Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stofvrije pc

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De pc van een klant staat in een hal waar veel stof rondvliegt (zagerij)
Nu heeft de computer vrij veel problemen van dit stof omdat er echt centimeters van dit stof ophopen.

De vraag is, krijg je een pc stof vrij / stofvrijer?

Had al zitten denken aan die kast van zalman die zo passief cooled omdat er dan geen intake fan is.
Maar weet niet of deze kast ook echt dicht is.

Iemand?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt hem in slaolie zetten ;)

Maar dan denk ik dat een zo dicht mogelijke kast met waterkoeling het beste is, dan hoef je alleen de fan schoon te maken...

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Of stoffilters voor de gaten maken en dan zo dat je het makkelijk schoon kan maken doormiddel van nieuw filters.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:50

empy

Rijdt rondjes

een stoffilter voor je intake, dat makkelijk eventjes verschoond/verwisseld kan worden?

Volgens mij is hier een half jaar geleden ook een topic over geweest
* empy duikt eventjes de search in..
edit:
jaaa, gevonden ;) klik

edit2: Computerbehuizing voor in een (smerige) fabriekshal
voor de kant en klare oplossingen ;)

(ja ik weet het, ik zit de hele tijd al op f5 te rammen :P )

[ Voor 46% gewijzigd door empy op 18-01-2006 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet dat dit het verkeerde forum is voor kant en klaar oplossingen :-) maar aangezien het gerust een pak geld mag kosten... vroeg ik mij af of er ook "echte" oplossingen zijn voor dit probleem?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
Maja de reguliere filters werken wel, maar die moet je wel heel vaak schoonmaken omdat het nogal snel vol komt de zitten denk ik..

er zijn gewoon stoffilters voor fans namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Filters liggen kuisen elk uur of zo is ook niet wat ze graag zouden willen.
Moest er een alternatief zijn, zouden ze dit liever hebben.

Zo vraag ik mij dus af of er in TNN reeks van Zalman stof binnen kan.
Zitten er gaten in?
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=64&code=020

• Justifier
Kun je geen watercooling maken in de kast en die helemaal afsluiten en dan de koeling van het water buiten de kast met een paar fans die makkelijk schoon te spuiten zijn.

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ja met genoeg geld zijn er mogelijkheden te over!

Sign of my Time

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:34:
Weet dat dit het verkeerde forum is voor kant en klaar oplossingen :-) maar aangezien het gerust een pak geld mag kosten... vroeg ik mij af of er ook "echte" oplossingen zijn voor dit probleem?
Tja neem dan, zoals je zelf al voorstelt een geheel passief gekoelde case van bijvoorbeeld Zalman. Je kunt eventueel de openingen nog afdichten, maar volgens mij moet dat niet nodig zijn. Er is immers toch geen luchtbeweging. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Justifier schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:44:
Kun je geen watercooling maken in de kast en die helemaal afsluiten en dan de koeling van het water buiten de kast met een paar fans die makkelijk schoon te spuiten zijn.
Daarmee kan je de CPU, NB, GPU en de PSU mee koel houden, maar de rest wil ook wel een zacht briesje over zich heen hebben :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Waterkoeling met behulp van een passieve radiator zou bijvoorbeeld een oplossing kunnen zijn. Maar onderhoudsarm is het ook weer niet. Als het niet echt een zwaar systeem is, zou ik voor een passieve oplossing gaan, of er voor zorgen dat de computer in een andere ruimte komt te staan. misschien doormiddel van een terminal oid? (alleen beeldscherm en toetsenbord/muis in de werkplaats)

Mn 3D printer blogje..

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Luchtaanzuiging van buiten, en dan overdruk creeren in de pc ? Zou moeten werken.

Signature unavailable

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-11 19:14
Stof-filters voor fans: http://tweakers.net/pricewatch/cat/485. Gewoon even kijken in de naam van het product naar "filter". Moet je natuurlijk wel geen gaten in je case hebben zitten anders dan je fans. Waarom een dure stofdichte kast kopen als het goedkoop kan? Een fanfilter kun je ook goedkoop vervangen. Een stofdichte case niet.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eigenlijk hoort er geen pc in een zagerij, wel een transistor radiotje met sjaonnie muziek :)

Tweak!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:41:
Filters liggen kuisen elk uur of zo is ook niet wat ze graag zouden willen.
Moest er een alternatief zijn, zouden ze dit liever hebben.

