[D70] LCD compleet wit

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Beste mensen,

Er is (of eigenlijk was) iets raars aan de hand met m'n Nikon D70. Een tijdje geleden werd het LCD heel erg groen na het nemen van een foto (alsofde kleur rood was weggevallen ofzo). Even aan en uit zetten verhielp dit probleem.

Gisteren gebeurde weer hetzelfde, maar toen bleef het scherm groen om even later compleet wit te worden. Vervolgens vanalles geprobeerd, maar het scherm bleef wit. De hele nacht is de accu eruit geweest, maar ook dat hielp niet.

De camera werkt wel nog gewoon, alleen zie ik dus niks op het LCD. Tot 10 minuten geleden (ik was wat testfoto's aan het schieten om de focus te testen) het scherm 't opeens weer deed.

Vervolgens 't ding een paar keer aan- en uitzetten, accu verwisselen, met flits schieten etc, maar het lijkt er toch echt op dat ie het (tot nu toe) weer doet!

Heeft iemand een idee hoe dit kan gebeuren? De camera is in de "LCD probleemperiode" de deur niet uitgeweest en ligt, wanneer ie niet in gebruik is, in een tas in de kast. Je zou toch verder zeggen dat een electronisch circuit het doet of niet doet?

Ik heb nog garantie (foto konijnenberg), maar ik doe niemand een lol als ik dat ding opstuur en de electronica blijkt OK. Aan de andere kant is er iets toch niet helemaal goed lijkt me...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Aan je verhaal te lezen heb je zowat alles gedaan. Zit niks anders op dan opsturen die handel :(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Doe eerst nog even een volledige reset volgens je handleiding: als ook dat niet helpt, dan wordt het opsturen ja :)

LinkedIn
Instagram

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Tja... het 'probleem' is dat ie het vooralsnog (en ik ben al de hele middag met het ding in de weer) weer gewoon doet (!?)

Als ik 'm opstuur dan gaat er uiteraard 't volgende gebeuren. "Sorry meneer, wij hebben de camera uitvoerig getest en hebben geen defect gevonden" en dan ben ik 'm dus voor niks 3 weken kwijt + waarschijnlijk de onderzoekskosten omdat ie gewoon werkte...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Je kunt zelf naar Haarlem gaan, dan kijken ze hem wellicht na terwijl je wacht. Bel anders inca even van tevoren.

offtopic:
Ik wilde al een hele tijd een HK opmerking maken, maar wist niks serieus te zeggen in dit topic. Nu ik daaraan voldaan heb, kan ik met recht roepen dat je even moet kijken of je de screensaver disabled hebt ;)