, anders blijf je bezig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:04:
De keuze van de Kingston kan wel een voordeel zijn omdat > later een mobo met dual channel > 256 + 256 = 512 x 2 (dankzij DC) = 1024 MB
256 + 256MB blijft gewoon 512MB DC of niet, dat verdubbeld alleen de theoretische bandbreedte ;)
verder meen ik dat de De Value select CL 2.5 hebben, dat is iets beter dan 3 (enkelen procenten) ik zou overgens voor 512MB gaan, anders blijf je zoals abbadon al gezegt heeft bezig en WoW heeft aan 512 nog wat weinig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 18-01-2006 18:29 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van voordat je gaat zoeken naar merk x of y te kijken naar welke reepjes en/of chips in je moederbord QVL staan, die zijn getest en werken zeker.

Je kunt trouwens bij een merk als Kingston of (vooral) Corsair nooit zeker weten of twee repen met dezelfde partnummer echt hetzelfde zijn, want 3rd-party merken als deze bakken zelf geen chips en wisselen eens in de zoveel tijd van type chip in een reep. Als je die zekerheid wel wilt, koop gewoon repen van de chipbakkers zelf. Die zijn bovendien vaak goedkoper (logisch, alleen de productiekosten hoeven eruit, niet de marketing kosten van een ander bedrijf).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zoals al eerder werd gezegd het corsair geheugen heeft een CL van 2.5 en het kingston geheugen een CL van 3 en een lagere CL is beter.
Op dit moment maak ik gebruik van Corsair 2x512 MB value select Dual Channel (dual channel kit).
Ik vind het erg fijn geheugen en ik heb er absoluut geen problemen ermee.
Als ik jou was zou ik kijken of jouw mobo het corsair geheugen ondersteund en als dat zo is dan zou ik voor een corsair 512MB sticky gaan (of anders meteen een MDT dual channel setje van 2x512MB, ik heb ze gezien voor €79,-)

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:19:
Het is één pot nat, met beide zit je goed; gewoon standaard spul dat het doet. Verwacht overigens geen wonderen op overclockgebied, maar daar koop je dit soort spul ook niet voor.

Als je nu al geen Corsair hebt of Kingston zou ik ienemienemutte doen. Voor die € 27,- zou ik er niet teveel moeite om doen eerlijk gezegd. Overigens zou ik sterk overwegen er een 512MB DIMM bij in te proppen, anders blijf je bezig.
hmm, maar veel geld hoeft er ook niet voor pleite, dus liever 256 voor 256 MB.
ik denk ook dat 512 mb in totaal wel genoeg is aangezien ik een tijd geleden op WoW 300 MB verbruikte en mn windows nu 100 gebruikt (jippie :) )
400 = 112 MB over is meer dan genoeg over voor het spel, zoveel hoeft het zeker niet te gebruiken ;).
Anders knal ik er nog wel een reepje bij :).

Ik zou ook willen clocken maar dat boeit niet meer, pc is goed genoeg voor het spel en een OC maakt niet superveel verschil (Willy :D )

Dus ik ga voor de Corsair :).

EDIT:
Ik heb wel genoeg hoor, hij verbruikte niet meer dan 500 MB, en windows verbruikt nu op zn max 120
onder de 100 als ik onnodige services uitschakel, dus 400 MB (12mb correctie) voor WoW, die maar 300 verbruikt :) (Dat al moeilijk :P)

Ik blijf bij 256 MB, ook zal het zoals ik al zei later niet lekker gaan ivm scheiding etc. Dus voor een 3de reep wacht ik dan

Iig heel erg bedankt :)
overigens kan ik de Mem. op CL2.5 zetten geloof ik
Ik zal julle adviezen opvolgen :) (Maar hij moet et toch wel ondersteunen? :S )

THX :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 19:04 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ligt er natuurlijk ook aan watvoor type je oude reep is...

bedenk ook dat Kingston levenslange garantie heeft, Corsair dacht ik niet...