Zo vraag ik mij dus af of er in TNN reeks van Zalman stof binnen kan.
Zitten er gaten in?
http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=64&code=020
3. Due to the characteristics of natural convection, the amount of inflowing air is very small, and consequently the system will gather significantly less dust, reducing dustrelated system crashes.
Van de Zalman site. :)

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 19:14

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb een tijdje bij een stagebedrijf rondgelopen, waar ze "gewoon" een grote houten kist om de computer hadden gemaakt. Eén intake, en één outtake van ongeveer 25cm in de houten kist met een paar makkelijk te verwisselen filters voor de intake.

Door de zelfgebouwde kist is alles goed stofdicht te maken. Misschien een idee?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je er beter een houten kast ofzo omheen timmeren. Dan staat de kast iig niet meer direct in contact met het rondwaaiende stof.

[edit] ^^^ zoals reactie hierboven dus welke precies op hetzelfde moment getikt werd :P

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 18-01-2006 18:02 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

APClll schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:59:
Ik heb een tijdje bij een stagebedrijf rondgelopen, waar ze "gewoon" een grote houten kist om de computer hadden gemaakt. Eén intake, en één outtake van ongeveer 25cm in de houten kist met een paar makkelijk te verwisselen filters voor de intake.

Door de zelfgebouwde kist is alles goed stofdicht te maken. Misschien een idee?
Een simpel maar stevig kader waar je dampkap (of hoe noemen jullie dat in Nederland)filters kan tegen maken zou al genoeg moeten zijn. Die filters kan je per meter kopen en zijn iets van een halve meter breed.
Dan heb je zo'n kist als APClll bedoelt, maar dan zonder in en outtakes. Je hebt dan als het ware 1 grote filterwand. Hoef je bijlange zo vaak niet te vervangen. Is snel te vervangen en goedkoop.

Kerel die het met een gewone case gebruikt voor z'n fan

Afbeeldingslocatie: http://www.knudde.be/coolcase/stoffilters.jpg

Van dat spul dan, maar dan als wanden van een kist.
Maak die kist aan 1 kant open en zet hem zo over de PC. Als je er zo dan 2 hebt heb je dat op een paar seconden vervangen en kan je op je gemak die filter vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 18-01-2006 18:08 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• 418O2
  • Laatst online: 22-11 12:05
ik wil niet lullig doen, maar een passief systeem schiet niet op.

Er komt alsnog een laag vettigheid en stof op je hardware en dat sloopt het ook wel. ik zou gewoon een Zalman TNN nemen en die in een panty stoppen (bij wijze van..)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 15:35
Een andere optie is misschien om de PC buiten de zagerij (of iig in een stofvrije ruimte) te plaatsen en de monitor/muis/toetsenbord in de zagerij te houden?

Hattrick: Thorgal Eagles

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:08:
ik wil niet lullig doen, maar een passief systeem schiet niet op.

Er komt alsnog een laag vettigheid en stof op je hardware en dat sloopt het ook wel. ik zou gewoon een Zalman TNN nemen en die in een panty stoppen (bij wijze van..)
^^ met stom. Je wilt gewoon virtueel geen flow van buitenaf hebben. Dus TNN is helemaal geen slecht idee. Een KVM-over-lan is natuurlijk ook geen gek idee eigenlijk... I like it. Ook een stuk goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 18:12 ]

• Justifier
fsfikke schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:51:
[...]

Daarmee kan je de CPU, NB, GPU en de PSU mee koel houden, maar de rest wil ook wel een zacht briesje over zich heen hebben :)
Is er bij een passief gekoelde pc wel een briesje dan?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien gewoon een weinig warmte producerend pctje pakken, hoef je minder te koelen dus hoef je ook minder airflow te hebben -> filters minder snel vol.

Een Via Epia processor ofzo, is dat niet een idee? Of zitten er bepaalde eisen aan de hardware...

