Creative X-Fi Fatal1ty "Eax" Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Geachte Heer/Mevrouw,

Ten 1e bedankt dat u tijd heeft genomen met het lezen van mijn probleem.

Ik heb net een Creative X-Fi Fatal1ty aangeschaft en het is een PRACHTIG uitbreiding geworden:)
Films kijken als nooit tevoren, Audio klinkt veel beter.

Alleen nu heb ik 1 probleem;

Als ik spellen wil spelen zoals Battlefield 2 en ik wil in mijn opties "Eax" inschakelen krijg ik de foutmelding dat mijn Geluidskaart dit niet ondersteund :S:S

Ook als ik in het configuratie scherm van mijn geluidskaart zit en ik wil in de Eax Console komen zegt het programma dat mijn geluidskaart dit niet ondersteund :S:S

Ik vind dit nogal vreemd haha...want de kaart ondersteund Eax 5.0 ???

Kan iemand mij uitleggen wat ik kan doen ?

- Heb alle updates geinstalleert. (www.creative.com)

Bij voorbaat bedankt,

Mitch

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deinstalleer de drivers eens en installeer dan de kaart opnieuw :)
offtopic:
wij maken geen gebruik van de bekende msn smiley :S ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 18-01-2006 16:45 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mitch1987w
haha ik heb hem net gister geinstalleerd :S:S moet er wat fout gegaan zijn dan met installatie ?

• Outerspace

Outerspace

Check dit eens: Klik

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je je onboard geluidskaart wel uitgeschakeld in je bios?

• Mitch1987w
Ja dit heb ik gedaan.

Ik dacht even dat ik er was..nadat ik de drivers had verwijdert (zoals Creative aangaf op hun site) en opnieuw had geinstalleert.

Als ik nu battlefield op start en ik geef aan dat hij mijn X-Fi moet gebruiken, crash het spel en gaat hij terug naar windows.

Dit is een screen van wat hij zegt als ik de Eax console probeer te bereiken.

Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/7453/eaxconsolefout3mg.th.jpg

• Outerspace

Outerspace

Kijk eens bij apparaatbeheer als er geen uitroeptekentje bij je geluidskaart staat. Staat hij er wel bij dan is hij inderdaad niet goed geinstalleerd.

Hmm, wel een beetje raar om eerlijk te zijn. Om eerlijk te zijn kan ik niets anders zeggen dat je met de klantenservice moet bellen of emailen. Goed, dat wil je als laatste doen.

• jogchemp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Hey Mitch, ik heb sinds gisteren (!) ook een x-fi kaart, en wil em testen in BF2, maar daar heb ik het zelfde probleem als jij, als ik in de geluidsinstelling X-FI kies, dan spingt i uit het spel naar windows, en doet verder niks. Heb jij dit al op kunnen lossen en zo ja, hoe?

Alvast bedankt!
Groet
Jogchem

Verwijderd

Je moet even zoeken naar OpenAL drivers. en die handmatig installeren. Ik heb er ook last van gehad en met die driver was het verholpen!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Daarom hou ik niet van creative, ze maken beste leuke kaartjes, en iedereen denkt dus dat ze het beste zijn, maar hun drivers zijn gigantisch bagger :(

Verwijderd

Zet de kaart eens in "Game" modus ipv "Entertainment" modus. Dat werkte bij mij ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 19:48 ]

• Mitch1987w
Wat bij mij het probleem verholpen had is;

-Nieuwste drivers gedownload van creative homepage.
-Na installatie
-Configuratie Scherm/Spraak,geluid en geluidsapparaten.
-Dan geluiden en apparaten
-Hier heb ik bij het tabblad "Audio", na overal de X-Fi als standaard apparaat te kiezen, het vakje alleen standaard apparaten gebruiken aangevinkt.

Hierna werkten het.

Hoop dat dit je probleem heeft verholpen, zoja ? geniet van het geluid, en pas op af en toe schrik je want dan lijkt het alsof er iemand achter je staat ;) (in het spel BF2).

Groetjes

• jogchemp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Jongens bedankt voor jullie hulp! Hij werkt, en draait als een tierelier! wat en geweldg geluid. het wachten is nu alleen nog op buren die komen klagen!

Verwijderd

jogchemp schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:37:
Jongens bedankt voor jullie hulp! Hij werkt, en draait als een tierelier! wat en geweldg geluid. het wachten is nu alleen nog op buren die komen klagen!
En wat is nu de oplossing geweest? Misschien handig voor alle anders mensen met hetzelfde probleem.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15
Ik heb hetzelfde probleem (gehad)
Net mijn kaart binnen, geinstalleerd, muziek geluisterd... prima.
BF2 opstarten, X-fi selecteren maar ook de melding dat de hardware niet ondersteund wordt.

Oplossing:

Ga naar website van Creative and download de nieuwste driver. Driver geinstalleerd, reboot en nu werkt het wel in BF2.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Ik heb een Creative X-FI XtremeMusic kaart gekocht. Na wat aanpassingen kan ik nu binnen BF2 idd de X-FI optie gebruiken. Echter zit ik nu met een nog groter probleem:

Als ik een server join en daar in speel en vervolgens Esc. doe en een andere server wil joinen dan lijkt alles goed te gaan... de map word geladen en als ie dan bijna klaar is... FLOEP beeld zwart en kan ik er helemaal niets meer mee dan alleen resetten! Word er helemaal gek van! Wie heeft de oplossing???
Pagina: 1