Home Assistant Configuratie V&A

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BiG-GuY schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:39:
ligt er natuurlijk ook aan watvoor type je oude reep is...

bedenk ook dat Kingston levenslange garantie heeft, Corsair dacht ik niet...
Extra lange garanties zijn zinloos - bijna alle kans op problemen met een apparaat zonder bewegende delen als een DIMM komen binnen eerste dagen na installatie. Ik gris regelmatig 15-jaar oud geheugen uit grabbeltonnen dat perfect werkt.

Wederom, belangrijkste kriterion is of het geheugen met specifiek het mobo van de TS gaat samenwerken. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar is het niet. Dus controleer van tevoren de compatibility lists!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb hier ook Kingston valueram (2×512mb) wat ook cl3.0 hoort te zijn, maar het draait hier superstabiel op 2.5 dus wat dat betreft :9

verder zou ik ook niet al teveel naar die cas latency kijken; zo heel veel verschil maakt dat nou ook weer niet (helemaal 2.5 t.o.v. 3.0)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:58:
[...]
hmm, maar veel geld hoeft er ook niet voor pleite, dus liever 256 voor 256 MB.
ik denk ook dat 512 mb in totaal wel genoeg is aangezien ik een tijd geleden op WoW 300 MB verbruikte en mn windows nu 100 gebruikt (jippie :) )
400 = 112 MB over is meer dan genoeg over voor het spel, zoveel hoeft het zeker niet te gebruiken ;).
Anders knal ik er nog wel een reepje bij :).

Ik zou ook willen clocken maar dat boeit niet meer, pc is goed genoeg voor het spel en een OC maakt niet superveel verschil (Willy :D )

Dus ik ga voor de Corsair :).
27 euro voor 256MB, 45 euro voor 512MB. Die paar euro meer zorgt voor een nogal groot verschil, ik zou gewoon voor een 512MB lat gaan. Corsair of Kingston maakt niet zoveel uit, met beide zit je goed (wie zegt dat corsair altijd CL2.5 is en kingston altijd CL3 is?). Qua dualchannel later: vergeet het maar met DIMMs van verschillende groottes of verschillende fabrikanten. Zoals iemand hierboven zegt kan een zelfde onderdeelnummer van eenzelfde fabrikant zelfs al anders zijn. Vorige week 4 kingston valueram 512MB DDR400 modules besteld, 2 waren gelijk, de andere 2 waren weer met compleet andere chips gemaakt. Gelukkig was dat toch voor 3 systemen waarbij er niet eens in dualchannel mode gedraaid hoefde te worden (systeem waar 2 stuks in moesten heeft dus 2 dezelfden nu) :)

Verwijderd

Ligt er natuurlijk wel aan of er op je mobo opties voor het geheugen zit.
Ik zou gewoon even kijken op de site van de fabrikant van je mobo en kijken welke van de twee merken ondersteund wordt.
BTW zoals er al werd gezegd is €45 (512MB) tov €27(256MB) de moeite waard.
Als beide merken in de compactibility list staan zou ik voor het corsair geheugen gaan: de CL maakt dan niet zoveel uit, maar je bent iig zeker dat het dan op CL2.5 draait en voor hetzelfde geld draait eht dus ietsje sneller (standaard dan he).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:13:
Ligt er natuurlijk wel aan of er op je mobo opties voor het geheugen zit.
Ik zou gewoon even kijken op de site van de fabrikant van je mobo en kijken welke van de twee merken ondersteund wordt.
BTW zoals er al werd gezegd is €45 (512MB) tov €27(256MB) de moeite waard.
Als beide merken in de compactibility list staan zou ik voor het corsair geheugen gaan: de CL maakt dan niet zoveel uit, maar je bent iig zeker dat het dan op CL2.5 draait en voor hetzelfde geld draait eht dus ietsje sneller (standaard dan he).
Maarja
Ik heb nu 8 euro, krijg nog 14 euro en begin februari nog 20 euri ongeveer, dus het zou wel kunnen geloof ik dat ik er dan een 512 in prik, ik zie dan wel, misschien is 256 MB extrA wel genoeg :), het valt te zien.

WoW draait nu op 15-20 fps en verbruikt in totaal 330MB *incl. Windows die op 95 mb draait :9
Wel 2 weken wachten, en ik wacht al lang genoeg in mn life *altijd maar geduld, word er gestoord van :/
Pagina: 1