Verwijderd

Nee, je wilt helemaal geen flow hebben van buiten naar binnen.. daarom zou die TTN kast t goed doen. Intern hang je een fan op, zodat alle componenten wel een fris briesje krijgen, en de warme lucht langs de wanden komt... Maar nogmaals, overweeg KVM over lan. Lijkt me eigenlijk t makkelijkste.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat misschien ook wel een idee is is waterkoeling te maken met 2 radiatoren. Je zorgt voor een compleet dichte kast met daarin een radiator. Vervolgens plaats je er buiten ook een. Die is veel makkelijker schoon te houden (maar 1 stoffilter nodig) en volgens mij koelt het goed genoeg.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Pak het probleem bij de wortel aan zoals al eerder gezegd werd. Het handigste lijkt me de PC gewoon buiten de zagerij te plaatsen en kabels te trekken naar de werkplek.
Tja goede kabels zijn duur, maar de pc gaat wel lang(er) mee, en de kabels kun je eventueel ook bij de volgende upgrade(s) blijven gebruiken.
Dus qua kosten en afschrijving lijkt me dit het slimst:P

[ Voor 23% gewijzigd door sapphire op 18-01-2006 20:16 ]

Gabriël AM5

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:56

Bravo

Second Best

DinX schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:04:
[...]

Een simpel maar stevig kader waar je dampkap (of hoe noemen jullie dat in Nederland).
Bedoel je een afzuigkapfilter? ;)

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Persoonlijk was ik ook voor een Zalman passief gekoelde kast gegaan. Je wilt toh niet steeds die domme filters vervangen.

Mischien moeten we een poll doen? :P

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
De pc ergenst anders zetten en dan met verlengkabels (monitor,toetsenbord en muis) werken?

Verwijderd

Tsja ik snap jullie niet hoor wat ik zelf heb en wat Prima werkt is een half verknipte stofzuigerzak van een 300-600watt stofzuiger kan je kopen bij de aldi werkt priima wel enkele lagen doen ik heb nergens meer last van stof en mn systeem blijft heerlijk koel. af en toe beetje afnemen en klaar is kees. :)

• MoNo79
  • Laatst online: 15-09 12:35
Frankie02 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:52:
De pc ergenst anders zetten en dan met verlengkabels (monitor,toetsenbord en muis) werken?
Vind ik ook niet zo'n super idee, als het langer is dan 20M wodt het echt een probleem wegens verlies en zo. Had vroeger ook een VGA kabel van 15M nou je kon het verlies duidelijk zien, en DVI kan max ook maar 7 meter zijn.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

persoonlijk zou ik naar de oude panty van me ma/vriendin grijpen :)

Als je deze voor de in/out take hangt (kun je gewoon strak spannen achter je fan) kun je met groots gemak de pc stof vrij houden, en toch de air flow minimaal belemmeren. Bovendien is het een lekkere goedkoope low tech oplossing :)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• AES
  • Laatst online: 05-11 20:41

AES

Four schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:58:
persoonlijk zou ik naar de oude panty van me ma/vriendin grijpen :)

Als je deze voor de in/out take hangt (kun je gewoon strak spannen achter je fan) kun je met groots gemak de pc stof vrij houden, en toch de air flow minimaal belemmeren. Bovendien is het een lekkere goedkoope low tech oplossing :)
Tot nu toe vind ik jouw suggestie de beste. Maar ook door een stuk panty komt het fijne stof heen.

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Nou ik zou zeggen een panty er dubbel overheen trekken...geloof me ik heb voor alle drie mn intakes panty's gespannen (aan beide kanten gewoon het been gedeelte afknippen en een stuk afknippen wat groot genoeg voor je fan is,dan gewoon beide open kanten naar de achterkant van de fan trekken en een knoop erin) en ze doen hun werk optimaal.... 1x in de 1,5-2 weken een stofzuiger erlangs en klaar..
alhoewel het in een zagerij dan wel iets vaker zou moeten..
als je een panty met zeer fijne maas neemt zijn zelfs heel kleine stofdeeltjes geen probleem meer aangezien je dan in princiepe 4 filters hebt..2 keer voorkant fan en 2 keer achterkant..

ik heb in ieder geval geen enkel stukkie stof meer in mn kast zitten (zorg dan ook wel dat er lichte overdruk in de kast is anders wordt het via alle kieren en gaten nog naar binnen gezogen)

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Wat je ook kunt doen is een soort van afdak/systeem maken voor zodat er geen stof in kan vallen, in combinatie met evt eerder voorgestelde oplossingen...

