• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn Minolta X20. Toen ik 'm laatst weer 'ns uit de la pakte om een foto te maken, kwam ik tot de ontdekking dat ie alleen nog maar zwart beeld geeft. Heb er verder niks raars mee gedaan ofzo. Je kan de foto's die er nog opstonden nog wel gewoon bekijken en als ik nu een foto maak is ie gewoon zwart. Weet iemand waar dit aan ligt? En als het probleem niet opgelost kan worden, is het dan nog de moeite om het te laten repareren?

Alvast bedankt

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Semi dom antwoord: Het schuifje voor de lens schuift ook daadwerkelijk naar buiten? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Werkt een andere geheugen kaartje wel?

• VantageR
  • Niet online
Het schuifje werkt gewoon en een ander geheugenkaartje maakt geen verschil.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je de display als zoeker gebruikt geeft ie ook zwart beeld? En foto's die je nu maakt zijn ook zwart als je ze met een pc ofzo bekijkt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• VantageR
  • Niet online
Je kan alleen maar de display als zoeker gebruiken, er zit geen optische zoeker op. Als je de foto op de computer zet is 't ook gewoon zwart

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet niet of je dingen kan instellen bij de camera, maar misschien staat hij op een modus dat je een te korte sluitertijd kiest om een goed belichte foto te krijgen. Dus probeer het eenbs op de auto modus. Mocht dit niet baten, dan ben ik dat je camera stuk is. Of het de moeite waard is om te laten maken hangt natuurlijk af van de kosten. Als het rond de 150 euro uitkomt, koop jue net zo goed een nieuwe.

Verwijderd

Klinkt mij als de "zet LCD uit om energie te besparen" modus

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:35:
Klinkt mij als de "zet LCD uit om energie te besparen" modus
Dan zou je toch wel een foto moeten krijgen als je een foto maakt. Ongeacht je op je scherm iets ziet of niet. En dat is nu juist het probleem.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
mja klinkt vrij 'kapot' achtig

heb je nog garantie?

edit:
hoe lang heb je hem al? want als je er geen rare dingen mee heb gedaan en je mag verwachten dat ie langer mee gaat (wat ie vast doet) dan kan je sowieso een vervangend exemplaar krijgen van de fabriekant.
ongeacht garantie

[ Voor 71% gewijzigd door BasieP op 19-01-2006 00:02 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• VantageR
  • Niet online
Ik heb de camera op 13-10-2003 gekocht. Dat is dus ruim 2 jaar geleden. De garantie is maar 1 jaar geldig. Ik denk dat het probleem niet zo is op te lossen, dus ik ga wel een mailtje naar minolta sturen en kijken of het nog gratis gerepareerd kan worden. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

• VantageR
  • Niet online
Ik heb Minolta opgebeld om te vragen hoeveel de reparatie zal gaan kosten. Er is me verteld dat ik de camera maar op moest sturen. Ze konden niet, zonder de camera gezien te hebben, een prijsindicatie geven. Dus mijn vraag: Heeft iemand wel eens een camera laten repareren bij Minolta en hoeveel heeft dat gekost? Zo kan ik een beetje kijken of het zinvol is om de camera te laten repareren, of gewoon maar een nieuwe te kopen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
sorry...

[ Voor 90% gewijzigd door zetje01 op 26-01-2006 21:01 ]

• VantageR
  • Niet online
Het LCD-scherm geeft alleen zwart beeld. Doet 't verder nog wel. Kan foto's die ik eerder gemaakt heb bekijken, maar als ik nu een foto maak, is die ook zwart. Het licht dus niet aan het lcd-schermpje, maar iets interns. (sluiter, CCD ?)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Europese garantie bepaald dat er minimaal 2 jaar garantie op zit, nederlandse wet bepaald dat je garantie hebt zolang als de te verwachten minimale levensduur. Dus claimen kan je altijd!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Klinkt als het bekende CCD uitval probleem waar veel camera's last van hebben door een productiefout. De X20 valt ook daaronder en komt in aanmerking voor gratis reparatie, mits de oorzaak idd een productiefout betreft.
Zie: nieuws: Fuji, Canon en Sony melden problemen met CCD's - update en http://www.dcviews.com/press/Konica-Minolta-Oct05.htm

• VantageR
  • Niet online
Kijk, daar heb ik wat aan. Erg bedankt.
Pagina: 1