Toon posts:

Netwerk Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe werkgroep gemaakt , en al me computers hier in gezet.
Een windows 2000pro PC en een WinXP laptop.
Bijde vinden bij de netwerklocaties de werkgroep en de Windows 2000 pro pc ziet zelfs de pc's die er op aan gesloten zijn.
Echter als ik klik op de WinXP pc via de 2000Pro pc zeht die dat het netwerkpad niet beschokbaar is.
De WinXP pc kan niet eens de werkgroep in hij zegt dat dat ik de toegang niet heb.
Ik snap dat dit iets met beveiliging is maar hoe zet ik dit uit?
De 2000pro pc is met lan aangesloten op de router / ascespoint de WinXP pc draadloos.

Als ik iets vergeten ben vertel het me.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als ik iets vergeten ben vertel het me.
De FAQ door te lezen. Topictitel. Je post in NT, dus je topic gaat over netwerken, duh. Blijft nog "problemen" over. 9 van de 10 topics hier gaan over problemen. Kortom, had iets meer aandacht aan de titel besteed. Je kunt deze laten veranderen door op het handje bovenaan te klikken en melding te maken met een betere titel.

Heb je wel iets gedeeld op de XP PC?

[ Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2006 16:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ALle mappen staan gedeeld.
Het lijkt me meer een probleem in de connectie tussen de pc's is er een progamma die dat zou kunnen verhinderen?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 16:10 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het kan inderdaad dat een firewall de verbinding weert.

Staat er een firewall op de XP PC, en zo ja, wat gebeurt er als je deze uitschakelt?

Verder, zitten de PC's in dezelfde IP-range en hebben ze hetzelfde subnetmask?

Verwijderd

Topicstarter
Firewalls staan allemaal uitgeschakelt, SUbnetmaskers zijn hetzelfde. De ip adressen zijn bijde 192.168.123.*** (als je dat bedoelt)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je mag je interne IP's best posten, daar kunnen we toch niks kwaads mee ;)

Ze hebben dus niet exact hetzelfde IP hoop ik? Kun je de XP PC wel pingen vanaf de 2000 PC?

Kijk anders ook even in de FAQ alhier in NT, daar staat een hele troubleshooter voor dit soort problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:19:

Je mag je interne IP's best posten, daar kunnen we toch niks kwaads mee ;)

Ze hebben dus niet exact hetzelfde IP hoop ik? Kun je de XP PC wel pingen vanaf de 2000 PC?

Kijk anders ook even in de FAQ alhier in NT, daar staat een hele troubleshooter voor dit soort problemen.
nee de laatste 3 getallen verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het iets kunnen zijn met de instellingen van me router (een wl 114 van sitecon)

Verwijderd

Ga eens kijken naar rechten. En daarover staat ontzettend veel in de FAQ. Graag daar dus eerst zelf mee aan de slag; daarna kun je het eventueel nog eens proberen met wat meer informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.