Toon posts:

Aldi 8088XL Titanium wil niets meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Via via heb ik een aldi achtige pc op de kop getikt waarschijnlijk een medion PC voor de belgische markt. Ik kreeg direct al een raar gevoel toen mevrouw van de medion mijn serrienummer als herkenbaar van Medion kon herkennen. Is mijn pc soms illegaal bij medion uit de fabriek gelopen vraag je je dan af. Of zit het ding zo slecht inelkaar dat medion deze pc's niet heeft kunnen leveren aan hun vaste klanten zoals de aldi. Al met al heb ik technisch gezien op papier een leuke PC.

MSI Moederboard
512 MB intern DDR-400
250 gb hd,
nvidea 6610
3,4 mhz Pentium 4 met HT technologie

Nieuwe cooler van Zalman omdat de oude net een vliegtuig was. De insiders weten nu ook waarschijnlijk precies welke pc ik bedoel.

Maar na het op starten verschijnt er een aantalseconden het intel Pentium logo om vervolgens de pc weer uit te schakelen en weer aan te schakelen om vervolgens nog iets sneller aan te schakelen. Dit gebeurd een aantal keer (4 x ofzo) en dan blijft de pc echt uit.
Als ik hem dan weer aanzet gaat ie weer een aantal keren aan en uit zonder fatsoenlijk op te starten.

Wie weet waar het aan kan liggen of is er +misschien iets kapot.

Alvats bedankt
Philip

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Voeding, geheugen, processor koeler. Ik denk dat de oorzaak in een van deze drie zaken zit. je zei dat je de koeling had vervangen. Zit deze goed? Kan je in de bios zien hoe de CPU warm wordt? Ik zou beginnen met de koeling opnieuw te monteren. Hoeveel koelpasta heb je gebruikt? Stomme vraag, maar heb je fan aangesloten op je mobo?

Specs

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:15

Theo

moederbord

het kan zijn dat de cooler te weinig toeren maakt en daarom niet wil opstarten. Probeer eens de oude fan aan te sluiten?? (cooler kan er dus opblijven, alleen even de fan ontkoppelen van het mobo en de fan aansluiten van de oude cooler).
Als hij nu nog steeds niets doe, probeer dan eens de bios te resetten

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

heb je wel de koeler aangesloten op de mobo outlet? anders herkent ie namelijk geen fan. en schakelt zichzelf uit(beveiliging)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
ik denk dat je nog garantie hebt , kijk bij gsc eens www.gsc.be , ze zijn daar vrij flexibel wat garantie en dergelijke betreft , dus waarschijnlijk kun je je peeceetje opsturen

zo niet , dan moet je zoals bij een gewone pc troubleshooten ,ik zou het persoonlijk eens proberen met een pci videokaartje ...

en als je pc loops maakt , zou ik eens proberen met ander ram

[ Voor 10% gewijzigd door successor op 19-01-2006 16:32 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

- voortaan dit voor het posten volledig doornemen. En wees sowieso nauwkeurig in je specs. 'nvidea' klinkt als een of andere handcreme. Verder mbt vragen over Complete Systemen (en herkenning daarvan door helpdeskers), er is een apart subforum over complete systemen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.