Toon posts:

[Javascript] Content in een ander iframe laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website, die 2 iframes heeft.
In main2 (iframe#2) word een nieuwsbericht geladen (php).
Nu kan het zijn dat er een foto bij dit nieuwsbericht is geupload.
Mocht dit het geval zijn, zou automatisch de foto in main1 (iframe#1) geladen moeten worden en het nieuwsbericht in main2.

Zonder foto werkt het prima, maar met foto word de foto in main2 geladen, terwijl dit main1 zou moeten zijn.

Ik gebruik daarvoor de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 <?php
  // kijk of we een plaatje hebben
  if ($news [news_picture] > 0)
  {
     // groter dan 0, we hebben een plaatje
      $thumbname = './original/'.$news[news_submitter].'/thumb'.$news [news_picture].'.jpg';
[news_picture_ext];
?>
<script language="JavaScript">
function redirect () { setTimeout("go_now()",1); }

function go_now ()   { window.parent.location.href = "<?php echo $thumbname ?>"; }

</script>
<?php
}
?>

In de body staan een onload naar de functie redirect.

-->

Met de volgende code werkt wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="JavaScript">
function loadlayers(main1,page1) 
{
  eval("parent."+main1+".location='"+page1+"'");
}
</script>

href="javascript:loadlayers('main1','<?php echo $thumbname ?>')"

Maar dan werkt het dus niet automatisch zoals in het bovenste script wel het geval is.

Ik heb flink wat zitten zoeken, en verschillende manieren geprobeerd, waaronder met eval, dit krijg ik helaas niet werkend (niet dat het automatisch laad). Op bovenstaande manier laad de foto wel automatisch maar in het verkeerde iframe. Ik zou ergens een parent of target moeten kunnen definieren, maar ik ben het spoor ff bijster. Ziet iemand misschien een snelle oplossing? Het lijkt me dat ik er dichtbij ben!

Alvast bedankt voor de moeite

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 17:22 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

window.parent.location.href is een verkeerde verwijzing en naar je andere frame :)

JavaScript:
1
window.parent.main1.location = "<?php echo $thumbname ?>"; 

Probeer ook eens te zoeken naar tutorials over "addressing different frames"

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
O+

Topic mag dicht :>

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

O+

Topics gaan niet per defitie op slot hoor: Algemene gedragsregels (Netiquette) #topiceinde
opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.