Toon posts:

[Win2K] Task Scheduler Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit weer in de bout. Ik heb een batchbestand gemaakt om een backup mee te automatiseren, maar de task scheduler doet het op de betreffende pc niet. Windows opnieuw installeren is (nog) geen optie.
Het is raar, in het configuratiescherm staat namelijk 1 map die als beschrijving geeft dat er taken gepland kunnen worden. Maar als ik op de map klik gebeurt er niks. De map is zelf ook gewoon 'blank' , zonder pictogram of niks.
Bij het computer management staat de task planner service ook niet aangegeven. Mijn vraag is hoe ik dit kan oplossen, dus, is er een manier om de windows task scheduler opnieuw te installeren, of weten jullie een ander freeware taakplanner (moet wel als service kunnen draaien)? ik heb zelf al wel gezocht maar om dit als freeware service te vinden valt niet mee.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
at?

Verwijderd

Topicstarter
sorry?

Verwijderd

at is de command line versie van de task scheduler :)

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:31

bonetone

2B Silver Sonic

Ik wil hier toch graag op reageren want ik heb hetzelfde probleem als de ts. Task Scheduler werkt niet omdat de service niet geinstalleerd is. AT werkt ook niet vanwege dezelfde reden. Foutmelding: "The schedule service must be running to use the AT command"

Iemand bekend met dit fenomeen??

edit: het gaat hier over Win2k server

[ Voor 9% gewijzigd door bonetone op 23-03-2006 22:07 ]