Of een ontzettende overdruk creeeren? Zodat je al het stof in de omgeving wegblaast... :9

• AES
  • Laatst online: 05-11 20:41

AES

Deathscythehell schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:47:
Nou ik zou zeggen een panty er dubbel overheen trekken...geloof me ik heb voor alle drie mn intakes panty's gespannen (aan beide kanten gewoon het been gedeelte afknippen en een stuk afknippen wat groot genoeg voor je fan is,dan gewoon beide open kanten naar de achterkant van de fan trekken en een knoop erin) en ze doen hun werk optimaal.... 1x in de 1,5-2 weken een stofzuiger erlangs en klaar..
alhoewel het in een zagerij dan wel iets vaker zou moeten..
als je een panty met zeer fijne maas neemt zijn zelfs heel kleine stofdeeltjes geen probleem meer aangezien je dan in princiepe 4 filters hebt..2 keer voorkant fan en 2 keer achterkant..

ik heb in ieder geval geen enkel stukkie stof meer in mn kast zitten (zorg dan ook wel dat er lichte overdruk in de kast is anders wordt het via alle kieren en gaten nog naar binnen gezogen)
Jouw verhaal klopt. Alleen moet je die panties niet spannen, want dan vergroot je de mazen.

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 14:47
Andere oplossing die wij dikwijls leveren: zet de pc in een kamer waar er niet veel stof ronddwarrelt en gebruik een KVM over utp extender. De KVM remote unit is meestal een compleet afgesloten doos, dus van stof heb je geen last.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

jah goed je moet ze natuurlijk niet helemaal strak trekken dat de ladders er vanzelf inschieten maar een beetje strak mag wel omdat ze anders misschien aan een punt van je fanblad blijven hangen en dan hou je niet veel meer over...
en zoals ik al zei je hebt dan dus wel 4 keer een filter dus een eventueel wat wijder maas wordt opgevangen omdat er daarachter weer een filter zit waar de mazen weer anders zitten dus het is in princiepe gewoon foolproof..

PS wel de schroefgaten zelf even vrijmaken door ze open te knippen want anders trek je alsnog de ladders erin als je de fans weer vast schroeft :+

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Tjah ... wat ik in dat vorige topic al aangaf .... wat moet het gaan doen ?

Voor het standaard office werk is een terminal misschien een optie, zolang je er maar niet op gaat CAD tekenen :P

Een terminal server met een paar thinclients lijkt me daar de ideale oplossing, die heb je zelfs ingebouwd in het TFT, geen fans, geen grote warmte bron.
Voor het standaard office werk meer dan genoeg, zolang je er maar niet op gaat CAD tekenen :P

Dan krijg je dit soort dingen :
Afbeeldingslocatie: http://www.101com.com/images/pub/syllabus/wyse.jpg

Power, ethernet en op een minder smerige plaats een server met een flinke sloot geheugen, klaar !

[ Voor 20% gewijzigd door Sine op 19-01-2006 00:36 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:30:
Power, ethernet en op een minder smerige plaats een server met een flinke sloot geheugen, klaar !
licentie's voor een terminal server zijn niet bepaald goedkoop :|
KVM extender over UTP wel ;) ( zoals al eerder vermeld )

zet die pc op kantoor en zorg dat er een utp kabeltje richting werkplaats gaat en zet daar een scherm en keyboard/muis neer..

• Sine
Een TS met een paar tscals is nog altijd goedkoper dan een stapel stofdichte pc's ( ook dan een stapel gewone pc's trouwens )

En KVM extenders zijn nou ook niet het goedkoopste stukje hardware op de markt, hoewel dat ook geen gekke oplossing is.

