Linksys WRK54G: hopeloze situatie

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een laptop waarop ze draadloos internet. Dit via een Linksys WRK54G wireless router en een Linksys WPC54G kaartje. Dit heeft altijd lekker gewerkt, zodra ze het WLAN-kaartje in de laptop deed kreeg het ding netjes een IP en kon ze surfen.

Sinds kort werkt dit niet meer, er gebeurt niets. Ik moet in het overzicht van draadloze netwerken de verbinding verbreken en dan handmatig weer verbinden, vervolgens krijgt de laptop weer een IP en werkt het zoals het moet.

Maar automatisch, ho maar.

Iemand enig idee hoe dit kan?

(router is al gereset en zelfs geupgrade naar de nieuwste firmware, de WLAN-kaart draait op de nieuwste drivers, Windows XP is helemaal up-to-date).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

WLAN-kaartje erin, in apparaatbeheer verwijderen, rebooten, nieuwe detectie, drivers instaleren al geprobeert?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
silverstorm schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:42:
WLAN-kaartje erin, in apparaatbeheer verwijderen, rebooten, nieuwe detectie, drivers instaleren al geprobeert?
Yup.

Voor zover ik van mijn kennis heb begrepen ging het van de ene op de andere dag fout zonder dat ze iets veranderd had. Nou heb ik genoeg ervaring met mensen om te weten dat er dan vaak toch iets is gebeurd, maar zeker weten doe ik het niet... het zou dus altijd nog kunnen dat de hardware de schuldige is.

Oh, nog wat extra info: haar andere computer, een bigtower, kreeg van de Linksys router ook geen IP meer. Na een reset was dat echter verholpen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Vandaag was het weer zover: zomaar opeens kreeg haar PC weer geen IP. Een reset van de Linksys verhielp het probleem.

Maar het klopt natuurlijk niet.

Het ding lijkt me kaduuk te zijn... :(

Verwijderd

Komt me vrij bekend voor, dit probleem heb ik nu dus ook !!
Ik ben op m'n eigen computer overgestapt naar gewoon weer via UTP, maar soms valt internet gewoon helemaal weg ! Kijk ik naar de eigenschappen en heeft m'n PC geen IP !
Zo kwam ik er net een tijd niet op, IP veranderd, daarna weer veranderd, en er was weer internet !
Wordt er een beetje strontziek van, is er geen mogelijkheid om dit op te lossen ?

Verwijderd

Zodra je hem eenmaal handmatig verbreekt, wordt de verbinding automatisch omgeschakeld naar een "Handmatige verbinding". Je moet instellen dat dit een voorkeurs-netwerk is, en dat ie er automatisch mee moet verbinden. Staat ergens in de eigenschappen, maar kan nu niet zo zeggen waar.....ben op m'n werk enzo, en heb dat ding thuis staan.

Verwijderd

Misschien helpt een firmware update?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:58:
Zodra je hem eenmaal handmatig verbreekt, wordt de verbinding automatisch omgeschakeld naar een "Handmatige verbinding". Je moet instellen dat dit een voorkeurs-netwerk is, en dat ie er automatisch mee moet verbinden. Staat ergens in de eigenschappen, maar kan nu niet zo zeggen waar.....ben op m'n werk enzo, en heb dat ding thuis staan.
Dat is wat het WiFi-gedeelte betreft. Maar ik heb op de laptop dus echt ingesteld dat het een voorkeursnetwerk is, maar automatisch verbinden, ho maar...
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:53:
Komt me vrij bekend voor, dit probleem heb ik nu dus ook !!
Ik ben op m'n eigen computer overgestapt naar gewoon weer via UTP, maar soms valt internet gewoon helemaal weg ! Kijk ik naar de eigenschappen en heeft m'n PC geen IP !
Zo kwam ik er net een tijd niet op, IP veranderd, daarna weer veranderd, en er was weer internet !
Wordt er een beetje strontziek van, is er geen mogelijkheid om dit op te lossen ?
Het is inderdaad erg irritant... niet alleen voor m'n tante, maar ook voor mij. Door mij heeft ze dat ding gekocht en nu het allemaal zo raar gaat zitten doen. Gewoon zomaar geen IP meer krijgen terwijl er niets is veranderd in het ding... raar.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:12:
Misschien helpt een firmware update?
Heb ik de vorige keer gedaan, maar dat hielp dus niet. De problemen blijven.

Ik denk dat ik heel die Linksys-zooi maar weer terugstuur en het omruil voor WiFi-spul van een andere fabrikant.

[ Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2006 15:52 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

- Firmware Update idd.
- WLAN channel instellen op 11. (Automatisch geeft nog wel eens problemen).

Is hij goed beveiligd?

BOINC stats

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Is dus al gedaan, maakt geen verschil.
- WLAN channel instellen op 11. (Automatisch geeft nog wel eens problemen).
Staat standaard al op 11.
Is hij goed beveiligd?
Yep, heel de beveiligingszut is enabled. Geen SSID-broadcast, WPA-PSK encryptie, MAC-adres filtering...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gebruik je officiele of aangepaste firmware?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Mishmash schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:39:
Gebruik je officiele of aangepaste firmware?
Officiële. Het ding is van mijn tante, daar gaar ik geen onofficiëel spul in gebruiken.

Pagina: 1