Toon posts:

[JS] link href variabel maken voor new-tab functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Joe allemaal,

Iedereen weet wel hoe je met JS een link in een nieuw venster kunt openen, maari k wil net ietsje meer. Ik heb een input field waar de gebruiker wat instopt, met daarnaast een link om die input te versturen naar een andere site (dus geen submit button, maar een JS link). Echter, ik wil in die link niet een window.open ofzo gebruiken, maar alles gewoon in de href stoppen. Voorbeeld:

code:
1
<a href="http://www.zoekinformatie.nl/zoeken?input=form1.input1.value" target="_blank">

Waarbij natuurlijk
code:
1
input=form1.input1.value

"live" vervangen dient te worden. Op deze manier wil ik de bekende "middle-click" (open in tab) bij Firefox toch kunnen benutten, omdat die in geval van een window.open niet werkt. Heeft iemand enig idee of dit uberhaupt mogelijk is? Bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even los van het feit dat JIJ even bepaald waar een link geopend wordt (laat dat gewoon over aan de bezoeker en jij bent meteen van je probleem af ;))

Wat jij wil kan wel, maar dan moet je eigenlijk de onclick van je button gebruiken en op dat moment je definitieve URI gaan samenstellen.

Of begrijp ik je niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil juist niet de onclick gebruiken, omdat dat voorkomt dat browsers hun "standaard" behaviour toepassen. Je kunt dan bijvoorbeeld een window.open(...) doen, maar dan snapt firefox een middle-click (open in new tab) al niet meer.
Ik zou dus het liefst een URL in de href zetten met een stukje javascript erin.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:27:
Nee, ik wil juist niet de onclick gebruiken, omdat dat voorkomt dat browsers hun "standaard" behaviour toepassen. Je kunt dan bijvoorbeeld een window.open(...) doen, maar dan snapt firefox een middle-click (open in new tab) al niet meer.
Ik zou dus het liefst een URL in de href zetten met een stukje javascript erin.
Waarom zou dit niet werken:
HTML:
1
2
<a href="http://www.zoekinformatie.nl/zoeken?input="
   onclick="this.href+=encodeURIComponent(document.forms['form1'].elements['input1'].value)">

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt al een heel eind in de buurt, dank! Probleem blijft wel, dat onclick niet aangeroepen wordt als je een middleclick doet in firefox... Iemand enig idee of dit ook nog op te lossen is?

Verwijderd

Topicstarter
Wacht, het is al opgelost. Door OnMouseOver te gebruiken in plaats van OnClick werkt het natuurlijk altijd!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:40:
Wacht, het is al opgelost. Door OnMouseOver te gebruiken in plaats van OnClick werkt het natuurlijk altijd!
Totdat iemand met een tekstbrowser of met het toetsenbord een link activeeerd!

Ik zou de link aanpassen zodra het tekstveld is aangepast.
Pagina: 1