Repareren doe je zo.

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je kan ook gewoon verlengsnoeren voor VGA, PS2, USB etc kopen en die even door een muurtje voeren :z

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 22:51
SyncMaster schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:16:
Andere oplossing die wij dikwijls leveren: zet de pc in een kamer waar er niet veel stof ronddwarrelt en gebruik een KVM over utp extender. De KVM remote unit is meestal een compleet afgesloten doos, dus van stof heb je geen last.
Dit is met voorsprong gewoon de beste optie!

Je moet er wel aan denken dat dat bedrijf niet iedere dag met z'n PC bezig wil zijn, ding moet gewoon doen waarvoor ie gekocht is. En daar mag best wat investering in gaan zitten en dat is in dit geval niet eens zo groot.

Dus TS, ik zou dit adviseren aan je klant, evt kun je de andere opties met bijkomende voor/nadelen ook nog noemen, voor de volledigheid.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
cryforhelp schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 02:37:
[...]

Dit is met voorsprong gewoon de beste optie!

Je moet er wel aan denken dat dat bedrijf niet iedere dag met z'n PC bezig wil zijn, ding moet gewoon doen waarvoor ie gekocht is. En daar mag best wat investering in gaan zitten en dat is in dit geval niet eens zo groot.

Dus TS, ik zou dit adviseren aan je klant, evt kun je de andere opties met bijkomende voor/nadelen ook nog noemen, voor de volledigheid.
enig probleem natuurlijk als het een server / pc is die een machine moet bedienen
of daar meetresultaten van moet verzamelen via verbonden sensoren ofzo.

mocht het gewoon een te bedienen pc zijn dan is dat idd de schoonste oplossing,
in't andere geval is het best handig niet enkel te weten dat die pc daar stof staat te happen,
maar ook waarom die daar in eerste instantie eigenlijk terecht is gekomen in die stofrijke omgeving....

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
je kunt ook gewoon zo'n verrekkes harde wind maken dat het stof dat erin geblazen word ook meteen er mee uit waait

dan krijg je zo'n beetje het tornado effect, verplaatsen van het goedje :p
anyway, je zult dan wel een houten kast eromheen moeten timmeren om de hoeveelheid stof dat naar binnen kan komen te minimaliseren..
en voorzover ik ervaring heb met houten kasten en pc's, werkt dat subliem

Get Airflow, save the world.

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 18:13

boner

misantropisch altruïst

3M maakt hele grote filterzakken. Daar past makkelijk een PC in. En die dingen zijn voor 99.99% stofdicht. Er zijn stofzuigers die dat soort zakken gebruiken. Oude Hoovers bijvoorbeeld.

Wat je ook kunt doen is een kast om de kast heenmaken. Grote blowholes er in en daarvoor stukken stofzuigerzak plakken. Aan hout zul je in die omgeving geen gebrek hebbe. Wel dan alle kieren doichtmaken met houtlijm en/of tochtstrippen.

Verwijderd

Topicstarter
Die KVM over Ip lijkt me wel wat.
Ga dit zeker eens bekijken.
Mensen reeds ervaring hiermee?

Bepaalde types / merken die aan te raden zijn?

• m0nkey
  • Laatst online: 09-10-2023
Heeft iemand al gedacht aan de monitor? Ik neem aan dat geen flatscreen is dus er kan ook wel redelijk wat stof (en zaagsel?) inkomen, lijkt me ook niet goed voor de inhoud van die CRT ;) Als er nou een kantoortje is die aan die ruimte grenst, gewoon een plank of kast(je) in het kantoor voor de ruit, waar de monitor op kan, paar gaatjes in het (plastic)glas of er onderdoor voor de kabels van de muis en de geplastificeerde ramplank, ( :P ) die laatste twee op een plank aan de andere kant van het glas dus en zo aan het werk :)

PC op de grond of naast de monitor?

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkey op 19-01-2006 11:32 . Reden: laatste zinnetje ;) ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Neem een fanless pc, zorg dat je de warmte via heat-pipes naar buiten lijd. Of eigenlijk, pak dan waterkoeling in een gesloten circuit.

