Toon posts:

VGA molex versus gewone molex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik had problemen met mijn voeding. Een Tagan TG480-U01. Deze is omgeruild voor een nieuwe, waarvoor ik de detaillist erkentelijk ben. Deze nieuwe voeding mist echter de VGA-molex die ik op mijn Asus moederbord moet aansluiten om voldoende prik naar mijn SLi-kaarten te krijgen. Nu zegt die goede detaillist dat ik net zo goed een gewone molex op die connector kan prikken. Is het zo simpel of spelen hier toch meer dingen mee?

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Molex = molex, die "VGA molex" was waarschijnlijk niets meer dan een gewone molex-connector waar "VGA" op stond. ;)

Verwijderd

Gaat het om zo'n 6 pins PCI-Express connector?
Afbeeldingslocatie: http://www.pcreview.co.uk/images/articles/69/5.jpg
Hier in het midden?

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-02 21:08
Hmm... ik heb die TAGAN VGA molex rechtstreeks op mijn videokaart geprikt.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die VGA molex was waarschijnlijk gewoon een molex met een directe lijn naar de voeding zonder vertakkingen. Mocht je die niet hebben kan je elke willekeuige andere molex in je videokaart stoppen.
(wel bij voorkeur de minst belaste lijn) Zo'n goede voeding kan dat makkelijk hebben. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 18-01-2006 19:20 ]

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
de VGA molex op een tagan (heb zelf zoeentje, een 530W model wel) is idd een onafhankelijke molex lijn die in een stevige shielded draad zit, dit is om een zeer stabiele spanning te hebben voor je VGA. ALs je natuurlijk PCI-E kaarten gebruikd die geen molex nodig hebben kan je die gewoon gebruiken als een andere molex voor je hdd ofzo, maar het was idd een goed idee om hem te gebruiken voor je moederbord.

zoals hier al gezegd is: molex is molex, je kan eender welke gebruiken, maar gebruikt liefst die van de minst of liefst niet belaste lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb het nodige geleerd. Molex is molex, maar bij voorkeur de "mooiste" molex in de connector van het moederboard voor de grafische kaarten.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Intern zitten alle draaien gewoon op hetzelfde punt aangesloten dus zoveel maakt het allemaal niet uit.
Ik ben nog nooit een voeding tegengekomen die ze wel gescheiden had.

Senile! Senile Oekaki

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
_bas_ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:40:
Intern zitten alle draaien gewoon op hetzelfde punt aangesloten dus zoveel maakt het allemaal niet uit.
Ik ben nog nooit een voeding tegengekomen die ze wel gescheiden had.
Dat heet een standaard ;)

molex is molex en molex = 5 en 12v met de massa in het midden (2x)

Verwijderd

rdfeij schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:43:
[...]

Dat heet een standaard ;)

molex is molex en molex = 5 en 12v met de massa in het midden (2x)
hij bedoeld dat in de voeding zelf alle draden op 1 punt uitkomen. Wat ook zo is bij het gros van de voedingen (er zijn wel enkele voedingen met dubbele 12v lijnen).

overigens is molex niet per defenitie molex, Molex is de fabrikant van die dingen en ze maken nog duizenden andere connectors ;)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
hmm, nieuwere voedingen zouden dat toch absoluut niet mogen hebben.

Op de Intel Roadmap Conference werd mij verteld dat voedingen max (hang me er niet precies aan op) 19A per 12 voltlijn mogen leveren, meer mag niet vanwege de veiligheid.

Nieuwere processoren vereisen al 3 aparte 12 volt lijnen. (tijdens startup / stress)
Het lijkt mij niet dat alles aan elkaar zit, want stroom neemt altijd de weg van de minste weerstand, iets wat je niet wil als je 3 lijnen naar je cpu hebt lopen. 1 slecht contactje, en de andere draden krijgen een een aardige stroom te verwerken.
Pagina: 1