asus p2b266 onduidelijke reboot

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 14:54
gekke situatie, ik heb het bovengenoemde motherboard. Met daarop 2 geheugen sims (2x256MB). De computer restartte steeds tijdens het opstarten van windows, zonder noemenswaardige error. Als de computer zich dan restart, komt windows met de "safe" mode optie.
Als ik vervolgens een memtest86 draai (v1.11) dan krijg ik geen errors na de memtest (2 volledige cycli doorlopen), start windows weer normaal op.
Iemand een idee?

• htca
Uiteraard.
Geheugen modules gewisseld en op een andere machine geen probleem. Ook andere modules in deze machine geeft geen problemen (geen hele dagen mee getest).

Verwijderd

memtest zegt ook niet alles.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
htca schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:37:
[...]
Uiteraard. Geheugen......
Er staat meer in deze FAQ dan het geheugen alleen. Hoe zit het met je voeding (voltages te hoog/laag)?Levert het voldoende vermogen? Zijn de spanningslijnen stabiel? Schijven getest? Heb je overgeclockt? Is je Windows installatie niet brak? Heb je daar onlangs iets aan veranderd? Sinds welke verandering draait het niet meer goed? Staan er vreemde dingen in je systeemlogboek (Event Viewer)?

• htca
Noork schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:42:
[...]

Er staat meer in deze FAQ dan het geheugen alleen. Hoe zit het met je voeding (voltages te hoog/laag)?Levert het voldoende vermogen? Zijn de spanningslijnen stabiel? Schijven getest? Heb je overgeclockt? Is je Windows installatie niet brak? Heb je daar onlangs iets aan veranderd? Sinds welke verandering draait het niet meer goed? Staan er vreemde dingen in je systeemlogboek (Event Viewer)?
Ja alles verder stabiel. Voltages correct. Schijven getest, windows is niet brak. Vreemde is dat de restart probleemloos loopt na de memtest, zonder dat, continue reboot (ook met een knoppix CD).
Na een aantal dagen, soms weken, begint het process opnieuw.
btw.:
PC is voor de studie van mijn vrouw, gebeuren geen gekke dingen op, behalve briefjes en verslagen typen en wat internetacitiviteiten(www/mail).
Verdere specs: nothwood proc 1.8 Ghz, 512 MB dane elec, geen veranderingen aan het systeem en ook niet overgeclockd.

Zit nu niet achter/in de buurt van de PC, maar zou nog kunnen proberen het L2 cache te disablen.
Pagina: 1