PSN: djmurcielago

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

De fans in de pc naar buiten draaien dan??
Zodat de warme lucht naar buiten wordt geblazen...

Of praat ik nu lulkoek??

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:09

N0 0B

cxb1=N#

dat gebeurd nu toch ook al?
maar de lucht die moet worden weggeblazen moet ook ergens vandaan komen vandaar die gaten in je kast... ja je zou daar een filter in kunnen plaatsen maar ik weet niet of dit de koelprestaties bevorderd

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
MoNo79 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:54:
[...]

Vind ik ook niet zo'n super idee, als het langer is dan 20M wodt het echt een probleem wegens verlies en zo. Had vroeger ook een VGA kabel van 15M nou je kon het verlies duidelijk zien, en DVI kan max ook maar 7 meter zijn.
Je hebt DVI boosters en USB boosters om het signaal te verlengen tot zo'n 33 meter (100 feet). Ben je wel rond de 100 euro kwijt maar dan hoef je niet te pielen met kasten, filters of weet ik wat.

• Sine
m0nkey schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:31:
Heeft iemand al gedacht aan de monitor? Ik neem aan dat geen flatscreen is
Waarom niet ?

CRT's worden zeldzaam, en zijn hier om verschillende redenen toch al niet handig.

Repareren doe je zo.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:29:

Ik heb hier thuis er eentje draaien (bij wijze van proef) van Minicomding doet gewoon precies wat je wil.
Je hoeft enkel het type muis intestellen als je aan twee zijde's bediening wil hebben, maar dat is niet zo heel erg ingewikkeld. Ik weet alleen geen prijs er zo snel van uit m'n hoofd. Maar ik denk dat die zo'n 350 euro inc. btw zal zijn.

Het apparaatje werkt tot 110m over een CAT5 kabeltje. Ik gebruik hem bij een resolutie van 1024x768 en dit gaat prima. De afstand waarover hier bediend wordt is ongeveer 20mtr kabel. (Effectieve afstand van nog geen 5 mtr :+. Pc staat in de kelder en m'n vader wou geen 'herrie' in z'n kantoor.)

Een klant van ons gebruikt in zijn kantoren kvm extenders van Startech. Ook deze werken gewoon over CAT5. Zij hebben zeker een 50 pc's op deze manier aangesloten en ik heb er weinig klachten over gehoord. (Zelfde reden als hierboven uitstraling, ruimte en geluid. En daarnaast ook de beheerbaarheid van de machine's tegen diefstal etc.)

No signature found

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

N0 0B schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:35:
dat gebeurd nu toch ook al?
maar de lucht die moet worden weggeblazen moet ook ergens vandaan komen vandaar die gaten in je kast... ja je zou daar een filter in kunnen plaatsen maar ik weet niet of dit de koelprestaties bevorderd
Ja maar hij kan toch de lucht uit de kast zuigen?
Voor en achter..

[ Voor 3% gewijzigd door Daywalk3r op 20-01-2006 19:11 . Reden: Duidelijker gemaakt ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Ok, waarom is een KVM over lan niet de beste oplossing? =/ Mensen blijven dooremmeren over filters! totaal overbodig...
SyncMaster schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:16:
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:38:
Nee, je wilt helemaal geen flow hebben van buiten naar binnen.. daarom zou die TTN kast t goed doen. Intern hang je een fan op, zodat alle componenten wel een fris briesje krijgen, en de warme lucht langs de wanden komt... Maar nogmaals, overweeg KVM over lan. Lijkt me eigenlijk t makkelijkste.
:z

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
je kan een gesloten behuizing maken waarbinnen alles circuleerd.
gewoon een houten box om de PC heen en de aan en uitknop via een knop op die kist.

nu kun je wel denken als die lucht eenmaal warm is koelt het niet goed meer, maar ik neem aan dat die PC toch geen uber systeem is of overclock'd

als je de reset knop vaak nodig hebt :p maak je die ook op de kist

• Schapie

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:13:
Ok, waarom is een KVM over lan niet de beste oplossing? =/ Mensen blijven dooremmeren over filters! totaal overbodig...
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:29:

