Target switch vreemde kuren

Pagina: 1
Acties:

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Goedemiddag,

Sinds enkele weken heb ik het rare genoegen dat alle internet wordt geblokkeerd door mijn Target 8-port 10/100Mpbs Ethernet Switch. Echter, als ik de kabel die van Speedtouch naar switch loopt, eruit en weer erin doe, werkt alles weer naar behoren.
Deze situatie heeft echter wel altijd (lees 2 jaar) gewerkt zonder problemen.
Ik dacht dat het eerst de kabel (die overigens 15 meter is) kapot was, en heb deze dan ook vervangen voor een nieuwe UTP kabel. Echter, het mocht niet baten.
Het uitvallen gebeurt op de raarste moment: als ik niet aan de computer, als ik wel eraan zit, 'sochtends, 'savonds. De laatste keer dat het gebeurde was 2 dagen geleden. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer het gebeurd. Alleen is het enorm irritant.

Zou de switch (ouderdoms-)kuren hebben? Oh moet ik iets van half/full-duplex aanzetten?

Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door dEUSdude op 18-01-2006 15:46 ]

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 09:44

gerhald

:P

Het hoeft niet meteen de switch te zijn het kan ook nog de modem zijn die kuuren heeft dat denk ik eerder, want ik denk dat je gewone netwerk verkeer wel door blijft gaan als je internet het niet meer doet?

probeer maar is doormiddel van de modem op een ander poortje te zetten en of het probleem dan nog blijft bestaan. zo ja dan is het waarschijnelijk de modem

• dEUSdude
  • Niet online
Goed punt. Heb 'm net in andere poort van switch gedaan. En nu maar kijken of ie uitvalt. Dank.

Zou er een relatie kunnen zijn dat mijn Speedtouch 510 spontaan reboot i.c.m. de switch?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

dEUSdude schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:04:
Zou er een relatie kunnen zijn dat mijn Speedtouch 510 spontaan reboot i.c.m. de switch?
Ik zou toch maar eens aan de Speedtouch 510 gaan denken als oorzaak. Gebeurt het "wegvallen" ok als je de pc rechtstreeks op je pc aansluit?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• dEUSdude
  • Niet online
Tja, net weer zo'n dip in m'n switch (dip-switch) gehad. Kabel even eruit, en hopa, doet ie het gelijk weer. Dat zou toch best kunnen pleiten voor een brakke switch?

silverstorm: nog niet geprobeerd, ik heb 'm nu net direct, zonder tussenkomen van switch op accespoint gezet. Ik ga dit zeker even proberen.
Maar nu kan ik natuurlijk niet testen of het de switch is of de modem, aangezien de modem op sommige momenten reboot (en bijna direct weer online is).
Ik ga deze situatie even uitproberen.

Dank jullie wel voor jullie help alvast

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

dEUSdude schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:35:
Tja, net weer zo'n dip in m'n switch (dip-switch) gehad. Kabel even eruit, en hopa, doet ie het gelijk weer. Dat zou toch best kunnen pleiten voor een brakke switch?
Sommige switchen "zien" de verbinding niet als je modem (in dit geval) zich reset. Dit gebeurt vaker en dit is gewoon algemene brakheid van "oude switchen". Dat je Speedtouch zich spontaan reset is niet lekker. Vaak zijn dat de laatste stuipen voor een omruilactie of move naar /dev/null.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• dEUSdude
  • Niet online
Hmm, ik ga vandaag, als het lukt, nog een hele hard reset doen, om alles weer naar 'normaal' te brengen en te kijken of ie dan nog steeds uitvalt. Anders wordt het zeker even KPN bellen voor een omruilactie.

Dank je wel alvast.
Pagina: 1