Toon posts:

Linux-Windows Dual Boot deleten

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een paar dagen geleden linux (Mandrake 10.1) ,naast windows xp pro, op mijn pc gezet.
Ik had toen ik linux geinstalleerd had dus een dual boot.
Na een tijdje te hebben gespeeld met linux wilde ik het eraf halen, want ik had wat plaats nodig voor andere dingen.
Nadat ik linux eraf had gegooid (de hele partitie geformateerd), starte ik het zaakje opnieuw op en tot mijn verbazing zag ik dat de dual boot optie nog steeds aanwezig was.
Mijn vraag kan je ondertussen wel raden :) .

Hoe haal ik die dual boot weg zodat hij meten naar XP Pro gaat ?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
FIXMBR via Windows herstelconsole, te bereiken vanaf de Setup-CD van je WinXP.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:54:
Ik had een paar dagen geleden linux (Mandrake 10.1) ,naast windows xp pro, op mijn pc gezet.
Na een tijdje te hebben gespeeld met linux wilde ik het eraf halen, want ik had wat plaats nodig voor andere dingen.
Nadat ik linux eraf had gegooid (de hele partitie geformateerd), starte ik het zaakje opnieuw op en tot mijn verbazing zag ik dat de dual boot optie nog steeds aanwezig was.
Mijn vraag kan je ondertussen wel raden :) .
Hoe haal ik die dual boot weg zodat hij meten naar XP Pro gaat ?
Het is iets met de windows setup cd, en dan fixmbr ofzo , weet niet meer precies, was dit niet te vinden ?Iets te laat, maar martinator hielp je al. Wat lawrentium zegt heb ik trouwens gedaan, een paar maanden terug...

[ Voor 9% gewijzigd door Shuisman op 18-01-2006 15:57 ]

Verwijderd

Je boot-instellingen in XP aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 15:56 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Je MBR van je harde schijf moet gefixed worden. Stop je XP installatie CD erin, start de setup en draai de recovery console. Typ in de CMD: fixmbr OF fdisk /mbr, weet helaas niet meer welke. Herstart je PC en hij draait waarschijnlijk weer.

[ Voor 15% gewijzigd door Lawrentium op 18-01-2006 16:00 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
maak van fdisk maar fixboot. Volgens mij veiliger :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
DiedX schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:58:
maak van fdisk maar fixboot. Volgens mij veiliger :)
Hoezo? Werkte met een '98 flop ook altijd en nu nogsteeds tot zover ik weet. Het zal je PC echt niet omver gooien oid.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:54:
Toch jammer dat je niet verder wilt gaan met Linux. Vindt het persoonlijk een prachtig OS met veel meer vrijheid dan Windows. Ben je er niet met een te makkelijke gedachte op ingestapt?

[ Voor 51% gewijzigd door Lawrentium op 18-01-2006 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt ik zal het zo even testen _/-\o_

@ hierboven ik wilde het juist heel graag proberen en heb dat dus ook gedaan en was wel onder de indruk,het is allemaal wel een beetje lastiger dan windows maar als je weet hoe alles moet is het een prachtig OS ja :)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt het heeft gewerkt :D

Hier kan een slotje op..

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ook wel een beetje een vraag naar de bekende en hier reeds vele malen beschreven weg die op vele wijze naar rome leidt enzo :)

dicht maar dus

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.