Zie ook mijn post hierboven, ik ben het helemaal met je eens dat dit veruit de beste oplossing is.
Zeker als je dit professioneel wilt oplossen dan maakt het weinig uit of je een kvm over ip koopt of zelf een kast en alles inelkaar gaat knutselen. Zowel met in acht neming van een toekomstige uitbreiding of vernieuwing van de pc is dit veel toekomst vaster. Omdat je een omkast oid altijd precies op maat maakt. Zie daar later maar eens een andere kast in te passen.
Ook als je met probleem zit met rs232 of usb poorten is er geen probleem hiervoor zijn ook gewoon extenders.

No signature found

• TheZeroorez
  • Niet online
Daywalk3r schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:11:
[...]

Ja maar hij kan toch de lucht uit de kast zuigen?
Voor en achter..
Ja, maar dan moet je je kast wel luchtdicht maken, en een vacuümpomp aan beide zijden zetten |:(
Ik denk niet dat dat de prestaties van je hardware echt bevorderd...

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Ik vraag me af he, als ik zo'n stof filter koop wat ook in de afzuiger boven het fornuis zit, zou je fan dan nog genoeg lucht kunnen aanzuigen? Ik zit namelijk ook met veel stof in me case, komt omdat ik me kamer nooit stof >:) ;)

• Schapie

Schapie

Bleh...

Heaget schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:24:
Ik vraag me af he, als ik zo'n stof filter koop wat ook in de afzuiger boven het fornuis zit, zou je fan dan nog genoeg lucht kunnen aanzuigen? Ik zit namelijk ook met veel stof in me case, komt omdat ik me kamer nooit stof >:) ;)
Als je het over een gewone slaapkamer hebt zal dat wel schelen ja. M'n broertje heeft er ook stoffilters tusssen zitten maar dan moet je vooral de gaten er voor regelmatig schoonmaken die dan onder het stof komen te zitten. Dan volstaat het om met je hand er langs te gaan. En eens in het halfjaar de filters schoon te maken. (Gewoon uitspoelen met water volstaat dan meestal wel.) Dat is echter wel iets anders dan een zagerij waar toch veel en veel meer stof en vuil bij komt kijken.

No signature found

• Skaah
  • Laatst online: 21-11 16:32
Waar is de TS gebleven?

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
En waarom niet zo een pc die in het stopcontact zit?

Er was hier eens iets over op de frontpage.

Dan heb je geen last van stof :)

Verwijderd

Mijn pc zit ook in het stopcontact B) Maar gewoon een filtertje lijkt me de makkelijkste en goedkoopste oplossing (panty of stofzuigerzak, zoals mensen al zeiden).

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Dit bedoelde ik dus: http://www.chippc.com/products/jackpc/

Dit is volgens mij gewoon DE oplossing :)

Verwijderd

maar als je een beetje creatief bent kan je ook gewoon de afzuiging van die zagerij erop aansluiten :*) . namelijk het bedrijf waar ik stage heb gelopen heb, hadden dat >:) . gewoon een 125mm soepele pijp aansluiten op een 120 mm gat waar normaal gesproken een fan zit. en de overige gaten afdichten met bijvoorbeeld een plaatje staal :) . just my 2-cents ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39
En anders zou je het ook gewoon heel basic kunnen aanpakken: houten kast om je computer bouwen met één klein gat voor de bedrading (en dan niet aan de kant waar al het stof vandaan komt) en een deurtje zodat je 'm aan/uit kan zetten en eventueel van de cd-/diskettestation gebruik kan maken.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik zal wel te simpel denken ofzo maar kun je op een of andere manier niet de PC in een afgesloten kastje o.i.d zetten? Vrij simpele en goedkope oplossing of vergis ik me daarin?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

k zal wel te simpel denken ofzo maar kun je op een of andere manier niet de PC in een afgesloten kastje o.i.d zetten? Vrij simpele en goedkope oplossing of vergis ik me daarin?
Zo simpel dat het al meerdere malen is gezegd ;)

Je moet het niet helemaal afsluiten, want dan kan de warme lucht niet weg.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Pagina: 1