Toon posts:

[Javascript]

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website, die 2 iframes heeft.
In main2 (iframe#2) word een nieuwsbericht geladen (php).
Nu kan het zijn dat er een foto bij dit nieuwsbericht is geupload.
Mocht dit het geval zijn, zou automatisch de foto in main1 (iframe#1) geladen moeten worden en het nieuwsbericht in main2.

Zonder foto werkt het prima, maar met foto word de foto in main2 geladen, terwijl dit main1 zou moeten zijn.

Ik gebruik daarvoor de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
  // kijk of we een plaatje hebben
  if ($news [news_picture] > 0)
  {
     // groter dan 0, we hebben een plaatje
      $thumbname = './original/'.$news[news_submitter].'/thumb'.$news [news_picture].'.jpg';
[news_picture_ext];
?>
<script language="JavaScript">
function redirect () { setTimeout("go_now()",1); }

function go_now ()   { window.parent.location.href = "<?php echo $thumbname ?>"; }

</script>
<?php
}
?>

In de body staan een onload naar de functie redirect.

Ik heb flink wat zitten zoeken, en verschillende manieren geprobeerd, waaronder met eval, dit krijg ik helaas niet werkend (niet dat het automatisch laad). Op bovenstaande manier laad de foto wel automatisch maar in het verkeerde iframe. Ik zou ergens een parent of target moeten kunnen definieren, maar ik ben het spoor ff bijster. Ziet iemand misschien een snelle oplossing? Het lijkt me dat ik er dichtbij ben!

Alvast bedankt voor de moeite

ps: excuses voor de titel, kan het niet meer aanpassen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 17:10 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director? Kijk eerst hier! en en Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 20 mei*.

Javascript hoort in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting. Je topictitel zegt helemaal niks over het probleem dat je hebt en we zouden graag willen zien wat je nu precies hebt geprobeerd en en wat daar nu niet mee lukte ;)

Anyway, ik sluit je topic. Mocht je een nieuwe willen openen doe dat dan in Webdesign & Graphics en let op het beleids topic en de FAQ aldaar :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.